توسط انتشارات نیلوفر

اثری از گلی ترقی برای هفتمین نوبت تجدید چاپ شد

اثری از گلی ترقی برای هفتمین نوبت تجدید چاپ شد

بلك بلاگ: رمان خواب زمستانی اثر گلی ترقی برای هفتمین نوبت تجدید چاپ شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، رمان كوتاه «خواب زمستانی» » از آثار گلی ترقی است كه در سال ۱۳۵۱ نوشته و از طرف انتشارات نیلوفر منتشر و دفعات زیادی تجدید چاپ شده است. این كتاب كه اتفاقات اوایل قرن چهارده را پوشش می دهد را «دُرتا سوآپا»، نویسنده، مترجم و منتقد لهستانی و فارغ التحصیل رشته ایران شناسی، به زبان لهستانی ترجمه كرده و از طرف انتشارات شمع و مه انتشار یافته است.

رمان خواب زمستانی از داستان های معاصر فارسی شمرده می شود كه در آن، نویسنده از نماد، اسطوره و كهن الگو بهره برده است. این داستان در ۱۰ فصل تدوین شده و در آن خاطرات زندگی پیرمردی تنها مرور می شود. پیرمرد در دوران مدرسه با چند همكلاسی اش عهد كرده اند كه تا آخر عمر در كنار یكدیگر باشند اما از یكدیگر دور افتاده اند و حالا پیرمرد تنهاست و هر روز منتظر است تا كسی به دیدارش بیاید. هر فصل داستان خاطرات و زندگی یكی از دوستان پیرمرد را روایت می كند. آقای هاشمی نقاش و همسر ریزه میزه اش شیرین. آقای انوری و مهدوی كه همیشه باهمند تا زمانی كه طلعت خانم وارد زندگی مهدوی می شود. آقای جلیلی كه گرفتار جنون می شود. آقای حیدری كه به صورتی سردسته است و در اثر حصبه فوت می كند. عزیزی كه فرزندش در خارج ازدواج می كند و او را چشم به راه می گذارد. احمدی راوی و عسكری كه مادر مریضی دارد.

مجله اكسپرس درباره این اثر گفته است: خواب زمستانی با شیوه‏ ای ساده و كلماتی دقیق و طنزی خاص و با قدرت قلم، به ما تذكر می دهد كه بدون درد زیستن، عشق به زندگی امكان ندارد.
انجمن نویسندگان رادیو فرانسه نیز درباره این اثر عنوان داشته است: خواب زمستانی بیان كننده زندگی همگانی و قبیله ای آدم‏ هایی است كه حضور ناگزیر مدرنیته را احساس می ‏كنند و از گردنگیر فردیت و قبول فردی و تنهایی و مسئولیت، هراسان هستند.
رمان «خواب زمستانی» در چارچوب ۱۳۷ صفحه از طرف انتشارات نیلوفر تجدید چاپ شده است.


منبع:

1398/09/11
23:02:52
5.0 / 5
4539
تگهای خبر: داستان , رمان , طنز , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵