در جشن ۴۵ سالگی تهران تایمز مطرح شد؛

فعالیت در حوزه گام دوم انقلاب توقعی به جا از تهران تایمز است

فعالیت در حوزه گام دوم انقلاب توقعی به جا از تهران تایمز است

به گزارش بلک بلاگ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: خیز مجدد تهران تایمز سبب شده توقعات گام دوم انقلاب از آن ناروا نباشد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، مراسم چهل وپنجمین سالگرد روزنامه تهران تایمز عصر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت اجرا شد.
حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی رحمتی مدیر گروه رسانه ای مهر، خانواده های مرحوم رضا مقدسی، زنده یاد عرفان پرویز و تعدادی از مدیران دوره های گذشته این روزنامه در این مراسم حضور داشتند.
محمد صرفی سردبیر روزنامه تهران تایمز در آغاز این مراسم اظهار داشت: سخت ترین کار برای اهالی قلم سخنرانی است. در آغاز سخن یاد و خاطره تمام کسانی که در تهران تایمز زحمت کشیدند؛ مرحوم عرفان پرویز و رضا مقدسی را گرامی می دارم امیدوار هستم خداوند روح این عزیزان را شاد کند.
وی اضافه کرد: بسیار خوشحالم که در سالگرد انتشار روزنامه تهران تایمز و ورود آن به ۴۶ سالگی هستیم. دوستان و همکاران تحریریه بااینکه کوچک اما پر از همت در این سال ها کوشش های زیادی کردند و اگر تهران تایمز امروز افتخاراتی دارد مرهون زحمات گذشتگان است.
صرفی اظهار داشت: همه می دانند که انتشار یک روزنامه در طول ۴۵ سال در هرجای دنیا دشوار است و اگر این روزنامه انگلیسی باشد سختی کار مضاعف می شود. اگر امروز تهران تایمز صدای انقلاب و جمهوری اسلامی است مدیون این زحمت است. برای همه آرزوی موفقیت دارم امیدوار هستم تهران تایمز بهتر از این باشد.
وی در آخر اضافه کرد: در این چندسال حجت الاسلام قمی و سازمان تبلیغات اسلامی حمایت های معنوی و مادی زیادی از ما داشتند که امیدوار هستم مستدام باشد و با کمک این خانواده و تحریریه کوچک اما چابک به وظایف خود عمل نماییم.
فعالیت در حوزه گام دوم توقع ما از تهران تایمز است
حجت الاسلام محمد قمی در ادامه این مراسم با تبریک سالروز تولد تهران تایمز اظهار داشت: تهران تایمز فریاد رسای مستضعفان است آنگونه که شهید بهشتی توصیف کرده بود. توقعات گام دوم انقلاب بابت خیز مجدد تهران تایمز توقع ناروایی نیست، بدین سبب انتظار جهش و خیزشی مضاعف از جنس سال قبل متناسب با تحولات و درخشش در سطح جهانی داریم و منتظر گام بعدی این روزنامه هستیم البته ما هم به عنوان خدمتگزار در کنار سایر دوستان حضور داریم.
سلطانی فر مدیر اسبق تهران تایمز نیز در این نشست اظهار داشت: از روزهای اول سال ۶۵ که روزنامه در خیابان ایرانشهر بود، موشکی در کنارش به هدف خوردن کرد و تمام شیشه ها شکست و چند نفر از بچه ها زخمی شدند؛ در این زمان روزنامه چهار صفحه بود. پس از این اتفاق درحال بازسازی بودیم اما ساختمان را از ما تحویل گرفتند. رفتیم پیش آقای رفیقدوست و گفتیم ساختمانی لازم داریم و توافق کردیم ساختمان را از دم قسط گرفتیم ساختمان تبیان هم در آغاز این سال ها در اختیار روزنامه بود. در زمام تحویل نیز روزنامه جایگاهی پیدا کرده بود و به تعبیری به عنوان منبع موثق از ان یاد می شد.
وی اضافه کرد: همانطورر که می دانید روزنامه های انگلیسی در عرصه دیپلماسی جایگاه ویژه ای دارند.
در این بخش تندیس یادبودی از جانب همکاران تهران تایمز به سلطانی فر تقدیم شد.
تأثیر تهران تایمز بر نگاه بیرونی بسیار زیاد است
در ادامه سلیمی نمین یکی دیگر از مدیران ادوار گذشته تهران تایمز اظهار داشت: من تلاش زیادی در زمان مدیریت خودم کردم که میان روزنامه انگلیسی مان با داخل پیوند بزنم با این نگاه که می تواند خیلی از آفات جامعه را برطرف کنند، خب برخی نگاه بیرونی و برخی دیگر نگاه درونی دارند که این سبب ایجاد آفاتی می شود.
وی اضافه کرد: عوامل مختلفی سبب شد از کار رسانه کناره گیری کرده و به پژوهش بپردازم. در گذشته تهران تایمز بین سازمان فرهنگ و ارتباطات و روزنامه تهران تایمز دست به دست می شد اما امروز زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی است و خوشحالم که این روزنامه و خبرگزاری مهر به قدرت رسانه ای تبدیل شدند.
سلیمی اظهار داشت: تاثیری که تهران تایمز می تواند بر روی نگاه بیرونی داشته باشد و آنرا تقویت کند بسیار زیاد است، امیدوار هستم بتوانیم با پیوندی که میان ابزار بیرونی و داخلی می زنیم بیش از پیش تاثیر گذار باشیم چونکه غیر از این نمی توانیم خودرا یک فرد رسانه ای موفق بپنداریم.
در این بخش نیز تندیس یادبودی از جانب همکاران تهران تایمز به سلیمی تقدیم شد.
حفظ و فریاد حقانیت جمهوری اسلامی
پرویز اسماعیلی موسس خبرگزاری مهر در ادامه این مراسم اظهار داشت: نخستین مدیر تهران تایمز شهید بهشتی است که پاکی خاصی برای ما دارد. این روزنامه حدودا همزاد انقلاب است. شهید بهشتی انتظاری که داشتند حفظ و فریاد حقانیت جمهوری اسلامی توسط این روزنامه بود.
وی اضافه کرد: انعکاس این حقانیت نیازمند ابزاری است که در دوراندیشی این فقیه مبارز، فیلسوف بهادار در علوم کلاسیک و روحیه ارتباطی بالای او از نظر تشکیلاتی مشخص می شود.
اسماعیلی اظهار داشت: تهران تایمز فراز و فرودهایی داشته و روزی پر مراجعه ترین رسانه و مرجع ترین رسانه بوده است.
تهران تایمز با عنایت به این که فضای فناورانه تغییر کرده و ابزار رسانه ای گوناگون شدند با شناخت این تحولایت باید تغییر کند و هدف گذاری جدیدی داشته باشد تا جایگاهش تثبیت شود.
خبرگزاری مهر هم در سایه تهران تایمز و سپهر رسانه ای تشکیل شد و درخشید.
در این بخش نیز تندیس یادبودی به اسماعیلی داده شد.
در بخش دیگر این مراسم ویژه نامه اپلیکیشن انگلیسی_فارسی تهران تایمز با ۳ هزار کلمه لغات تخصصی در عرصه رسانه ای و حاکمیتی رونمایی گردید.
اولین نشریه پس از انقلاب اسلامی
در بخش بعدی حجت الاسلام صاحب فصول اظهار داشت: باید از پدر روزنامه نگاری انگلیسی عرفان پرویز یاد نماییم به جهت اینکه سختکوشی را یادآوری نماییم خوب است توشه ای از دوران فعالیت این بزرگوار داشته باشیم.

وی ادامه داد: تهران تایمز نخستین نشریه بود که پس از انقلاب اجازه نشر گرفت و به سفارش شهید بهشتی به رهنمودهای ایشان راهی پیدا کرد. مرحوم عرفان پرویز به اتفاق نادر طالب زاده حرفه، دانش و ارتباطات را زمینه پا گرفتن این روزنامه کردند و این روزنامه در آغاز انقلاب با سفارش های شهید بهشتی نجات پیدا کرد و فریاد مستضعفان شد.
صاحب فصول اظهار داشت: تهران تایمز در یک روز هم در دوران هشت ساله دفاع مقدس تعطیل نشده بود و اینها برگ افتخار عرفان پرویز بود. امیدواریم با این کانون گرم و صمیمی تهران تایمز و خبرگزاری مهر فریاد رسای مستضعفان بمانند.
در بخش دیگر این مراسم حسن لاسجردی با بیان خاطره ای از روزهای حضور خود به عنوان سردبیر روزنامه تهران تایمز اظهار داشت: روزنامه نگاری کار بسیار سختی است و مدیرانی که آرامش درون در رابطه با نیروهای خود دارند موفق می شوند.
حفظ میراث تهران تایمز
ابوالفضل عمویی یکی دیگر از مدیران ادوار گذشته روزنامه تهران تایمز اظهار داشت: حضور و تعلق به مجموعه ای با ۴۵ سال سابقه اصالت بخش است و این سبب می شود تهران تایمز چارچوب داشته باشد.
وی اضافه کرد: سال ۸۹ تا ۹۲ به دعوت رضا مقدسی به تهران تایمز آمدم در دوره ما چند موضوع پیش آمد و به نظرم تهران تایمز جای مهمی است و امیدوار هستم میراث آنرا حفظ بفرمائید.
مراد عنادی از دیگر مدیران سابق تهران تایمز نیز اظهار داشت: سفارش می کنم دوستان رسانه ای خودرا از استرس دور کنند.
وی اضافه کرد: تهران تایمز از تریبون های اصلی سیاست خارجی است و به عنوان یک رسانه مکتوب باید معرف ایران هم باشد چونکه قدرت تیتر و محتوای تهران تایمز برای معرفی ایران مهم می باشد.
محمد قادری نیز در بخش دیگر این مراسم با اشاره به این که از شهریور ۹۶ تا ۹۹ در روزنامه در روزنامه تهران تایمز حضور داشته است اظهار داشت: با اهمیت ترین مسئله در فضای رسانه در کنار همه اتفاقات مهم این حوزه مدارا و دوستی بین همه اهالی رسانه است، این اتفاق اگر ادامه پیدا کند این سال ها بیشتر می شود. در دوره حضورم در این روزنامه چند اتفاق مهم همچون ترور سردار سلیمانی و شهادت شهید محسن حججی و وقایع آبان ۹۸ رخ داد که مشخصاً اثرگذاری روزنامه را در ابعاد بین المللی حس کردم و این بازخوردها برایم دلگرم کننده بود.
هویت بخش جدی کار و زندگی را تشکیل می دهد
محمد مهدی رحمتی مدیرعامل گروه رسانه ای مهر در آخر این مراسم اظهار داشت: ما همه در جنبه های مختلف با سوال ما چه کسی هستیم مواجهیم.
رحمتی اضافه کرد: امروز پاسخ های زیبایی به این پرسش داده شد. امروز با بحران هویت مواجهیم در صورتیکه هویت بخش جدی کاری و زندگی افراد را تشکیل می دهد، این هویت با مرور تقویت می شود.
وی اشاره کرد: تعدادی از مسائل ظرفیت بزرگی دارند و نشان می دهند که یک جریان برای آینده اند، از این که نشان دادید عضو این خانواده اید تشکر می کنم.


منبع:

1403/02/18
09:06:03
0.0 / 5
222
تگهای خبر: رسانه , روزنامه , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳