اختتامیه جشنواره كتاب و رسانه 3؛

خبرنگاران كتاب را با رویدادهای بین المللی این حوزه آشنا نماییم

خبرنگاران كتاب را با رویدادهای بین المللی این حوزه آشنا نماییم

بلك بلاگ: مدیركل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها اظهار داشت: پیشنهاد می كنم برای برگزیدگان جشنواره كتاب و رسانه تسهیلاتی فراهم گردد تا با رویدادهای جهانی حوزه كتاب مثل نمایشگاه فرانكفورت بیشتر آشنا گردند.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره كتاب و رسانه بعدازظهر امروز یكشنبه ۲۷ آبان با حضور جمعی از مدیران فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه كتاب و خبرنگاران در سرای كتاب خانه كتاب برگزار گردید.
حمید ضیایی پرور مدیركل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در این مراسم اظهار داشت: رسانه های كشور وضعیت چندان خوبی ندارند، بنابراین معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد وضع خوبی ندارد. امسال برای نخستین بار نمایشگاه مطبوعات به خاطر بودجه تعطیل شد و از سال ۹۱ می خواهیم جشنواره مطبوعات را برگزار نماییم اما زورمان نمی رسد. با این وجود امسال موفق شدیم حركتی در حوزه نشر انجام دهیم. بخش انتشاراتی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها كه چندین سال متوقف بود امسال بودجه ۱۲ جلد كتاب را به دست آورد كه از این تعداد دو عنوان انتشار یافته و ۱۰ تای دیگر تا آخر سال منتشر می گردد.
وی اضافه كرد: نمی توانم با وضعیت فعلی قولی بدهم اما چیزی كه از دست مان برمی آید این است كه این وعده را بدهیم كه برگزیدگان این جشنواره تا ۵ سال می توانند آثار دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها را به صورت مجانی داشته باشند.
ضیایی پرور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در دوره ای كه تولید محتوا كار اساسی و بنیادینی است و رسانه ها هم در كما به سر می برند فعالیت خبرنگاران حوزه كتاب كار شایسته و مهمی است، كتاب خودش رسانه است و شما خبرنگاران به كمك این رسانه آمده اید. بدین سان مقابل مرگ یك پدیده فرهنگی مقاومت می كنیم؛ در شرایطی كه تیراژ كتاب در پایین ترین حد خود در تاریخ ایران قرار دارد و آثاری با شمارگان ۱۰۰ نسخه منتشر می گردد در چنین حال و هوایی برگزاری این جشنواره توسط خانه كتاب و تقدیر از كسانی كه در این زمینه تولید محتوا می كنند قابل ستایش است. چند روز پیش عكس و فیلمی درباره كمك مردم به اسباب كشی یك كتاب فروشی در ساوث همپتن دیدم و در این جلسه شعر طنزی كه یكی از خبرنگاران خواند و در آن اشاره نمود كه مردم ما بیشتر از كتاب عاشق كباب هستند پیش چشمم آمد. به راستی چرا باید چنین باشد.
وی در انتها سخنانش اظهار داشت: هیچ چیز بهتر از خوراك محتوایی برای خبرنگار نیست. نه سكه و نه جایزه ازاین رو پیشنهاد می كنم برای برگزیدگان این جشنواره تسهیلاتی فراهم گردد تا با رویدادهای جهانی و بین المللی حوزه كتاب مانند نمایشگاه فرانكورت آشنا گردند.

1397/08/27
23:48:09
5.0 / 5
3832
تگهای خبر: برنامه , جایزه , جشنواره , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳