پس از حواشی بوجود آمده پیرامون استفاده بدون مجوز از شعر؛

خواننده خونه باهار از خانواده زنده یاد عمران صلاحی عذرخواهی نمود

خواننده خونه باهار از خانواده زنده یاد عمران صلاحی عذرخواهی نمود

به گزارش بلك بلاگ با عذرخواهی رسمی علیرضا پوراستاد كه شعری از زنده یاد عمران صلاحی را بدون اجازه خانواده و با اعمال تغییراتی در آن اجرا كرده بود، دلخوری بوجود آمده برطرف شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، بعد از انتشار گزارشی در خبرگزاری مهر در خصوص تحریف و عنوان كردن نام خود در كنار نام شاعر یكی از مشهورترین آثار زنده یاد استاد عمران صلاحی و دلخوری خانواده و دوست داران این شاعر برجسته و ماندگار كشور، اسدالله امرایی، مترجم معاصر و از دوستان نزدیك زنده یاد صلاحی، در آخرین پست اینستاگرامی خود به برگزاری یك جلسه گفتگو با حضور طرفین و تنی چند از شاعران و در نتیجه حل شدن مشكلات و برطرف شدن دلخوری خانواده اطلاع داد. همینطور یاشار صلاحی، فرزند زنده یاد عمران صلاحی، هم با ارسال یادداشتی به خبرگزاری مهر، بر این مورد صحه گذاشت.
یادداشت اسد امرایی در صفحه خود در اینستاگرام
«پیرو برداشت بدون اجازه و تغییر عباراتی در شعر زنده یاد عمران صلاحی توسط آقای علیرضا پوراستاد و دلگیری خانواده و علاقمندان شعر فرزندان عمران بهار و یاشار و برادر گرامی عمران جناب پرویز صلاحی و بنده به تاسی از منش صلح جویانه آن فقید سعید جلسه ای با آقای پوراستاد در حضور جناب صابر قدیمی و امید صباغ نو گذاشتند و ایشان ضمن ابراز علاقه به عمران با پذیرش اشتباه خود قول دادند متن زیر را بعنوان عذرخواهی منتشر كنند:

بعد از گذشت چند روز از حواشی پیش اومده و اتفاقاتی كه با سوء تفاهمی سبب آزرده خاطری خانواده زنده یاد عمران صلاحی، اهل شعر و علاقمندان استاد صلاحی و مخاطبان خودم شده بود. امروز در دیداری با خانواده استاد عمران صلاحی و در حضور جناب استاد اسدلله امرایی و دوستان شاعرم امید صباغ نو و صابر قدیمی، مسائل پیش آمده با عذرخواهی بنده حل و فصل شد.
شعر زیر شعر كامل استاد عمران صلاحی ست:
كمك كنین هلش بدیم چـــرخ ســـتاره پنچره
رو آســمون شـهری كـه سـتاره بـــرق خنجره
گلــــدون ســرد و خــالی رو بذار كنــــار پنجره
بلكه با دیدنش یه شب وا بشه چن تا حنجره
به ما كه خسته ایم بگه خونه ی باهار كدوم وره؟
تو شهرمون آخ بمیرم چشم ستاره كور شده
بــرگ درخــت بــاغمــون زبــالـه سـپــور شـده
مســـافر امیــدمـون رفـتـه از اینجــــا دور شده
كاش تو فضای چشممون پیدا بشه یه شـاپره
به ما كه خسته ایم بگه خونه ی باهار كدوم وره؟
كنــار تنگ ماهیــا گربه رو نــازش می كنن
سنگ سـیاه حقه رو مهر نمازش می كنن
آخر خط كه میرسیم خطو درازش می كنن
آهـــای فلك كه گردنت از همه مون بلن تره
به ما كه خسته ایم بگو خونه ی باهار كدوم وره؟
كه توسط بنده قسمتهایی به شعر بالا افزوده شد و قسمتهایی گرفتار تغییر شد كه بخاطر این مورد از خانواده استاد صلاحی و دوستداران شعر و ادب پوزش می طلبم.
در آخر امیدوارم در فضایی آرام و به دور از حاشیه بتوانیم برای اعتلای شعر و موسیقی در كنار هم گام برداریم.
یادداشت یاشار صلاحی
«همیشه تمام تلاشم این بوده كه، حداقل در مورد موضوعات مربوط به پدرم عمران صلاحی، شیوه خود او را در پیش بگیریم. در همه این سال ها هم با همین شیوه و با تسامح پیش رفتیم. اما گاهی اوقات مواردی پیش می آید كه سبب دلخوری های عمیق می شود. هم برای خودم و خانواده و هم برای عده ای از هنرمندان، دوست داران و طرفداران او. و همین، كار را سخت تر می كند. آن هم برای من كه باید به عزیزانم پاسخ بدهم؛ در حالیكه شخصا آدم اجتماعی ای نیستم و همیشه از جنجال و شلوغی ها دوری كرده ام و همواره تمام تلاش و تمركزم بر این بوده كه در خلوت و آرامش به نظم بخشیدن به آثار پدر و انتشار و پیگیری وضعیت آنها مشغول باشم و از حقوق او دفاع كنم.
شكی نیست در این ماجرا، كوتاهی هایی صورت گرفته بود كه سبب ناراحتی های بسیاری شد. از یك سو احساسات عمیق و صادقانه خانواده ای كه در بهت و ناراحتی شاهد این اتفاق بود و نمی خواست ساكت بنشینیم و همچنین دوست داران و طرفداران عمران صلاحی كه می خواستند چشم پوشی نكنیم و از جانب دیگر خواننده ای كه در مواردی نمی توانستیم به نقطه مشتركی با او برسیم. و این مورد داشت به ماجرایی دور از شان هنر و شخصیت عمران صلاحی تبدیل می شد.
برای حل این مسئله تصمیم گرفتیم باز هم شیوه خود او را در پیش بگیریم. برای همین تلاش كردیم از راه گفتگو مبحث را حل و فصل نماییم. در نهایت در جلسه ای كه با خواننده و دوستان دیگر داشتیم شركت كردیم و با طرح مسئله و بیان احساسات و نقطه نظرات طرفین و رفع پاره ای ابهامات، با كمال حسن نیت، شنونده دلجویی و عذرخواهی صمیمانه و با حسن نیت ایشان و حرف های یكدیگر بودیم و نتایج مثبتی بدست آمد.
در آخر ذكر این نكته ضروری می باشد كه همواره این احتمال وجود دارد كه شرایط مكانی و زمانی گفت وگوی شفاهی سبب شده باشد انتقال برخی كلمات از دقت كافی برخوردار نباشد و ازاین رو اگر از صحبت های من در گفتگو با خبرگزاری مهر سوء برداشتی شده، متاسفم چونكه هرچقدر هم رنجیده خاطر باشم هیچگاه نمی خواهم كسی را ناراحت و آزرده خاطر كرده باشم.
از همه عزیزان و دوستان و دوستداران پدر بینهایت ممنونیم كه ما را همراهی كردند. و از اینكه تلاش كردند این مسئله در شان او حل شود سپاسگزاریم. می خواهیم بدانند كه ما همواره از حقوق او دفاع خواهیم كرد.
امیدوارم این شیوه را برای حل مسئله اخیر بپذیرند. تا همه به دور از حواشی در فضای ادب و هنر این سرزمین شاهد روزهای روشنی باشیم.

5.0 از 5
1398/07/20
19:20:35
4327
تگهای خبر: اینستاگرام , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳