توسط انتشارات شهید كاظمی؛

روایت تشکیل یگان موشکی ایران به چاپ شانزدهم رسید

روایت تشکیل یگان موشکی ایران به چاپ شانزدهم رسید

بلک بلاگ: کتاب خط مقدم نوشته فائضه غفار حدادی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ شانزدهم رسید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «خط مقدم» نوشته فائضه غفار حدادی بتازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ شانزدهم رسیده است. این کتاب روایتی مستند از دو سال زندگی شهید حسن طهرانی مقدم و تشکیل یگان موشکی ایران است.
سال ۱۳۶۱ بود که حسن باقری ۲۷ ساله، حسن طهرانی مقدم ۲۳ ساله را فرستاده بود تا فرمانده کل سپاه، حکم فرماندهی توپخانه را به نام او بزند. توپ هایی که از عراقی ها به غنیمت گرفته شد تا مقابل خودشان استفاده گردد. طهرانی مقدم و هم تیمی هایش مجبور بودند به خاطر برد کم توپ ها به نزدیک ترین نقطه به خط دشمن بروند، بلکه بتوانند شهری چون بصره را مورد هدف قرار دهند. با این اوصاف قدرت موشک هایی که عراق از ابرقدرت ها گرفته بود، خیلی بیش از این حرف ها بود. همه اینها و دلایلی دیگر موجب شد، فرماندهان به فکر تأسیس واحد موشکی باشند. دو سال بعد طهرانی-مقدم و برخی از نیروهایش برای نخستین دوره آموزش موشکی راهی سوریه شدند و این سرآغاز داستانی است که تعداد فرازهای آن از فرودها بیشتر است و همچنان ادامه دارد.
این کتاب برشی مستند از میانه خط زندگی حسن طهرانی مقدم است که دور از تخیل و رویاپردازی های نویسندگی نوشته شده است. بازه زمانی مطالب کتاب هم از مرداد سال ۶۳ تا دی ماه ۶۵ است؛ مقطعی که اتفاقاً پر است از حادثه و موانع پیچیده. پر از «نمی توانی» ها و «دیگر نمی شود» ها و پر همچون «اینجا دیگر آخر خط است.» شهید طهرانی مقدم در مصاحبه هایی که انجام شد، بیش از آنکه از خود بگوید، از یاران شهیدش گفته است و علاقمند بوده که زحمات رزمندگان گم نام یگان موشکی در تاریخ ثبت و ضبط شود.
آن چنان که در مقدمه کتاب آمده است برای نگارش این کتاب با بیش از ۵۰ نفر مصاحبه های عمیق و مفصلی انجام شده و در مواردی برای تکمیل و رفع تناقضات و ابهامات، مصاحبه با برخی افراد بیش از ۲۰ بار تکرار شده است. از این کتاب که به قلم فائضه غفار حدادی و با پژوهش محمدحسین پیکانی پخش شده، در هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تقدیر به عمل آمده است.
چاپ شانزدهم این کتاب با ۵۲۸ صفحه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

1402/08/28
00:02:20
0.0 / 5
232
تگهای خبر: داستان , رمان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴