صداها در كتابفروشی ها پیچید، رمانی برای مشتاقان داستان تخیلی

صداها در كتابفروشی ها پیچید، رمانی برای مشتاقان داستان تخیلی

بلك بلاگ: رمان صداها نوشته ارسولا كروبر لگوین نویسنده آمریكایی به فارسی ترجمه و منتشر گردید.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، نشر نیماژ رمان «صداها» نوشته ارسولا كروبر لگوین نویسنده آمریكایی را با ترجمه بشیر عبدالهی منتشر نمود.
این داستان بلند از سه گانه داستانی این نویسنده انتخاب شده است كه سه داستان بلند مستقل و در عین حال به هم پیوسته را شكل می دهد.
لگوین در دانشگاه رادكلیف و كلمبیا تحصیل كرده است و در زمینه داستان نویسی در ژانر علمی و تخیلی جوایز ادبی متعددی را هم به دست آورده است. همچون این جوایز می توان به جایزه كتاب سال آمریكا و هم جایزه استاد بزرگ گاندالف و استاد بزرگ علمی و تخیلی اشاره نمود.
مترجم این اثر در مقدمه كوتاه خود بر آن آورده است: به علت سبك خاص نویسنده كتابو همینطور به كارگیری رنگ و بویی كه از آن در داستان پیش رو استفاده شده است، باید بگویم جامعه ما در مقایسه با جوامع دیگر مانند خاور دور و غرب از تخیل بسیار دور شده است و می بینیم كه همه چیز در روزمره و خلوت مان پی منطق می گردد. همه ما می خواهیم علامت سوال های روشن شده در ذهن مان را به صورت منطقی خاموش نماییم. این مساله به ویچه در جامعه هنری ما مشهود است...ذهن باید پرواز كند، مزر منطق را رد كند تا شكوفا شود. تخیل بستر خلاقیت است.
داستان این رمان با مرور خاطرات راوی از ورودش به اتاقی مخفی در خانه اش در دوران كودكی شروع می گردد اما در ادامه داستان او مختصاتی خیالی از شهر و قلمرو زیستی خود عرضه می كند كه در نوع خود بسیار جالب توجه است و نشان از تخیل فوق العاده نویسنده در خلق این دست آثار دارد.
در بخشی از فصل اول از این رمان می خوانیم: نخستین چیزی كه به روشتی به خاطر می آورم و می خواهم از آن بنویسم شیوه وارد شدن به اتاق مخفی است. من خیلی كوچكم از همین رو برای تولید الگویی در نطقه ای درست روی دیوار راهرو، مجبورم بدنم را كش بدهم و دستم را تا می توانم به بالا دراز كنم. دیوار راهرو با گچ كلفت خاكستری پوشیده شده است و تكه به تكه آن پر از ترك است و در بعضی جاها گچ برآمده و سنگ دیوار پیدا شده است. راهرو حدودا تاریك است. بوی خاك و كهنگی می دهد و سكوت محضی در آن حكم فرماستت. اما من نمی ترسم؛ هیچ وقت از آنجا نترسیدم. خودم را به نطقه ای مشخص می رسانم و با انگشتم حركاتی را كه می دانم در خوا در نقطه درست روی دیوار می كشن. دری در دیوار باز می گردد و داخل می شوم.
این رمان در ۲۷۰ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان انتشار یافته است.

1397/07/05
18:37:51
5.0 / 5
4526
تگهای خبر: جایزه , داستان , رمان , ژانر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳