دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

شهادت امام حسین(ع) زمینه بیداری مردم را فراهم کرد

شهادت امام حسین(ع) زمینه بیداری مردم را فراهم کرد

به گزارش بلک بلاگ، از گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به این که جریان استکبار با دینی که مقابل ظلم و نظام سلطه ایستاده مخالفت می کند، اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع) زمینه بیداری و رفع جهالت در میان مردم را فراهم نمود.


آیت الله رضا رمضانی امروز در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی که در مهدیه رشت برگزار گردید، اظهار داشت: همیشه در طول تاریخ عده ای مواجهه منفی با دین داشتند؛ آنها تلاش می کردند با همه انبیاء الهی مقابله کنند و پیامبران خدا را به شهادت برسانند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انبیاء الهی با بردگی مخالف بودند، اشاره کرد: دین امری فطری است و انبیا آنرا به بشر تحمیل نکردند.
وی با اعلان اینکه جریان سلطه در طول تاریخ درصدد بود که انسان ها را به بردگی بکشاند، اضافه کرد: متاسفانه افرادی در طول تاریخ با وجود دیدن معجزات پیامبران، در مقابل آنها می ایستادند.
آیت الله رمضانی با تأکید بر این که در قرن های ۱۷ تا ۲۰ میلادی، دین را امری خرافی می دانستند، اشاره کرد: در زمان امام حسین(ع) هم عده ای مبارزه با دین را در دستور کار خود داشتند و یزید بدنبال محو دین و شریعت بود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: در زمان امام حسین(ع) بدنبال این بودند تا نام پیامبر اکرم(ص) و اسلام را محو کنند؛ امام حسین(ع) اسلام را حفظ کرد و بقای اسلام مرهون مجاهدت و شهادت ایشان است.
ایشان سپس عدم بلوغ دینی و سیاسی مردم نسبت به حقیقت اسلام را همچون عوامل شهادت امام حسین(ع) دانست.
آیت الله رمضانی با اشاره به این که محو دین ابتدا از طرف امویان طرح ریزی شده بود، ابراز کرد: شهادت امام حسین(ع) موجب برگزاری نهضت اعتراض مانند قیام مختار در جامعه شد.
وی با اعلان اینکه در اواخر دوره امام صادق(ع) بدترین رفتارها را نسبت به ایشان و سایر ائمه اطهار(ع) داشتند، اشاره کرد: بنی امیه و بنی عباس به نام دین حکومت کردند، اما درصدد نابودی احکام الهی برآمدند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: متاسفانه در زمان امام حسین(ع) شناخت عموم نسبت به ایشان وجود نداشت و همین عامل شهادت امام سوم شیعیان شد.
وی با اشاره به این که جریان استکبار با دینی که مقابل ظلم و نظام سلطه ایستاده مخالفت می کند، اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع) زمینه بیداری و رفع جهالت در میان مردم را فراهم نمود.
آیت الله رمضانی اشاره کرد: اگر بلوغ سیاسی در زمان اباعبدالله الحسین(ع) وجود داشت ایشان به شهادت نمی رسید.
او در آخر با تأکید بر گسترش جغرافیای جبهه حق و مقاومت، اظهار داشت: امروز نیز اگر مسلمانان از فهم و بلوغ دینی و سیاسی برخوردار باشند جریان استکبار نمی تواند به آنها زور بگوید.



1402/05/05
17:02:37
0.0 / 5
216
تگهای خبر: مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳