انتقادات تند فرهاد تیمورزاده به یك جایزه:

آثار تالیفی تخصصی و علمی بومی در جایزه كتاب سال از پیش باخته اند

آثار تالیفی تخصصی و علمی بومی در جایزه كتاب سال از پیش باخته اند

بلك بلاگ: مدیر انتشارات تیمورزاده نسبت به نادیده گرفتن آثار تالیفی در جایزه كتاب سال و توجه نشان دادن به آثار ترجمه به جای تالیف در این جایزه انتقاد نمود.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، فرهاد تیمورزاده مدیر انتشارات تیمورزاده كه ناشر اختصاصی آثار تالیفی در حوزه علوم پزشكی است نسبت به انتخاب اثری ترجمه ای بعنوان اثری تالیفی در جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران انتقاد نمود.
وی در این زمینه و به مهر اظهار داشت: انتخاب امسال در حوزه علوم پزشكی یك فریبكاری عمومی بود. مایه تاسف است كه ترجمه ویراست دوازدهم یك كتاب آمریكایی را لباس تألیف می پوشانند كه بعنوان برگزیده معرفی كنند و كتاب های شایسته تقدیر حوزه پزشكی هم ویراست های نهم دو كتاب آمریكایی هستند.
تیمورزاده افزود: چند روز سپس اهدای این جایزه در یك نشست مطبوعاتی درباره انتشار آثار پزشكی در ایران عنوان می شود كه هیچگاه پزشكان آمریكایی برای دانشجویان ایرانی كتاب نمی نویسند. بهت آور است كه با وجود چنین شعارهایی در رسانه ها، در سی وششمین كتاب سال جمهوری اسلامی ایران تمامی كتاب های برگزیده حوزه پزشكی از میان ترجمه های كتاب های امریكایی برگزیده و تقدیر شده اند و در این میان تنها كتاب تالیفی تخصصی مرجع پزشكی در كشور كه با سوژه ارولوژی نوشته شده است دیده نمی گردد. جالب است بدانید كه این كتاب، تنها كتاب مرجع پزشكی تخصصی كشور است كه به زبان فارسی توسط پزشكان نگارنده ایرانی، برمبنای اقلیم كشورمان و معرفی نمونه های بومی و تصاویر واقعی و شماتیك ایرانی تحریر و انتشار یافته و الان بعنوان مرجع درسی رشته تخصصی ارولوژی كشور، مورد استفاده متخصصان و دستیاران این رشته قرار می گیرد.
این ناشر در ادامه اضافه كرد: داوران كتاب سال به ویراست چندمی كتاب ایراد گرفته بودند اما چه كسی است كه نداند ویراست پذیری یك كتاب، نشانه پویایی و قوت یك اثر علمی است. علاوه بر آن عجب است كه ترجمه ویراست دوازدهم یا نهم یك اثر آمریكایی بر ویراست سوم یك اثر تألیفی ایرانی، برتری داده می شود.
وی درانتها اضافه كرد: بنظر می رسد هنوز در كتاب سال جمهوری اسلامی تكلیف جایگاه تولید فكر و محتوای علمی ملی روشن نیست. یا شاید در نگاه گردانندگان آن، در قبال محتوای بیگانه، از پیش باخته است.

1397/11/25
22:28:59
5.0 / 5
4828
تگهای خبر: جایزه , رسانه , رمان , مطبوعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳