دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاك مطرح كرد

ساز و كارهای برندشدن منسوجات روستاییان

ساز و كارهای برندشدن منسوجات روستاییان

به گزارش بلك بلاگ دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاك با اشاره به ساز و كارهای برندشدن صنایع دستی روستاییان اظهار داشت: با حمایت شركت های مادر این محصولات قابل رقابت در بازار داخل و خارج كشور می گردد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از روابط عمومی دانشگاه الزهرا انسیه زاهدی، دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاك در آستانه برگزاری همایش بین المللی طراحی و تولید منسوجات و پوشاك با رویكرد توسعه پایدار اظهار نمود: دانشگاه الزهرا از سال های گذشته علاوه بر همكاری با بخش علمی و دانشگاهی كارگروه مد و لباس، مسئولیت كمیسیون آموزش و فرهنگ این كارگروه را بر عهده گرفته و امسال هم بر همین مبنا برنامه هایی را در دستور كار قرار داده است.
او اضافه كرد: دانشگاه الزهرا در همین راستا طرح خوشه های فناوری و صنایع دستی را در نظر گرفته و به علت اجرایی شدن خوشه ها باید صنایع پوشاك، منسوجات و دانشگاه با یكدیگر در ارتباط نزدیكی باشند.
دبیر بخش علمی دانشگاهی بنیاد ساماندهی مد و لباس كشور افزود: امروزه خیلی از دستگاه ها و وزارتخانه های كشور همینطور معاونت ریاست جمهوری به دنبال تشویق مردم در روستاها بخصوص زنان هستند كه كارآفرینی و توانمندسازی آنها را مد نظر قرار دهند و تولیدات قابل توجهی از صنایع دستی آنها را به بازار عرضه كنند بدون اینكه نیاز به مهاجرت این افراد به شهرهای بزرگ باشد.
او اظهار داشت: به علت اینكه خیلی از این افراد دسترسی به بازار ندارند همینطور رقابت با صنایع هم وجود ندارد تولیدات روی دست روستاییان می ماند ولی خوشه ها می تواند صفر تا صد كار را برعهده گرفته و اقداماتی نظیر آموزش، توانمندسازی، آشنایی با رویكردهای نوین و اقدامات تسهیل گرایانه برای روستاییان مانند مسائل و حمایت های مالی و حقوقی را انجام دهند.
دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاك اضافه كرد: همینطور خوشه ها می توانند ثبت مالكیت فكری، ثبت طرح، برند و فراهم كردن بازار همراه این افراد باشند حتی به همت خوشه ها روستاییان می توانند محصولات خویش را به مرحله صادرات هم برساند.
زاهدی اعلام نمود: در همین راستا هم اكنون ۲۰۰ كارآفرین موفق، برند آنها تجاری شده كه شناسایی شدند و تولیدات آنها در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و وزارت ارشاد هم قول داده كه به كارآفرینان موفق در این زمینه جایزه اهدا كند.
او افزود: خوشه ها شركت های مادر و تشكیلات هلدینگی هستند كه از این افراد در راه تولید حمایت می كنند بدون این كه احتیاج به مكان بزرگ برای تولیدات خود یا دغدغه بازار فروش داشته باشند.
زاهدی اظهار داشت: همایش بین المللی طراحی و تولید منسوجات و پوشاك با رویكرد توسعه پایدار، سوم دی ماه سال جاری در مركز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار می گردد كه طراحی و تولید منسوجات و پوشاك، اقتصاد و نوآوری در صنعت پوشاك، جامعه فرهنگ و سبك زندگی از محورهای اصلی این همایش است.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا اظهار نمود: نشست های علمی تخصصی، كارگاه های آموزشی و رویدادهای كارآفرینانه مد لباس از برنامه های جانبی این كنگره است كه یكم تا ششم دی ماه برگزار می گردد.

1397/09/30
13:34:43
5.0 / 5
4745
تگهای خبر: برنامه , جایزه , شركت , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵