رئیس كمیته بین المللی آنالیز و مرمت سازه های میراث معماری اعلام كرد:

بهبود حفاظت از بناهای تاریخی در ایران

بهبود حفاظت از بناهای تاریخی در ایران

بلك بلاگ: رئیس كمیته بین المللی آنالیز و مرمت سازه های میراث معماری (ایسكارسا ISCARSAH ) اظهار داشت: توجه به بناهای تاریخی و مرمت و حفاظت این بناها در ایران در چند سال اخیر افزایش یافته و به صورت كاملا محسوس دیده می گردد.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، "گارون آرون" در حاشیه بازدید از آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی، اضافه كرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در ایران در زمینه مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی رخ داده است.
وی با تاكید بر حفظ میراث تاریخی كشورمان، تصریح كرد: میراث فرهنگی هر كشور برای نسل جوان آن كشور، هویت ساز است.
وی ادامه داد: ایران سرزمینی تاریخی و دارای بناهای خاص و منحصر به فرد است و اگر به این بناها توجه گردد، می تواند زمینه ساز جذب توریست شود.
رئیس ایسكارسا با اشاره به اینكه هرگونه مداخله در بناهای تاریخی باید بر مبنای مطالعات دقیق و بر مبنای بررسی و بازشناسی صحیح باشد، اضافه كرد: مرمت بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی هم باید بر مبنای مطالعات دقیق صورت گیرد.
آرون، خشكی زمین و تغییرات اقلیمی را یكی از عوامل ورود صدمه به بناهای تاریخی دانست و اظهار داشت: انجام آزمایش خاك و فرهنگ سازی و آموزش به مردم در زمینه حفاظت از آثار، مدیریت مصرف آب و جلوگیری از برداشت ناصحیح از آبهای زیرزمینی می تواند در حفاظت از بناهای تاریخی موثر باشد.
رئیس كمیته بین المللی آنالیز و مرمت سازه های میراث معماری به همراه تعدادی از اعضای این كمیته، در سفری دو روزه از مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه علاءالدوله سمنانی بازدید نمودند. متخصصانی از كشورهای تركیه، رومانی، ایتالیا، یونان، بریتانیا، لهستان و... همچون اعضای گروه بین المللی ایسكارسا بودند كه به استان سمنان سفر كردند.



5.0 از 5
1397/08/02
19:12:56
3987
تگهای خبر: رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳