مدیر مركز بزرگ اسلامی غرب كشور:

نیازها و اولویت های جامعه در هنگام وقف مدنظر قرار گیرد

نیازها و اولویت های جامعه در هنگام وقف مدنظر قرار گیرد

بلك بلاگ: مدیر مركز بزرگ اسلامی غرب كشور اظهار داشت: در هنگام وقف باید به نیازها و اولویت های جامعه هم توجه داشته باشیم و در این راستا وقف نماییم.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن منتظری، روز پنج شنبه ( ۲۴ آبان) در همایش یاوران وقف كه در مرقد امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار شد، با اشاره به اینكه وقف صدقه جاریه است، اظهار نمود: وقف موضوعی است كه در تمامی ادیان الهی و غیرالهی و تاریخ بشر جریان داشته است.بعد از ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان، مسئله وقف گسترش زیادی پیدا كرد و رسول اكرم(ص) هم آنرا بیشتر توسعه دادند. در قرآن كریم كلمه وقف نیامده اما در تفاسیر و تعابیر مختلفی به این مورد و ثواب عظیم آن اشاره شده است. بیشتر از 75 بار در قرآن كریم به كلمه انفاق، باقیات و صالحات و خیر و نیكی اشاره شده است كه برپایه آیات قرآن كریم، انفاق هم به صورت آشكارا و هم پنهانی از اجر و پاداش اخروی بسیار زیادی برخوردار می باشد.

حجت الاسلام منتظری با تاكید بر اینكه اگر حیات جاودانه را می خواهیم باید به وصیت های قرآنی عمل نماییم، اظهار نمود: ثواب بعضی از انفاق ها و كارهای خیر 100 برابر و حتی تا 700 برابر خواهد شد.در هنگام وقف باید به نیازها و اولویت های جامعه هم توجه داشته باشیم و در این راستا وقف نماییم.

مدیر مركز بزرگ اسلامی غرب كشور ذكر كرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موقوفه های بسیاری در شُرف از بین رفتن بودند كه خوشبختانه احیاء شدند و امروز در راه نیت واقف از آنها استفاده می گردد. در حوزه های سلامت و درمان، ازدواج جوانان و مسایل آموزشی هم نیاز هست وقف داشته باشیم و وقف ما فقط در حوزه مساجد نباشد.

حجت الاسلام منتظری تصریح كرد: در استان كردستان موقوفات زیادی وجود دارد كه نشان دهنده اهتمام مردم این استان به امور دینی است.


1397/08/24
22:37:19
5.0 / 5
4598
تگهای خبر: رمان , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵