الحشد الشعبی: تا كنون بیشتر از 35هزار زائر از مرز شلمچه به ایران بازگشته اند

الحشد الشعبی: تا كنون بیشتر از 35هزار زائر از مرز شلمچه به ایران بازگشته اند

بلك بلاگ: یكی از مسئولان الحشد الشعبی عراق با اشاره به اینكه در طول زیارت اربعین هیچ گونه كمبود امنیتی و یا خدماتی نداشتیم اضافه كرد: مرحله بازگشت زائران امام حسین(ع) از مرز شلمچه شروع شده است.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از پایگاه خبری المعلومه، مهدی صالح البصری، مدیر عملیات الحشد الشعبی در بصره امروز (دوشنبه) اعلام نمود كه مرحله بازگشت زائران امام حسین (ع) از مرز شلمچه شروع شده است.
وی اضافه كرد: درحال حاضر بازگشت تعدادی از زائران امام حسین (ع) به كشورشان با استفاده از مرز شلمچه پس از انجام مراسم زیارت شروع شده است و در طول این زیارت هیچ كمبود امنیتی و یا خدماتی نداشته ایم.
این مسئول عراقی در ادامه اظهار داشت: تا عصر روز یكشنبه بیشتر از 35 هزار زائر به كشور خود بازگشتند و این آمار در حال افزایش می باشد.
به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، قبل از این سردار محسن فتحی زاده، فرمانده قرارگاه اربعین ناجا از آمادگی كامل پلیس برای موج بازگشت زائران اطلاع داد و اظهار داشت: زیرساخت ها آماده و برنامه ریزی های لازم هم صورت گرفته است. یكی از برنامه ریزی های صورت گرفته پذیرایی از زائران در هنگام ورود به خاك كشور است كه تمهیدات لازم در این زمینه هم اندیشیده شده و مقرر است به صورت مختصر برای هر فرد این كار صورت گیرد.
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا همینطور از استقرار مراكز درمانی و آمبولانس در مرزها اطلاع داد و اظهار داشت: با همكاری نیروهای مرزبانی این گروه های امدادی مستقر خواهند شد تا در صورت نیاز به زائران امداد رسانی شود. در این پایانه ۲ سوله بزرگ و چند موكب وجود دارد كه حتما باید تجهیز و امكانات آن در اختیار زائران قرار گیرد.
وی از پلیس یگان ویژه خواست تا در محل پایانه بركت حضور مستمر داشته باشد تا در صورت نیاز ورود پیدا كرده و به تأمین امنیت كمك نماید.
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا اظهار داشت: ساماندهی دست فروشان و ممانعت از پهن كردن بساط توسط آن ها پیش از پل زائر به خاطر تردد آسان خودروها از دیگر اقداماتی است كه باید صورت گیرد.
فتحی زاده همینطور از باقی ماندن حدود ۲۰۰ هزار نفر برای خروج از مرز مهران و سفر به كربلا اطلاع داد و اظهار داشت: پیش بینی می گردد این افراد هم ظرف ۴۸ ساعت آینده با استفاده از مرز مهران در مراسم اربعین شركت نمایند.



5.0 از 5
1397/08/07
14:05:36
4248
تگهای خبر: برنامه , رمان , شركت , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵