گزارشی از پنجمین دوره جایزه فیروزه

۴۰استارت آپ فرهنگی باارائه طرح های خود به رقابت بایكدیگر پرداختند

۴۰استارت آپ فرهنگی باارائه طرح های خود به رقابت بایكدیگر پرداختند

بلك بلاگ: چهل استارت آپ فرهنگی با ارائه طرح های خود در پنجمین دوره جایزه ی فیروزه حضوری به رقابت با یكدیگر پرداختند.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، علیرضا نوری زاده، معاون اداره كل مجامع تشكل ها و كارهای فرهنگی درباره كارهای این رویداد اظهار داشت: در امتداد پشتیبانی از ترویج كالای فرهنگی ایرانی، جایزه فیروزه از پنج سال پیش آغاز به كار كرده است. در سه دوره اول تمركز بر كالاهای فرهنگی بوده و از چهارمین دوره بخش استارت آپ های فرهنگی نیز به این جایزه اضافه شده است.
معاون اداره كل مجامع تشكل ها و كارهای فرهنگی اضافه كرد: در سال قبل و در چهارمین دوره جایزه فیروزه برای اولین بار ۵۰ استارتاپ فرهنگی طرح خودرا در بوستان گفتگو در ارائه دادند. امسال در كنار بخش نوشت افزار، اسباب بازی و عروسك و هدایای فرهنگی بخش استارتاپ نیز وجود دارد. در سایت جایزه فیروزه ۸۵ استارتاپ ثبت نام كردند كه از این میان ۴۰ استارتاپ در موضوعات خلاق فرهنگی برای ارائه انتخاب شدند.
نوری زاده از جوایز بخش استارت آپ های فرهنگی خبر داد: از برگزیدگان بخش استارتاپ روز یكشنبه ۲۹ دی ۱۲۹۸ ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن ایران فرهنگستان هنر با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وزیر دكتر محسن جوادی تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیر اجرایی جایزه فیروزه افزود: به برگزیده اول كارت هدیه ای به مبلغ ۸ میلیون تومان، به برگزیده دوم كارت هدیه ای به مبلغ ۵ میلیون تومان و به برگزیده سوم كارت هدیه ای به مبلغ ۳ میلیون و اگر شایسته تقدیر از طرف داوران انتخاب گردد كارت هدیه ای به مبلغ ۱ میلیون تومان اهدا می شود. جوایز به همراه تندیس و لوح وزیر خواهد بود و برگزیدگان به شركت های خلاق فرهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری معرفی می گردند.
داوران این دوره از جایزه فیروزه در بخش استارتاپ های فرهنگی و در بخش هنری آزاده بیات، پژوهشگر و فعال حوزه اسباب بازی و علیرضا گلدوزیان، طراح و گرافیست هستند. پیام آزادی، نماینده ستاد نرم و هویت ساز معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری و محمد مهدی ایزدخواه، پژوهشگر بخش كسب و كارهای فرهنگی و كتایون سپهری، كارآفرین، داوران حوزه كسب وكارهای استارتاپی خواهند بود.
بیات: ادبیات كالاهای فرهنگی در كشور جا نیفتاده است
آزاده بیات از داوران چهارمین و پنجمین دوره جایزه فیروزه در بخش استارت آپ های فرهنگی در مورد این جایزه به خبرنگار مهر اظهار داشت: این دوره از جایزه فیروزه با دوره گذشته از نظر كیفی تفاوت زیادی داشته است اما از نظر كمی تغییر زیادی صورت نگرفته است.
او بیان كرد: خوشبختانه آثار شركت كنندگان امسال مرتبط تر شده است. به هر حال ادبیات كالای فرهنگی هنوز در كشور ما تعریف نشده و سند داوری جایزه فیروزه كمك می نماید تا تعاریف مشتركی از كالاهای فرهنگی داشته باشیم. سند داوری این فرصت را فراهم می آورد تا فراخوان تخصصی تر شود و شركت كنندگان با نگاه بازتری كالاها را ارائه نمایند و آثار از همان ابتدا از یك غربالگری عبور كند.
بیات در مورد معیارهای داوری اظهار داشت: امسال معیارهای داوری را به چند بخش تقسیم كردیم. یك بعد همانطور كه در دیگر جایزه ها وجود دارد، مربوط به وجه كالایی آثار است. بعد فرهنگی بخش دیگری است كه سبب شده تا داورهای این زمینه تخصصی تر انتخاب شوند و امسال به شاخصه های داوری اضافه شده است.
وی اضافه كرد: مؤلفه های فرهنگی در جایزه فیروزه لزوماً استفاده از نشانه ها و نقوش ایرانی نیست، بلكه رفتارهای فرهنگی در ایده ها ممكنست نهادینه شود.
بیات درانتها اظهار نمود: جا دارد كه به بحث اقبال عمومی از این جایزه پرداخته شود، این امر به شفاف سازی و اطلاع رسانی نیاز دارد كه هنوز در این عرصه كم كار شده است. از همه فعالانی كه در این عرصه كار كرده اند می خواهیم كه به این جریان بپیوندند.



منبع:

1398/10/27
15:18:24
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: استارتاپ , جایزه , شركت , فراخوان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲