گزارشی از جمعیت زنان گیمر

جمعیت گیمرهای فعال زن جهان، بیشتر از یك میلیارد نفر است

جمعیت گیمرهای فعال زن جهان، بیشتر از یك میلیارد نفر است

به گزارش بلك بلاگ نزدیك به نیمی از گیمرها و كاربران بازی دنیا را زنان می سازند. این آمار كه از ۳۰ بازار معتبر جهانی تهیه و تنظیم شده، نشان داده كه ۴۶ درصد كاربران بازی جهان را زنان می سازند.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، چندی قبل Newzoo آماری را منتشر نموده كه نشان می دهد، نزدیك به نیمی از گیمرها و كاربران بازی دنیا را زنان می سازند. این آمار كه از ۳۰ بازار معتبر جهانی تهیه و تنظیم شده، نشان داده كه ۴۶ درصد كاربران بازی جهان را زنان تشكیل می دهند؛ رقمی كه بیشتر از یك میلیارد نفر را شامل می شود. نیوزو كاربران را از نظر ترجیحات و زمان بازی كردن، به هشت گروه مختلف تقسیم كرده است.
The Ultimate Gamer
The All-round Enthusiast (علاقمند به هر شكل و نوع از بازی و تماشا كردن بازی دیگران)
The Cloud Gamer
The Conventional Player
The Hardware Enthusiast (علاقمند به داشتن و تهیه ی جدیدترین و بهترین سخت افزارهای بازی)
The Popcorn Player
The Backseat Viewer (زیاد بازی می كنند ولی بیشتر علاقه مند به دیدن رقابت های ورزش های الكترونیكی و بازی دیگران هستند)
The Time Filler
بر اساس این تقسیمات، ۳۶ درصد كاربران زن را «وقت گذران» ها یا (The Time Filler) ها می سازند. سن این افراد هم بین ۵۱ تا ۶۵ سال است. این گروه، در مردان در رتبه ی دوم با ۱۹ درصد قرار گرفته است. دومین گروه از كاربران زن را «كلاد گیمر» ها (Cloud Gamer) می سازند كه ۱۷ درصد از كل كاربران زن را شامل می شود. كلاد گیمرها، به كسانی گفته می شود كه بازی های باكیفیت بالا خصوصاً Free-t-Play یا دارای تخفیف های بزرگ را تهیه كرده و انجام می دهند. این افراد از كسانی هستند كه در صورت عرضه ی سرویس هایی مانند استیدیای گوگل یا Project xCloud مایكروسافت، از كاربران بالقوه ی آنها خواهند بود. این گروه در مردان در رتبه ی اول هستند با ۲۱ درصد از كل جمعیت گیمری.
۱۴ درصد از كاربران زن را «پاپكورن گیمر» ها (The Popcorn Gamer) می سازند. یعنی كسانی كه علیرغم این كه بازی كردن را دوست دارند، بیشتر راغب به تماشا كردن بازی دیگران در شبكه هایی مانند تویچ و یوتوب هستند. این دسته هم در مردان در رتبه ی چهارم هستند و ۱۳ درصد جمعیت گیمری آنها را شامل می شوند. چهارمین رده مربوط به «آلتیمیت گیمر» ها (The Ultimate Gamer) است با ۹ درصد. این گروه دوست دارند علاوه بر انجام بازی، پول خرج خریدن بازی و سخت افزار خوب بكنند. این افراد در زنان ۲۶ تا ۳۰ سال سن دارند. این دسته از بازیكنان در مردان در رتبه ی سوم قرار می گیرند با ۱۵ درصد از كل جمعیت فعال.
كم ترین جمعیت در این میان متعلق به گیمرهای Conventional Gamer یا كسانی است كه ترجیح می دهند به تنهایی بازی كنند و معمولاً هیچ محتوای گیمی را تماشا نمی كنند. ۳ درصد از زنان جزو این دسته قرار می گیرند و بین ۳۶ تا ۴۰ سال سن دارند.
در حالت كلی تر هم این هشت پرسونا یا شخصیت قابل طبقه بندی، درصدهای زیر را شامل می شوند؛
بیشترین میزان كاربران فعال بازی ها را The Time Filler ها می سازند كه ۲۷ كل جمعیت فعال كاربری را به خود اختصاص داده اند. بیشترین میزان افراد تشكیل دهنده ی این دسته هم زنان هستند.
دومین دسته ی پرطرفدار The Cloud Gamer ها هستند كه ۱۹ درصد كل را ایجاد كرده اند و باز هم زنان در آنها بیشترین جمعیت فعال را دارند.
دو گروه The Ultimate Gamer و The Popcorn Gamer هر دو با ۱۳ درصد در رده های بعدی هستند. بیشتر پاپكورن گیمرها را زنان و بیشتر آلتیمت گیمرها را مردان می سازند.
دو گروه The Hardware Enthusiast و The All-round Enthusiast با ۹ درصد در رده های بعدی هستند. بالاترین جمعیت هر دو گروه را مردان تشكیل داده اند.
گروه The Backseat Viewer با ۶ درصد و گروه The Conventional Player با ۴ درصد در رتبه های بعدی هستند. اغلب جمعیت هر دو گروه را مردان تشكیل داده اند. گروه بندی آخر نشان می دهد، دو رتبه ی اول و دوم متعلق به زنان است و با عنایت به رشد روز افزون استفاده از بازی های موبایلی، باید منتظر افزایش بیشتر از پیش جمعیت فعال كاربری زنان بود.

1398/12/04
23:32:45
5.0 / 5
4066
تگهای خبر: الكترونیكی , خرید , سرویس , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲