نگاهی به موزه جدید مجسمه آزادی نیویورك

نگاهی به موزه جدید مجسمه آزادی نیویورك

بلك بلاگ: موزه جدید مجسمه «آزادی» نیویورك روز شانزدهم ماه «مه» درحالی درهایش را به روی علاقه مندان گشود، كه از این پس خانه جدید مشعل اصلی مجسمه «آزادی» نیز خواهد بود.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیویورك تایمز، این موزه جدید كه در مساحتی بالغ بر ۲۴۱۵.۴ متر مربع ساخته شده است و در بخش غربی جزیره « ایلیس» و پشت مجسمه «آزادی» واقع شده است، در حقیقت برای نمایش اطلاعات بیشتر درباب تاریخچه مجسمه آزادی بنا شده است.
بازدیدكنندگان این موزه علاوه بر نمایش نسخه های متفاوت مجسمه آزادی اطلاعاتی درباره سازنده اصلی مجسمه « آزادی» و ایده های اولیه ساخت این مجسمه به بازدیدكنندگان عرضه خواهد كرد.




مهم ترین اثر این موزه، مشعل اصلی مجسمه آزادی است كه از جنس مس و طلا ساخته شده و بیشتر از ۱۰۰ سال در دستان مجسمه آزادی قرار داشت و سرانجام در سال ۱۹۸۶ جایگزین شد.




قسمت هایی از مدل برنزی مجسمه آزادی كه در سال ۱۹۸۶ ساخته شده بود نیز در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده است.
این موزه قسمتی از پروژه زیباسازی جزیره «آزادی» است كه بودجه ی ۱۰۰ میلیون دلاری از طرف بنیاد جزیره مجسمه آزادی – ایلیس برای آن اختصاص داده شده است. این بنیاد غیرانتفاعی در سال ۱۹۸۲ به منظور نظارت و پشتیبانی از پرژه های بازسازی و ترمیم جزیره « ایلیس» تاسیس شد.
چندی قبل اعلام شده بود، تورهای «گردشگری بازرگانی» اجازه ورود به ششمین طبقه مجسمه آزادی و موزه مجسمه آزادی كه همچون دیگر بناهای یادبود این كشور تحت نظارت سازمان پارك های ملی (NPS ) هستند را نخواهند داشت.
این مجسمه هر ساله بیشتر از ۴.۳ میلیون بازدیدكننده را به «لایبرتی آیلند» می كشاند. هر ساله بیشتر از ۳ میلیون نفر از موزه جزیره «ایلیس» نیز بازدید می كنند.
مجسمه آزادی تنها بعنوان نماد شهر نیویورك مطرح نیست، بلكه در لیست میراث جهانی یونسكو هم قرار دارد. نام كامل این مجسمه، «آزادی روشنگر جهان» است كه توسط فردریك آگوست بارتولدی (تندیس گر فرانسوی) طراحی و همین طور توسط الكساندر گوستاو ایفل (معمار و متخصص سازه های فلزی فرانسوی و سازنده ی برج ایفل) ساخته شده است.
مجسمه آزادی یك هدیه از جانب فرانسه به امریكا بود تا سده استقلال ملی خودرا جشن بگیرند بااینكه كه به طرز عجیبی یك دهه دیر به امریكا رسید.
از زمانی كه این مجسمه در امریكا قرار داده شده، بعنوان نمادی از امید برای عده زیادی از مردمی كه بعنوان مهاجر بوسیله جزیره همسایه «الیس» به امریكا وارد می شوند، مطرح بوده است.




منبع:

5.0 از 5
1398/02/28
14:27:06
4126
تگهای خبر: طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴