آخر اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) بعلاوه بیانیه

آخر اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) بعلاوه بیانیه

به گزارش بلك بلاگ اجلاس شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه پایانی اجلاس پایان یافت.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی-دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) - در "صد و هشتاد و هشتمین اجلاس شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) " با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعضای شورایعالی برای اعتماد به وی، به نكاتی از حكم مقام معظم رهبری اشاره و ابراز امیدواری كرد كه بتواند در اجرای آنها موفق باشد.
وی در ادامه از تلاشهای سی ساله دبیران كل مجمع تشكر كرد و اظهار داشت: از آقایان تسخیری، ولایتی، مرحوم آصفی و بخصوص از زحمات ۱۵ ساله مخلصانه و دیرپای آقای اختری سپاسگزاری می كنم.

عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت چهار عنصر تحول در مجمع
او سپس گزارشی از فعالیتهای سه ماهه خود در مجمع عرضه كرد كه ملاقات با مراجع عظام تقلید و علمای اعلام از نخستین اقدامات وی بود.
دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این رابطه اظهار داشت: ما معتقدیم مجمع می تواند و باید حلقه وصل بین پیروان اهل بیت(ع) با ولایت و مرجعیت شیعه باشد. دنبال كردن تفاهم نامه های گذشته و امضای تفاهم نامه های جدید با نهادهای همسو و تشكیل كمیته پیگیری دستگاه های ذی ربط هم از اقدامات اولیه دبیركل مجمع بوده است.
رمضانی "عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت" را چهار عنصر اصلی برای ایجاد تحول در مجمع دانست و اظهار داشت: در این راه باید مخاطبان خود و اقلیم هایی را كه باید مورد توجه قرار دهیم بشناسیم. ایجاد انضباط مالی و تشكیل بانك اطلاعات از كارهای دیگر در دوره جدید مجمع است كه در حال دنبال شدن است.
دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اولویت های خود در فعالیت پیش رویش را چنین عنوان كرد: استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب برای تبیین راهبردهای آینده مجمع و كوشش برای ترویج اخلاق و معنویت بر مبنای سیره و مكتب اهل بیت(ع) و هم تلاش و ترویج عدالت خواهی و ترویج سبك زندگی اسلامی بر محور آموزه های ناب خاندان علیهم السلام، حفظ شبكه مبلغین بومی پیرو اهل بیت(ع) و توسعه آنها، شبكه سازی و استفاده از ظرفیت های مهمی كه كمتر مورد استفاده قرار گرفته است مانند زنان و كودكان، استفاده از فضای مجازی در تبیین معارف اهل بیت(ع) و ارتقای توانمندی های شیعیان (مانند تقویت خبرگزاری ابنا، دائرة المعارف ویكی شیعه و شبكه های اجتماعی)، تقویت دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) و گستره جغرافیایی آن، عضویت افراد جدید، جوان و چابك در مجمع عمومی، پیگیری برگزاری "همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) " و تشكیل ستاد مركزی از نهادهای مختلف ذی ربط، رسیدگی به وضعیت استخدامی و رفاهی پرسنل مجمع، كوشش برای شبكه سازی اجتماعی برای بخش های مختلف پیروان خاندان علیهم السلام.



توطئه های آمریكا در منطقه، ادامه طرح های آن در همه جهان است
علی اكبر ولایتی-عضو شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - نیز اظهار داشت: از بولیوی تا ونزوئلا تا سوریه و لبنان و یمن و عراق و تا كره شمالی و شرق آسیا، آمریكا طرح و برنامه مشتركی دارد.
عضو شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه كرد: شرایط در عراق هم غیرمنتظره نبود و در ادامه همان طرح است. آمریكایی ها وقتی موفق نشدند كه داعش را به پیروزی برسانند طرح را تغییر دادند و با استفاده از بازمانده های حزب بعث و برخی گروه های دیگر، كار خویش را انجام دادند.
او همینطور اظهار نمود: داعش متوقف گردید ولی زمینه هایی كه داعش در آن رشد كرد، هنوز وجود دارد. عربستان سعودی و امارات اقدامات آشوبگرانه آمریكا در عراق را حمایت می كردند و حتی رسماً در خیابان ها پول پخش می كردند. توطئه های آمریكا در سوریه و لبنان هم ادامه همین طرح است. همان گونه كه در یمن هم وارد فاز نظامی شدند اما نتیجه نگرفتند و امروز آل سعود به دنبال مذاكره با انصارالله است.
ولایتی اضافه كرد: می توان امیدوار بود كه با هدایت مرجعیت و خویشتنداری سازمان ها و گروه های اصیل عراقی، اوضاع آن كشور رو به بهبود رود و نقشه های آمریكا نقش بر آب شود.

دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) كادرهای آینده جهان تشیع را می سازد
آیت الله محمدعلی تسخیری-عضو شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - در ادامه به اهمیت دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) اشاره نمود و اظهار داشت: این دانشگاه وظیفه كادرسازی برای آینده جهان تشیع را بر عهده دارد.
عضو شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) توجه بیشتر به این دانشگاه را از اولویت های مهم مجع دانست.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در جهان اسلام، مبلغان بومی پیرو اهل بیت(ع) در جهان را برای توسعه معارف قرآن و عترت مهم خواند و اظهار داشت: لازم است كه مجمع توجه بیشتری به امور این مبلغان داشته باشد.
تسخیری همینطور درباره نقش آستان های مقدسه تاكید كرد: می توان از ظرفیت های بزرگ آستان قدس رضوی برای فعالیتهای مشترك در زمینه ترویج معارف اهل بیت(ع) بهره برد.

پیشرفت تشیع در آفریقا متوقف نشده است
همچنین مرتضی مرتضی العاملی-عضو شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - اظهار داشت: الان جنگ بزرگی بین كفر و ایمان در جریان است. جبهه كفر از اقتصاد و گرسنه نگه داشتن مردم بعنوان اسلحه استفاده می نماید. مشكلات و فشارهای اقتصادی منحصر به ایران نیست بلكه مسلمانان تحت محاصره اقتصادی قرار گرفته اند و این حلقه محاصره در 10 سال گذشته تنگ تر شده است.
وی تصریح كرد: پشت همه این توطئه ها آمریكا و اسرائیل قرار دارند. با این همه پیشرفت تشیع در قاره آفریقا و گرایش مردم این قاره به مكتب اهل بیت(ع) یك لحظه متوقف نشده و نمی شود؛ این مساله ارتباط مستقیمی با فطرت "انسان آفریقایی" دارد كه بدون هیچ شائبه ای، حق را قبول می كند.
عضو شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره فعالیتهای موسسات شیعی در آفریقا افزود: علاوه بر موسسات گوناگونی كه سال های سال مشغول فعالیت هستند، الان موسسات تبلیغی از جانب شیعیان بومی آفریقا به شكل مستقل فعالیتهای خویش را اداره می كنند.
در آخر این اجلاس، اعضای شورایعالی مجمع دیدگاه های خویش را درباره حوادث مهم جهان تشیع بیان نمودند.



بیانیه پایانی اجلاس شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)
همینطور متن كامل بیانیه پایانی اجلاس شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذینَ یُبَلِّغونَ رِسالاتِ اللَّهِ و یَخشَونَهُ و لَا یَخشَونَ أحَداً إلَّا اللَّهَ و كَفیٰبِاللَّهِحَسیبا (الاحزاب - ۳۳)
با عنایات پروردگار عالم و در ظل توجهات حضرت ولی عصر - ارواحنا فداه - یكصد و هشتاد و هشتمین اجلاس موسع شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ایام پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ آذر ۱۳۹۸ در جوار بارگاه ملكوتی امام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار گردید.
در این اجلاس كه اولین جلسه بعد از آغاز تصدی دبیركل جدید مجمع بود، اعضای شورایعالی ضمن تبریك به حضرات آقایان «اختری» و «رمضانی» و آرزوی موفقیت برای آنان در سِمت های جدید (ریاست شورایعالی و دبیركلی مجمع جهانی خاندان علیهم السلام)، اولویت ها و اقتضائات فعالیت در این دوره نوین را مورد بررسی قرار دادند.
همینطور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره «مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد آصف محسنی» عضو فقید شورایعالی و «مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی» عضو فقید مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مهمترین حوادث جهان تشیع مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا بر لزوم بازنگری اهداف و راهبردهای مجمع برای ایفای نقش مفید در رویدادهای در رابطه با پیروان اهل بیت(ع) تاكید كردند.
اینك در انتها این اجلاس، لازم است مواضع مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره اوضاع جاری منطقه و جهان، به شرح زیر اعلام شود:
۱. شورایعالی مجمع بر خطوط ترسیم شده از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دبیركل جدید تاكید كرده، پشتیبانی كامل و هم آمادگی خود برای كمك به ایشان در جهت دستیابی به "رویكرد تحول گرا و متناسب با شرایط حساس بین المللی و جایگاه مهمّ پیروان خاندان علیهم السلام" را اعلام می كند.
۲. آخرین وضعیت پیروان اهل بیت(ع) در كشورها و مناطق مختلف جهان دغدغه مهم اعضای شورایعالی است. الان به علت طرح های ضدبشری آمریكا در نقاط گوناگون جهان - كه به وسیله لابی های صهیونیستی اجرا و با دلارهای نفتی حكام مرتجع منطقه پشتیبانی می شود - مردم این كشورها، همچون مسلمانان بحرین، یمن، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان، پاكستان، نیجریه، كشمیر و میانمار، تحت فشارهای مختلف مذهبی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی قرار دارند.
۳. مردم مظلوم عراق، بعد از چند قرن كه زیر یوغ حاكمان اجنبی، استعمار انگلیسی و مظالم بعثی قرار داشتند، بعد از سقوط رژیم صدام در انتظار رفاه و آسایش بودند. اما توطئه های پیاپی جبهه استكبار - مانند آنچه با پدید آوردن داعش بوجود آمد - و هم مفاسد و ناكارآمدی های داخلی، باعث برآورده نشدن این انتظارات شد. اما واضح است كه نخستین زیرساخت پیشرفت برای هر جامعه "امنیت" آن است. آنچه در سه ماه اخیر در عراق شاهد می باشیم، علاوه بر آنكه جان و مال شهروندان این كشور را مورد تهدید و تجاوز قرار داده است، قدم مثبتی در راه رفاه و توسعه عراق محسوب نمی گردد. بنابراین شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان پشتیبانی از مرجعیت و ملت عراق، بر لزوم وحدت ملی همه احزاب، گروه ها و اقشار مختلف مردم تاكید می كند و از آنان می خواهد كه برای حفظ امنیت و آرامش این كشور و مقابله با توطئه های شیطانی آمریكا و صهیونیسم، زیر پرچم مرجعیت قرار گرفته و با پیگیری مطالبات خود از راههای قانونی، مانع از موفقیت طرح های دشمنان امت اسلامی و بازگرداندن عراق به سالهای سیاه دیكتاتوری شوند.
۴. اعضای شورایعالی نگرانی شدید خویش را از اوضاع نابسامان انسانی، اجتماعی و بهداشتی در كشور یمن ــ كه بر اثر تداوم تجاوز سبعانه ائتلاف سعودی بوجود آمده است ـ اعلام می كند و خواهان آخر سریع این اقدامات وحشیانه و گفتگو میان گروههای یمنی برای ایجاد حكومتی عادل و فراگیر است.
۵. تداوم وضعیت اسفبار و رقت انگیز مردم عزیز كشمیر را كه باعث نگرانی عمیق مسلمانان و آزادیخواهان جهان شده است شدیداً محكوم می نماییم و از دولت هندوستان انتظار داریم ضمن احترام به حقوق اولیه و انسانی مردم كشمیر، خسارت های مادی و معنوی آنان را جبران كند.
۶. انتقال روحانی عالیقدر، مردمی و شجاع نیجریه «حجت الاسلام والمسلمین شیخ ابراهیم زاكزاكی» از حبس خانگی به زندان، نگرانی های جامعه اسلامی و آزادیخواهان جهان را نسبت به سلامتی و فرآیند نامطلوب درمانی ایشان بشدت افزایش داده است. از دولت نیجریه انتظار می رود كه با تفطن به دسیسه های صهیونیستی هر چه سریعتر به حبس غیرقانونی ایشان آخر داده، آزادی عمل وی در فعالیتهای دینی و اجتماعی را هم فراهم آورد.
۷. اعضای شورایعالی مجمع همینطور ضمن ابراز نگرانی از ادامه زندانی شدن «آقای سیداحمد سامبی» رئیس جمهوری اسبق كشور كومور، از مقامات این كشور می خواهد كه ایشان را به سرعت از اسارت رها كرده، اجازه معالجه را به وی بدهد.
۸. در پایان، از مجامع بین المللی و منطقه ای، سازمان های حقوق بشری، علماء ادیان و نخبگان جهان می خواهیم كه در مقابل این ستمكاری ها ساكت نباشند و نسبت به آنچه بر مسلمانان مظلوم در نقاط مختلف جهان می رود به عاملان و آمران آنها اخطار داده، مانع از استمرار این جنایات شوند.
ولا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) »
در این اجلاس دوروزه حجج اسلام محمدحسن اختری، سید ابوالحسن نواب، رضا رمضانی، محسن قمی، محمدعلی تسخیری، علی اكبر ولایتی، سید احمد خاتمی، هادوی تهرانی، محمدی عراقی و علی عباسی (از ایران)، حسین المعتوق(از كویت)، حسن حمادة(از لبنان)، مرتضی مرتضی العاملی(از آفریقا)، نادر جعفر (نماینده فدراسیون جهانی خوجه های اثنی عشری) و هم معاونان و بعضی از مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) حضور داشتند.



1398/09/23
22:47:46
5.0 / 5
4567
تگهای خبر: برنامه , رمان , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳