تعرفه های ارتباطات ویژه زائرین اربعین 1398 اعلام گردید

تعرفه های ارتباطات ویژه زائرین اربعین 1398 اعلام گردید

به گزارش بلك بلاگ در جهت عرضه خدمات ارتباطی ویژه به زائرین اربعین، همراه اول و ایرانسل تعرفه رومینگ بین الملل خود در عراق را اعلام نمودند.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، همراه اول امروز اعلام نمود كه به منظور رفاه حال زوار اربعین حسینی، تعرفه تماس رومینگ بین الملل شامل «مكالمه»، «پیامك» و «اینترنت همراه» مشتركان خود در عراق را كاهش داده است.
بر این اساس از روز سه شنبه ۱۶ مهر تا روز جمعه ۳ آبان ماه سال جاری، تعرفه مكالمه مشتركین همراه اول با ایران دقیقه ای ۳۲۰۰ تومان، مكالمه دریافتی و تماس با شماره عراقی دقیقه ای ۲۱۰۰ تومان، ارسال پیامك ۹۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۸۵۰ تومان محاسبه می شود. گفتنی است روشن كردن گوشی تلفن همراه هزینه نداشته و دریافت پیامك نیز بلاعوض است.
در خدمتی دیگر همراه اول به مشتركینی كه در بازه زمانی۱۶ تا ۳۰ مهر به كشور عراق مسافرت می كنند، بسته های دو روزه اینترنت همراه ۲۰ مگابایتی هدیه می دهد.
همین طور اپراتور اول جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به زوار اربعین، چهار بسته اینترنت مقرون به صرفه تدارك دیده است؛ این بسته های متنوع یك روزه و هفت روزه با حجم ۱۰۰ مگابایت تا یك گیگابایت ارائه شده كه مشخصات بسته ها و نحوه فعالسازی در پرتال همراه اول قابل مشاهده می باشد.
گفتنی است قبل از این، تعرفه هر دقیقه مكالمه با ایران ۴۵۰۰ تومان، دریافت مكالمه دقیقه ای ۳۰۰۰ تومان، ارسال پیامك ۱۵۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۲۳۰۰ تومان بود.
علاوه بر این، با نزدیك شدن به اربعین حسینی، اپراتور اول ظرفیت شبكه نسل دو، سه و چهار خودرا برای مكالمه و اینترنت، در پایانه های مرزی افزایش داده و تدابیر ویژه ای را برای این مراسم در نظر گرفته است.
همراه اول برای ارائه خدمات ارتباطی هرچه بهتر به زوار، در پایانه های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، ظرفیت سایت های BTS خودرا نسبت به اربعین سال قبل افزایش داده و نیز مقرر است در این پایانه ها، سرویس وای فای بلاعوض ارائه گردد.
مانیتورینگ شبكه به صورت ۲۴ ساعته و بهینه سازی تمام مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی همچون اقدامات همراه اول برای مراسم پیاده روی اربعین امسال است.
همراه اول با اعزام كارشناسان خود به كشور عراق، در ۱۳ نقطه شامل ۲ نقطه در شهر نجف، ۵ نقطه در شهر كربلا و ۶ نقطه در راه پیاده روی اربعین، پاسخگوی مشكلات و سوالات مشتركان خواهد بود. همین طور همراه اول در مرزهای خروجی خسروی، مهران، چذابه، شلمچه و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) نسبت به ارائه خدمات و راهنمایی زوار جهت استفاده صحیح از خدمات ارتباطی اقدام خواهدنمود.
در اربعین امسال همراه اولی ها می توانند با استفاده از سرویس بلاعوض «اعلام وضعیت»، بدون نیاز به اینترنت بوسیله شماره گیری «ستاره ۷۲۷۲ مربع» وضعیت خودرا در سیستم ثبت كرده تا دیگر زوار و آشنایان بتوانند از وضعیت شان در هر لحظه باخبر شوند.
تعرفه های ایرانسل
ایرانسل هم اعلام نموده كه از ۱۶ تا ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ علاوه بر۱۰ مگابایت اینترنت روزانه ای كه به بلاعوض برای مشتركان ایرانسل قابل فعال سازی است، پنج بسته اینترنت هفتگی از ۷۵ مگابایت تا ۱ گیگابایت (۱۰۲۴ مگابایت) در نظر گرفته شده است تا زوار اربعین بتوانند به انتخاب خود از آنها استفاده كنند. همین طور زوار اربعین می توانند در مرزهای اصلی قبل از خروج به سمت عراق شامل مهران، خسروی، شلمچه و چذابه از روزانه ۱۰۰ مگابایت اینترنت بلاعوض نیز استفاده كنند.

مشتركان ایرانسل می توانند با شماره گیری كد دستوری #۸*۱۱۱۱* بسته های بلاعوض ۱۰ مگابایتی روزانه را برای خود فعال كنند. همچنین بسته های بلاعوض ۱۰۰ مگابایتی روزانه نیز، با شماره گیری كد دستوری #۴*۱۱۱۱* جهت استفاده در شهرهای مرزی مهران، خسروی، شلمچه، چذابه در دسترس مشتركان است.


ایرانسلی ها می توانند با شماره گیری كددستوری #۲*۳*۱۱۱۱* برای فعال سازی هر یك از بسته های مد نظر خود اقدام نمایند. هزینه مصرف آزاد اینترنت رومینگ در كشور عراق نیز ۸۵۰ تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است.
تمامی بسته های ارائه شده شامل بسته ۱۰ مگابایتی بلاعوض روزانه و ۵ بسته هفتگی بوسیله اپلیكیشن «ایرانسل من» نیز در دسترس قرار گرفته اند.
مشتركان رومینگ خودرا قبل از خروج از ایران فعال كنند.
ایرانسلی هایی كه قصد استفاده از سرویس رومینگ را دارند باید قبل از خروج از ایران با استفاده از یكی از روش های دستی، بوسیله اپلیكیشن «ایرانسل من» یا با شماره گیری كددستوری #۱*۱۱۱۱* مبادرت به فعال كردن رومینگ بین الملل خود كرده و در طول اقامت خود در كشور عراق، از شبكه رومینگ تمامی اپراتورهای عراقی استفاده كنند.
مشتركان ایرانسل در نظر داشته باشند كه بسته های اینترنت فعال در داخل ایران، خارج از ایران فعال نیستند و زوار جهت استفاده از اینترنت رومینگ بین المللی در كشور عراق، نیاز به تهیه یكی از بسته های ارائه شده ویژه رومینگ و اربعین را دارند. در صورت عدم تهیه یكی از بسته های ارائه شده، اینترنت آنان طبق مصرف آزاد اینترنت رومینگ بین المللی محاسبه می گردد.
مشتركان ایرانسل می توانند با تهیه كارت شارژ در ایران و شارژ سیمكارت پیش از خروج از كشور و یا با همراه داشتن كارت شارژ برای شارژ سیمكارت در عراق با شماره گیری كددستوری #PIN*۱۴۱* (PIN همان عدد ۱۶ رقمی درج شده روی كارت شارژ است) از داشتن اعتبار در حساب ایرانسلی خود مطمئن شوند. همین طور شارژ سیمكارت در كشور عراق بوسیله كارت بانكی با شماره گیری#۷*، بوسیله سایر كدهای دستوری و همراه داشتن رمز دوم كارت بانكی نیز امكان پذیر است.
روشن كردن گوشی و فعال سازی رومینگ در كشور عراق نیز هیچ هزینه ای برای مشتركان ایرانسل ندارد. مشتركان ایرانسل همین طور می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/roaming بازگشت كنند.
ایرانسل هزینه تماس با ایران را ۳۲۰۰ تومان، هزینه تماس داخل عراق و هزینه دریافت تماس را ۲۱۰۰ تومان در نظر گرفته است. هزینه ارسال پیامك نیز ۹۰۰ تومان است، اما دریافت پیامك برای مشتركان بلاعوض است.


همین طور هزینه تماس از ایران با شماره های عراقی نیز در تعرفه ویژه اربعین امسال، ۲۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
زوار باید در نظر داشته باشند كه برای شماره گیری وقتی از رومینگ بین الملل استفاده می نمایند، لازم است قبل از شماره مشترك مدنظر خود حتما كد ۰۰۹۸ را شماره گیری كنند. ایرانسل پیشنهاد می دهد تا مشتركان شماره های مد نظر خودرا با پیش شماره ۰۰۹۸ روی گوشی خود ذخیره سازی كنند تا در زمان برقراری تماس سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
كارشناسان ایرانسل در طول سفر زوار، در عمودهای ۱، ۲۰۲، ۵۴۶، ۷۸۰، ۱۱۲۰، مقابل مقبره الحكیم شهر نجف، میدان شهدا و میدان سید جوده شهر كربلا و در صورت امكان، با عنایت به شرایط كشور عراق در شهر سامرا به زوار به صورت حضوری خدمت رسانی می كنند.
مشتركان ایرانسل در این سفر همواره در تمامی ساعات شبانه روز می توانند با شماره گیری ۰۰۹۸۹۳۷۷۱۱۰۰۰۰ از كارشناسان ایرانسل راهنمایی بگیرند. علاوه براین مشتركان ایرانسل بوسیله گفت وگوی آنلاین در وب سایت ایرانسل و اپلیكیشن ایرانسل من نیز می توانند پاسخ سوالات خودرا از كارشناسان ایرانسل دریافت نمایند.



1398/07/15
23:42:25
5.0 / 5
4682
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , سرویس , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴