صبح امروز

ویژه برنامه روز جهانی كودك در كانون پرورش فكری انجام شد

ویژه برنامه روز جهانی كودك در كانون پرورش فكری انجام شد

بلك بلاگ: ویژه برنامه روز ملی كودكان با اجرای حضور و اجرای جمع كثیری از كودكان در مركز آفرینش های هنری كانون اجرا شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، ویژه برنامه هفته ملی كودك هم زمان با روز جهانی كودك بامداد روز سه شنبه ۱۶ مهر در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون در حالی انجام شد كه مدیران ارشد كانون و مهمانان دیگر از سخنرانی خودداری كردند و اجازه دادند تا كودكان برنامه ای كه برگزار كنندگانش، هم سن و سالان خودشان بودند را تماشا كنند. البته مدیرعامل كانون درانتها این مراسم در جمع خبرنگاران از روش های تحقق یافتن شعار «آینده را باید ساخت» كه مخاطب آن بزرگ سالان هستند صحبت كرد و دو مسیر، اصلاح رفتار بزرگ سالان و مجهز كردن كودكان امروز به مهارت های ضروری زندگی را برای تحقق این شعار پیشنهاد نمود.
بر اساس این گزارش مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون واقع در خیابان حجاب از نخستین ساعت بامداد روز سه شنبه ۱۶ مهر مملو از دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس مختلف شهر تهران بود كه جهت شركت در ویژه برنامه هفته ملی كودك به كانون آمده بودند.
فاضل نظری، مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، معاونان و مدیران ارشد كانون، حامد رهنما دبیر هفته ملی كودك، از مهمانان این برنامه بودند كه بدون هیچ گونه سخنرانی فقط كودكان را در این برنامه همراهی كردند.

مربیان كانون برای هماهنگ سازی دانش آموزان روی سن رفته بودند و قبل از شروع برنامه با آنها شعار هفته ملی كودك، «آینده را باید ساخت» و انگلیسی همین جمله، «The future is for us» را كار می كردند. جیغ و هورای دانش آموزان، سالن شهید بهنام محمدی را به لرزه درآورده بود. همه بچه ها پرچم ایران و پرچم هایی كه روی آن شعار هفته ملی كودك درج شده بود را در دست داشتند و تكان می دادند.
این گردهمایی كه در آن اعضای برگزیده كانون هم حضور داشتند، با قرائت قرآن از طرف قاری نوجوانی شروع شد. عكاسان و فیلم برداران در تمام مدت مشغول پوشش تصویری مراسم بودند. مجریان این برنامه هم دو نفر از اعضای برگزیده كانون بودند؛ فاطمه شفیعی، عضو مركز شماره ۱۵ كانون و محمدرضا برومند، عضو مركز شماره ۱۰ كانون. آنها برنامه را با خوانش متن خوشامدگویی به بچه ها و تشكر از مسئولانی شروع كردند كه فرصت این گردهمایی را فراهم نموده بودند.
سپس نماهنگی از آماده سازی برنامه های هفته ملی كودك برای كودكان پخش گردید. شبكه امید و آپارات در حال پخش زنده مراسم بودند. برنامه بعدی، قصه گویی بود كه بازهم یكی از اعضای كانون اجرای آنرا برعهده داشت. حنانه جوادی، عضو مركز شماره ۹ كانون روی صحنه آمد و برای بچه ها قصه «آرزوی پرده حصیری» را گفت. قصه پرده حصیری كهنه ای كه در آرزوی پرواز بود و پس از دور انداخته شدن توسط صاحب خانه، به كمك بچه ها تبدیل به بادكنكی شد كه پرواز می كرد. پرده حصیری در این قصه به آرزویش رسید.

نماهنگ بعدی، مصاحبه با كودكانی بود كه به سوال «آینده خودت رو چطور می بینی؟» پاسخ می دادند. مربیان كانون به همه بچه های حاضر در سالن كاغذ رنگی دادند تا آنها هم بتوانند در برنامه بعدی مشاركت داشته باشند. آریا الویری، نوجوانی از اعضای كانون با عنایت به این كه روز كودك، روز صلح و آشتی است به همه كودكان ساخت پرنده اوریگامی را یاد داد.
مجریان برنامه درباره «منشور آینده» با كودكان صحبت كردند، اینكه در طول این هفته اعضای نوجوان كانون به افراد موثر در حوزه كودك این منشور را هدیه كرده اند. نمایندگان كانون در این برنامه به بهاره یگانه فر، مدیر روابط عمومی یونیسف به نمایندگی از خانم مندیپ اوبرایان، نماینده یونیسف در ایران منشور آینده و یك تابلو نقاشی اهدا كردند. یگانه فر برای كودكان توضیح داد كه نماینده یونیسف به سفری خارج از ایران رفته است. آخرین برنامه، اجرای سرود بود. دختران كتابخانه شماره ۱۵ كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سرود اجرا كردند.
لئو پولدو لوپزا نماینده سفارت ایالت مكزیك در ایران نیر از مهمانان این برنامه بود.
بعد از تمام شدن برنامه ویژه هفته ملی كودك، در نگارخانه شهید محمدطه اقدامی نمایش محیطی بر پا شد و كودكان در گرد این نگارخانه به تماشای این نمایش نشستند، در صورتیكه در حاشیه این نمایش خبرنگاران هم دور فاضل نظری جمع شده بودند تا با او دقایقی درباره روز جهانی كودك صحبت كنند.
مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در پاسخ به این پرسش كه شعار «آینده را باید ساخت» چطور تحقق پیدا می كند، اظهار داشت: مخاطب این شعار كودكان نیستند. مخاطب این شعار بزرگسالان هستند. اگر مقرر است آینده را بسازیم و روزهای بهتری از امروز داشته باشیم، حتما باید از مسیر اصلاح عبور نماییم. وقتی ما می گوییم آینده را باید ساخت، یعنی كودكان كه امروز هستند آینده جامعه ما را در دست می گیرند.
فاضل نظری توضیح داد: برای ساخت آینده، دو مسیر را برجسته می كنم، اول مسیر اصلاح رفتار بزرگسالان و بعد توانمندسازی كودكان نسبت به مهارت هایی كه جهت زندگی آینده به آن نیاز دارند. مهارت هایی كه سال هاست نظام آموزشی ما به شكل گسترده به آنها بی توجه بوده است و افراد، یعنی بزرگسالان امروز مجبور بوده اند آنرا از طریق آزمون و خطا یاد بگیرند.
مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در حالی پس از صحبت با چند خبرنگار و شبكه تلویزیونی نگارخانه را ترك كرد كه كودكان هم به همراه مربیان و معلمان خودشان به مدرسه بازمی گشتند.


منبع:

5.0 از 5
1398/07/16
15:07:28
4360
تگهای خبر: آموزشی , برنامه , سینما , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳