ططری، مدیر مركز اسناد مجلس شورای اسلامی به مهر خبر داد

تكمیل فهرست اسناد انتخابات مجلس شورای ملی، انتشار جلد چهارم

تكمیل فهرست اسناد انتخابات مجلس شورای ملی، انتشار جلد چهارم

بلك بلاگ: دكتر علی ططری، مدیر مركز اسناد مجلس شورای اسلامی از انتشار چهارمین جلد فهرست اسناد انتخابات مجلس شورای ملی اطلاع داد.



علی ططری به خبرنگار مهر اظهار داشت: من از سال ۱۳۸۸ به همراه یكی از همكارانم یعنی خانم زهرا غلامحسین پور تصمیم گرفتیم تا كلیه اسناد مجلس شورای ملی موجود در كتابخانه و مركز اسناد مجلس شورای اسلامی را شناسایی، بازیابی و فهرست نماییم. بدین منظور كار بر روی اسناد را از دوره دوم مجلس شورای ملی آغاز كردیم. در دوره اول كه مجلس به توپ بسته شد و هیچ سندی از آن موجود نیست.
وی اضافه كرد: كلیه اسناد را تا دوره ۱۷ كار كردیم كه در سه جلد با عنوان «اسناد انتخابات مجلس شورای ملی» منتشر گردید. جلد چهارم و آخر این مجموعه به فهرست اسناد و اعتبارنامه نمایندگان از دوره های ۱۸ تا ۲۴ مجلس شورای ملی اختصاص دارد كه بزودی از جانب انتشارات كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر می گردد.
ططری افزود: این مجموعه چهار جلدی برای پژوهشگران دموكراسی، تاریخ و علوم سیاسی بسیار مفید و اهمیت دارد. به هر حال در هر كشوری انتخابات یكی از اصول اساسی دموكراسی است و میزان و معیار سلامت انتخابات و عدم دخالت حكومت در انتخابات كه یكی از معیارهای سلامت است، اصلی بسیار مهم به حساب می آید.
مدیر مركز پژوهش كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شورای اسلامی، مجموعه چهار جلدی «اسناد انتخابات مجلس شورای ملی» را برای بررسی سلامت انتخابات ها تا دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیار مهم خواند و اظهار داشت: این كتاب شامل تمامی اسناد ۲۴ دوره انتخابات در تاریخ قانون گذاری قبل از انقلاب است. پژوهشگران تاریخ و علوم سیاسی می توانند برای بررسی معیارهای دموكراسی در آن دوران به این مجموعه مراجعه نموده و در پژوهش های خود از آن بهره ببرند.
علی ططری دارای مدرك دكترای تاریخ است و هم اكنون ضمن تدریس در دانشگاه های مدیریت مركز اسناد مجلس شورای اسلامی و مركز پژوهش كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد.
«نظام اداری – مالی و نهادینه شدن اولین مجلس شورای ملی»، «اتاق تجارت تهران: نگاهی گذرا به یكصد و سی و سه سال تاریخچه تاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران»، «نگاهی به ساختار و كاركرد مجلس شورای ملی (دوره های بیست و یكم و بیست و دوم)‏»، «تحولات غرب آذربایجان به روایت اسناد مجلس شورای ملی دوره های سوم تا پنجم»، «آخوند خراسانی به روایت اسناد»، «قرارداد ۱۹۰۷ به روایت اسناد وزارت امور خارجه ایران»، «اسناد انتخابات مجلس شورای ملی كرمانشاهان» و « فهرست اسناد كمیسیونهای مجلس شورای ملی» همچون كتاب های انتشار یافته دكتر علی ططری است.

5.0 از 5
1397/08/08
14:06:11
4667
تگهای خبر: تدریس , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱