در كمتر از سه ماه پس از رونمایی؛

سفیران آمریكایی به چاپ دوم رسید

سفیران آمریكایی به چاپ دوم رسید

به گزارش بلك بلاگ كتاب سفیران آمریكایی، نوشته نعیمه اسلاملو، فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزه زنان به چاپ دوم رسید.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، كتاب «سفیران آمریكایی» با مبحث بررسی شخصیت های الگوساز برای كودكان پسر، در كمتر از سه ماه بعد از رونمایی آن، با استقبال خوب علاقه مندان روبه رو شده و توسط انتشارت تلاوت آرامش به چاپ دوم رسید.
در مقدمه این كتاب آمده است: «تكنولوژی و ثروت، بزرگترین ابزار دنیای غرب برای مشكلات دنیای صرفاً مادی آن است؛ دنیایی كه خدا و معنویات، هیچ ارزش و جایگاهی در تفكر و زندگی مردمانش ندارند. در چنین دنیایی، رشد و تعالی روحی بشر بی معنا است، بنابراین اساساً قهرمانی در این فرهنگ وجود ندارد تا بشود به آن افتخار كرد؛ ازاین رو باید قهرمانانی ساخته شوند، هر چند این قهرمانان، خیالی باشند.
ابرقهرمان های غربی، عموماً یا فضایی هستند (مانند سوپرمن) یا جادوگرند (مانند هری پاتر) یا با استفاده از ثروت و تكنولوژی فوق پیشرفته، به توانایی هایی دست می یابند (مانند بتمن) و یا مانند اسپایدرمن، بر اثر یك جهش تكاملی برگرفته از تفكر داروینیسم، به ابرقهرمان تبدیل می شوند. برخی هم مانند بن تن، ابرقهرمان بودنشان را، هم مدیون قدرت موجودات فضایی و هم، جهش تكاملی ای كه با موجودات دیگر پیدا می كنند، هستند.»
در این مجموعه، شناسنامه و سبك زندگی پنج تن از این شخصیت ها مورد بررسی قرار گرفته است. این شخصیت ها عبارتند از: بتمن، سوپرمن، اسپایدرمن، بن تن و هری پاتر؛ در این مجموعه تلاش شده تا علاوه بر نشان دادن چگونگی جهانی شدن آنها و چگونگی القای ناخودآگاه سبك زندگی این شخصیت ها، راهكارهای روانشناسی برای پیشگیری از كاهش آثار مخرب آنها عرضه شود.

5.0 از 5
1397/11/09
18:29:22
3783
تگهای خبر: رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳