نماینده ولی فقیه در خوزستان:

قیمت كتاب برای مردم گران شده است

قیمت كتاب برای مردم گران شده است

به گزارش بلك بلاگ نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: كتاب به صورت ارزان در اختیار مردم قرار نمی گیرد و قیمت آن در كشور بسیار بالا است.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد قبل از ظهر امروز شنبه در دیدار مدیركل و كاركنان نهاد كتابخانه های عمومی خوزستان به مناسبت هفته كتاب اظهار نمود: فرهنگ كتاب، یكی از عناصری است كه می تواند در حوزه فرهنگ تحول ایجاد كند و جایگاه كتاب در اسلام هم بنابراین است.
وی با تاكید بر لزوم یافتن راه هایی برای ایجاد و ترویج فرهنگ كتاب خوانی در جامعه، اضافه كرد: در تحقق این راه ها نباید تنها در محیط كتابخانه ها بسنده كرد و فقط برخی از شهروندان عضو كتابخانه باشند بلكه باید در ایجاد فرهنگ كتاب خوانی كوشش كرد بگونه ای كه هرساله شاهد رشد كتاب و كتاب خوانی باشیم.
وی خاطرنشان كرد: فعال كردن هیئت های اندیشه ورز با به كارگیری اقشار گوناگون همچون راه های ایجاد فرهنگ كتاب خوانی است.
موسوی فرد افزود: این هیئت ها راهكارهای مناسب را برای چگونگی استقبال مردم از فرهنگ كتاب در دوران كودكی تا بزرگ سالی عرضه می دهند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری و برنامه ریزی دشمنان برای تأثیرگذاری بر كودكان، اظهار داشت: برای این گروه باید بگونه ای در مهدكودك ها و پیش دبستانی ها فرهنگ سازی كرد و هیئت های اندیشه ورز می توانند در این زمینه راهكار عرضه كنند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان اضافه كرد: وقتی رهبر معظم انقلاب به كتاب خوانی اهمیت می دهند. در اجتماع هم باید فرهنگ كتاب خوانی دنبال شود كه به فرهنگ كتاب در كل جامعه هم نزدیك باشد.
موسوی فرد با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به كتاب و كتاب خوانی، خاطرنشان كرد: با عنایت به بها دادن رهبر معظم انقلاب به كتاب خوانی و كلام نورانی خاندان باید بررسی كرد كه كجای كار گیر دارد كه كمتر شاهد توجه به فرهنگ كتاب خوانی هستیم.
وی افزود: خیلی از ابزارها در اختیار بشر قابل استفاده مثبت و منفی هستند و تلفن همراه و فضای مجازی هم دارای این توانایی است و باید از این ابزار در جهت كتاب خوانی بهره برد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاكید بر لزوم برنامه ریزی كامل و جامع در زمینه استفاده از فضای مجازی در حوزه كتاب و كتاب خوانی، خاطرنشان كرد: از هر ابزاری می توان برای انتقال فرهنگ كتاب خوانی بهره برد.
موسوی فرد با اشاره به لزوم فضاسازی در خوزستان با محوریت فرهنگ كتاب خوانی، خاطرنشان كرد: ایجاد فرهنگ كتاب خوانی در بین اقشار گوناگون و استقبال آنها از كتاب، باید در محل های گوناگون آثار و بركات كتاب خوانی تبلیغ و ترویج شود.
وی با اشاره به تاثیر مثبت كتاب بر كاهش صدمه های اجتماعی در جامعه، خاطرنشان كرد: بخش عمده بالا بودن آمار طلاق، بزهكاری، ناهنجاری و اعتیاد براثر فاصله گرفتن بخش عمده مردم و جامعه از كتاب خوانی است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به گرانی كاغذ و آثار منفی آن بر چاپ و نشر كتاب، اظهار داشت: با كمال تأسف كتاب ارزان در اختیار مردم قرار نمی گیرد و در این زمینه دولت یا خیران باید ورود كنند.
موسوی فرد خاطرنشان كرد: افراد بسیاری به مطالعه كتاب علاقه دارند اما كتاب بسیار گران است، بخصوص امروزه كتاب های قابل استفاده با رقم های بسیار گران در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی اضافه كرد: انجام اقداماتی همچون توجه به كودكان، ورود جدی به فضای مجازی و فضاسازی در محلات گوناگون می تواند بسیار اثرگذار باشد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نقش خانواده، مدرسه و دانشگاه در ترویج فرهنگ كتاب خوانی در جامعه، خاطرنشان كرد: باید برای والدین، معلمان و اساتید برنامه ریزی كرد و كلاس های گوناگون تشكیل گردد تا این گروه ها متوجه لزوم كتاب خواندن شوند.
موسوی فرد اضافه كرد: با عنایت به مبحث های گوناگون بعنوان نیاز جامعه، كتاب های در رابطه با آنها هم باید در كتابخانه های خوزستان هم وجود داشته باشد تا قشرهای مختلف بتوانند استفاده كنند.
امام جمعه اهواز اظهار داشت: در اماكن تفریحی همچون پارك ها و فضای سبز می توان در ساعت های مناسب، با محوریت كتاب و كتاب خوانی از شخصیت كشوری اثرگذار در حوزه فرهنگ دعوت شود.
موسوی فرد با تاكید بر كیفیت كتاب ها، خاطرنشان كرد: بخشی از آن مربوط به نهاد كتابخانه های عمومی و بخش عمده آن به برنامه ریزی دولت مرتبط می باشد.
وی خاطرنشان كرد: مساله كاغذ نكته بسیار مهم می باشد و با كمال تأسف هر روز شاهد افزایش قیمت كاغذ و كتاب هستیم.


منبع:

1398/08/18
18:13:23
5.0 / 5
4434
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳