به قلم طاهره ایبد؛

مجموعه هفت جلدی بچه های عاشورا منتشر گردید

مجموعه هفت جلدی بچه های عاشورا منتشر گردید

به گزارش بلك بلاگ مجموعه هفت جلدی بچه های عاشورا شامل داستان شهدای نوجوان قیام عاشورا نوشته طاهره ایبد توسط انتشارات به نشر منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی، مجموعه هفت جلدی «بچه های عاشورا» به قلم طاهره ایبد كه پیشتر با ظاهر و قالب دیگری چاپ شده بود، در چارچوب مجموعه «كتاب های پروانه» انتشارات به نشر منتشر و راهی بازار نشر شده است.
وی اضافه كرد: «بچه های عاشورا» دربرگیرنده داستان های كوتاهی است كه طی آنها سرگذشت كودكان و نوجوانان كاروان امام حسین(ع) در كربلا جداگانه بازگو می شود. تصویرگری این مجموعه توسط مسعود قره باغی انجام شده است. در این مجموعه رشادت ها و دلیری های شهدای كودك و نوجوان كربلا نقل شده است. «شمشیر و اسب زخمی»، «اسیران كوچك»، «مرد و میدان»، «كوچه به كوچه»، «جنگجوی كوچك»، «از غریبه ها می ترسم» و «عطش و آتش» عناوین این مجموعه هفت جلدی هستند.
مدیرعامل انتشارات به نشر در ادامه اظهار داشت: «شمشیر و اسب زخمی» داستان شهامت عمرو، فرزند جنادة بن حارث سلمانی در سرزمین كربلا است. در جلد دیگر با عنوان «اسیران كوچك» روایت حماسه و شهادت اندوهناك طفلان مسلم بن عقیل بازگو شده است. در كتاب «مرد و میدان» بازخوانی شهامت های قاسم فرزند نوجوان امام حسن مجتبی(ع) در كربلا روایت می شود و در كتاب «كوچه به كوچه» چگونگی شهادت قاسم فرزند حبیب بن مظاهر، یار با وفای امام حسین(ع) در واقعه كربلا درج شده است. جلد دیگر این مجموعه با نام «جنگجوی كوچك» داستان رشادت های عبدالله فرزند امام حسن مجتبی (ع) در واقعه كربلا است و «از غریبه ها می ترسم» هم داستان محمد فرزند سعید بن عقیل در واقعه كربلا را شامل می شود.
سعیدی اظهار داشت: در آخرین جلد این مجموعه «عطش و آتش» هم قصه شهادت علی اكبر(ع) فرزند رشید امام حسین(ع) در میدان نبرد روایت می شود كه با شجاعت تمام در واقعه كربلا حضور داشت و به شهادت رسید. هر یك از عناوین این مجموعه هفت جلدی در ۱۵ صفحه و در قطع وزیری انتشار یافته است. این كتاب ها با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه شده اند.

5.0 از 5
1398/07/21
23:18:42
4039
تگهای خبر: داستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵