صالحی:

نگاه سنتی به كتابخانه ها را باید تغییر بدهیم

نگاه سنتی به كتابخانه ها را باید تغییر بدهیم

به گزارش بلك بلاگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه هیات امنای نهاد كتابخانه های عمومی كشور در دوره جدید خواهان تجدیدنظر در نگاه سنتی به كتابخانه ها در كشور شد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه هیات امنای نهاد كتابخانه های عمومی كشور در دوره جدید با تاكید بر لزوم فعالیت چند منظوره كتابخانه های كشور اظهار داشت: باید به این سمت حركت نماییم كه كتابخانه ها بعنوان كانونی چند منظوره فعالیت داشته باشد.
صالحی افزود: باید به یك نظام پایدار مدیریتی برسیم كه مبنا را برای آینده روشن كند؛ اعضای هیات امنای نهاد كتابخانه های عمومی كشور می توانند با هفكری یكدیگر به هم افزایی در این زمینه برسند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: كتابخانه های سنتی باید تغییراتی داشته باشند. به این مفهوم كه این مركز فرهنگی نباید صرفا كتابخانه و یا صرفا فرهنگسرا باشد. ازاین رو برای رسیدن به این منظور به هم افزایی اعضای هیات امنا نیاز است.
در بخشی از این جلسه علیرضا مختارپور دبیر نهاد كتابخانه های عمومی كشور با بیان اینكه كتابخانه مركزی مشهد با عنوان كتابخانه امام خمینی (ره) ۱۵ بهمن سال جاری افتتاح می شود، اظهار داشت: این كتابخانه ۲۳ سال پیش كلنگ زنی شد ولی این نهاد در دو سال اخیر با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و منابع مختلف توانست این پروژه را به مرحله افتتاح برساند.
مختارپور افزود: امسال همینطور كتابخانه بجنورد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شد و سال آینده هم كتابخانه مركزی یزد افتتاح می گردد.
وی افزود: سعی شده در این كتابخانه به حوزه كودك توجه ویژه شود.
مختارپور اظهار داشت: در حال پیگیری جهت راه اندازی مهد كتاب هستیم تا از این طریق بتوانیم با همكاری سازمان بهزیستی كشور مربیان مجرب و همینطور كتابدارانی برا ی كودك در كتابخانه ها مستقر نماییم.
وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین این نهاد و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: بر طبق این تفاهم نامه نمایش خوانی را در كتابخانه ها شروع كرده ایم. همینطور در كتابخانه هایی كه دارای سالن هستیم هم گروه های نمایشی دانش آموزی و دانشجویی می توانند به اجرای نمایش بپردازند.
مختارپور تصریح كرد: یكی از اقداماتی كه داشته ایم مبتنی كردن فعایت ها به پژوهش های علمی و تحقیقاتی است و همچون فواید این كار عدم سلیقه ای عمل كردن و روی آوری به مراكز علمی و دانشگاهی است.
در ادامه این جلسه گزارشی از روند راه اندازی كتابخانه مركزی امام خمینی (ره) مشهد و مجموعه تجهیزات آن عرضه شد.
توجه به كتابخانه های مدارس و مهد كودك ها، توسعه فرهنگ كتابخوانی، علاقه مندی به كتابخوانی فارغ از كتاب های درسی، راه اندازی كتابخانه ها با عنایت به خصوصیت های جغرافیایی و انسانی استان ها و شهرستان ها و... همچون محورهای مورد تاكید در این نشست بود.

1397/11/01
13:38:14
5.0 / 5
4661
تگهای خبر: فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگسرا , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵