گزارش بلك بلاگ؛

مراسم گرامیداشت برای هنرمندی از جنس مردم

مراسم گرامیداشت برای هنرمندی از جنس مردم

بلک بلاگ: مردم منطقه طاهر گوراب صومعه سرا با برگزاری مراسمی در امامزاده سید زکی (ع) مناره بازار، یاد و خاطر زنده یاد پروانه معصومی را گرامی داشتند.



خبرگزاری مهر، گروه استان ها: شامگاه پنجشنبه مراسم یادبودی برای پروانه معصومی در روستای مناره بازار طاهرگوراب اجرا شد.
سید کاظم دلخوش» نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از همراهی مردم در مراسم زنده یاد پروانه معصومی در گیلان اظهار داشت: زنده یاد معصومی بانویی اخلاق مدار، مردمی، متعهد و توانمند بود و کارهای فاخر و ارزشمندی از وی به یادگار مانده است.
وی با اشاره به سالهای متمادی زندگی «پروانه معصومی» در گیلان و منطقه طاهرگوراب اضافه کرد: مردم گیلان خصوصاً طاهرگورابی ها خاطرات شیرینی از «پروانه معصومی» دارند.
این عضو مجمع نمایندگان گیلان با اعلان اینکه پروانه معصومی دوران طلایی در امر بازیگری داشت، اظهار داشت: این بازیگر فقید بارها در نقش های مهم و تأثیرگذار ظاهر شده و ایفای نقش کرد.
دلخوش با اشاره به زندگی عفیفانه و ساده بانو معصومی بیان کرد: ساده زیستی و تواضع بانو معصومی زبانزد خاص و عام است.

درهم تنیدگی «پروانه» با مردم
«حجت الاسلام کریمیان» استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شکاف عمیق جامعه هنری و صنعت سینما با مردم اظهار داشت: خیلی از سینماگران خودرا از مردم جدا کرده اند و بین جامعه هنری با مردم فاصله عمیقی به وجود آمده است.
وی با اعلان اینکه بانو پروانه معصومی بازیگر و هنرمندی مردمی بود، اضافه کرد: زنده یاد معصومی هیچگاه به مردم پشت نکرد و همیشه در کنارشان ماند و زندگی کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به در هم تنیدگی بانو معصومی با زندگی مردم بیان کرد: بانو پروانه معصومی با آنکه در اوج بود اما هیچگاه مغرور نشده و همیشه خودش را در بین انبوه مردم خصوصاً روستاییان می یافت.
هنر پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی است
این استاد دانشگاه با اعلان اینکه هنر نقش هدایت گری دارد، اظهار داشت: بانو پروانه معصومی با این همه توانمندی ها و ظرافتی که در اجرای نقش های مختلف بازیگری ایفا کرد تأثیر مثبتی در میان نسل ها گذاشت.
کریمیان با اعلان اینکه هر اثر هنری باارزش نیست، افزود: اثر هنری شامل بازیگری، شعر و شاعری و… و. باید مُروج ارزش های دینی و اسلامی باشد.
وی با اعلان اینکه هنر ذاتاً تحول آفرین است، اضافه کرد: مردم محوری، توجه به تبیین دستاوردها و جهاد تبیین باید در اولویت هنرمندان در تولید آثار فاخر باشد.
وی با اشاره به اثرگذاری هنر در جامعه اضافه کرد: هنر وسیله مؤثری برای نهادینه کردن ارزش ها و مبارزه با ضد ارزش ها است.
این استاد دانشگاه با اشاره به حرکت پرشتاب ایران در شکل دهی جامعه نوین اسلامی و تمدن اسلامی بیان کرد: هنر پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی است.
زندگی ۳۰ ساله «پروانه» با روستاییان
«سید نیما معصومی» فرزند زنده یاد پروانه معصومی هم اظهار داشت: مادرم ۳ دهه با روستاییان و مردمان خوب این خطه زندگی کرد و خاطرات خوبی از گیلان دارد.
وی با قدردانی از همراهی مردم در تشییع پیکر زنده یاد معصومی اضافه کرد: استقبال مردم از بانو در حین حیات وپس از حیات باشکوه بوده است.
وی بیان کرد: دغدغه مندی بانو معصومی نسبت به مشکلات روستاییان و هم نشینی با آنها بسیار برجسته است.

پروانه هیچگاه از مردم جدا نشد
برادر پروانه معصومی نیز با اعلان اینکه پروانه معصومی احترام ویژه ای برای مردم قائل بود، اضافه کرد: پروانه هیچگاه از مردم جدا نشد.


منبع:

1402/09/17
15:09:18
0.0 / 5
230
تگهای خبر: سینما , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳