داور و شاعر برجسته كشوری:

شاعران كردزبان در خلق شعر و ادبیات كشور موفق بوده اند

شاعران كردزبان در خلق شعر و ادبیات كشور موفق بوده اند

بلك بلاگ: قروه- داور یازدهمین كنگره كشوری شعر عاشورایی قروه شاعران كردزبان را موفق در خلق ادبیات معاصر دانست و از كیفیت بالای آثار رسیده و رشد و تعالی این مهم اطلاع داد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، عبدالجبار كاكایی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه یازدهمین كنگره شعر عاشورایی و اولین همایش آیین های عاشورایی در شهرستان قروه تصریح كرد: در این دو سالی كه داوری آثار كنگره را بر عهده دارم باید بگویم كیفیت آثار در درجه عالی است و هر سال بهتر از قبل می گردد.
وی با اشاره به اینكه معمولاً مناطق غرب از حیث گسترش زبان های فارسی و كانون های فعال ادبی نسبت به مناطق مركزی و شرق كشور پراكنده تر است، اضافه كرد: با این وجود تنوع آثار نشان داده است كه تلاش های جدی در این مجموعه برای جذب شاعران و فعال كردن این كانون ها انجام می گردد.
به گفته كاكایی اینكه ما توجه می نماییم به صورت و فرم اثر برای انتقال فرهنگ نكته بسیار مهمی بوده و طبیعی است كه هنرهای اسلامی محملی هستند برای بیان اندیشه های دینی و این را صرفا نمی گردد با بیان ساده منتقل كرد.
وی به ارزیابی شعر كردستان پرداخت و اظهار داشت: در شعر كردستان یا حاشیه نشینان زاگرس به شكلی سالهاست كه رشد قابل اعتنایی پیدا كرده و یكی از كانون های پرتپش آن كرمانشاهان بود كه با چهره های برجسته رشد یافت.
كاكایی چهره های جوان كرد زبان را همتراز شعر معاصر فارسی ایران حتی بالاتر و موفق در عرصه خلق ادبیات كشور دانست.
وی از آثار یازدهمین كنگره شعر عاشورایی گفت و خاطرنشان كرد: انتخاب از میان آثار رسیده سخت بود چون كیفیت بالا بود و ده اثر باید انتخاب می شد و در این میان مهم تر از همه شبكه ذهنی و زبانی و سبك شاعران بود كه نمایان می شد.
به گفته كاكایی این شبكه ذهنی و زبانی نمایه ای از سبك و شبكه ذهنی و زبانی شعر كشور بود كه به شكلی پیوند اتصال فرمی و علمی با شعر معاصر كشور برقرار كرده است.

1397/08/03
20:06:55
5.0 / 5
4763
تگهای خبر: رمان , مراسم , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳