اصفهان در برابر لنز عكاسان

اصفهان در برابر لنز عكاسان

بلك بلاگ: عكاسان اصفهانی، در رویدادی جهانی، به رقابت در نمایش اصفهان پرداختند.


به گزارش خبرنگار ایسنا، فتوواك (photo walk) یكی از رویدادهای جهانی است كه روز گذشته یازدهمین سال خودش را در اصفهان سپری نمود.
این رویداد كه در اقصی نقاط جهان هر سال در تاریخ مشخصی انجام می شود، عكاسان ژانر عكاسی خیابانی را به رقابت با یكدیگر فراخوانده و بستری برای رونمایی جهانی از آثارشان را در اختیار آن ها قرار می دهد.
در جریان این رویداد، عكاسان از هر شهر در قالب گروهی با سرپرستی یك لیدر، در مسیرهایی كه از پیش در سایت رسمی این رویداد، توسط سرپرست اعلام شده، عكاسی خیابانی انجام می دهند و در نهایت، از هر تیم، یك عكس انتخاب شده و به صفحه اعلان سایت بین المللی رویداد راه پیدا می كنند.
یكی از گروه های شركت كننده به سرپرستی علیرضا واقعی مسیر حركت خویش را از باغ گل های اصفهان شروع كرده و از جنوب تا غرب اصفهان را در مقابل لنزهای عكاسی خود آوردند.
واقعی بعنوان نخستین نفری كه پای این رقابت فرهنگی را به شهر اصفهان باز كرده، این رویداد را فرصتی مناسب برای نمایش زیبایی های ایران و اصفهان قلمداد می كند.
این كارشناس گرافیك و نرم افزار كه مدیریت مجتمع فرهنگی تهران در اصفهان را هم عهده دار است، سابقه كسب مقام دوم جهان را برای تیمش، برگزیده شدن در ده عكس برتر جهان و معرفی شدن بعنوان بزرگترین تیم حرفه ای را در كارنامه حضورش در این رویداد دارد و همینطور توانسته به مدت دوسال منتخب آرا مردمی همین رویداد باشد.
وی هدف این رویداد را عكاسی خیابانی عنوان می كند و توضیح می دهد: این رویداد بیشتر بر پایه عكاسی خیابانی است و متولیان آن با هدف كمك به كودكان كنیا، سایت را مورد مدیریت قرار می دهند.
علیرضا واقعی، اضافه شدن بخش فیلم سازی به این رویداد را فرصتی دانست كه با استفاده از آن، می توان هنر اصلاح و مونتاژ فعالین عرصه فیلم سازی اصفهان را به مخاطبان جهانی عرضه نمود.
سرپرست تیم دوم جهان حضور در این رویداد را در سال های اولیه برگزاری سخت تر عنوان نمود و اظهار داشت: متاسفانه شاهد این هستیم كه یك نفر با اسم سازی و تقلب، خودش را سرپرست چند تیم در چند نقطه مختلف ایران معرفی می كند و این اتفاق غیرمنطقی سبب ظهور بی عدالتی و نمایش بی فرهنگی در ایران می گردد و امیدوارم سال های دیگر چنین اتفاقاتی وجهه فرهنگی ایران و بخصوص اصفهان را خدشه دار نكند.
مهدی خطیبی، یكی از شركت كنندگان تیم علیرضا واقعی كه دومین سال حضور در رویداد فتوواك را با این گروه تجربه می كند از تجربه سال قبل خود می گوید و اضافه می كند: برنامه های امسال نسبت به سال پیش تغییرات جالبی داشته، علاوه بر اینكه همچنان بعضی از گذرگاه های سال قبل حفظ شده اند و فرصت این را دارند تا با دید دیگری از همان امكان عكس برداری كنند و یا تصاویر سال قبل خویش را با دیدی متفاوت بهبود دهند.
این عكاس جوان تغییر مسیر امسال را برای قدردانی لحظه مفید می داند و می گوید: كسانی كه سال قبل برخی از موقعیت های عكاسی را از دست داده اند، امسال دقت بیشتری جهت استفاده از موقعیت ها می كنند.
فاطمه عابدی كه تجربه سه ساله حضور در این تیم را دارد، از تلفیق بازار كار و طبیعت در تجربه پیش رو می گوید و در مقایسه با سال پیش تفاوت را اضافه شدن تاثیر طبیعت در عكس ها عنوان می كند.
مرجان صفدریان هم كه برای سومین بار همراه گروه است، تفاوت این گروه با گروه های دیگر را پویاتر بودن گروه می داند و اینكه سرپرست این گروه با انتخاب صحنه های متنوع عكس برداری به سلیقه همه اعضای تیمش احترام گذاشته و توانسته كیفیت و تنوع خروجی گروه ها هم افزایش دهد و این عامل ترغیب كننده این عكاس برای حضور هرساله در همین گروه است.



5.0 از 5
1397/07/15
19:53:46
4494
تگهای خبر: برنامه , ژانر , شركت , فراخوان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲