انتشار كتابی درباره شهر باستانی شوش در آلمان

انتشار كتابی درباره شهر باستانی شوش در آلمان

بلك بلاگ: كتاب هنر در خاور نزدیك باستان: شوش- شهری در ایران باستان نوشته هدای سیداشرف در آلمان منتشر گردید.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، شش هزار سال پیش در عهد باستان، گروه های مهم فرهنگی در خاور نزدیك به وجود آمدند و آثار خلاقانه آنها به توسعه بشریت كمك قابل توجهی كرد. در آن زمان، توسعه تاریخی خاور نزدیك و هنر آن با موقعیت جغرافیایی منطقه ارتباط داشت.این منطقه از غرب به مدیترانه محدود بود، از شرق به مرز افغانستان می رسید، در شمال با دریای سیاه و در جنوب با شبه جزیره عربستان هم مرز بود.
در سال های اخیر باستان شناسان حوزه خاور نزدیك باستان در كاوش هایی كه انجام می دهند، به دنبال میراث باقی مانده از تمدن و فرهنگ این منطقه هستند. فعالیت باستانشناسان این حوزه در مناطقی مثل شوش، اوروك، نینوا و بابل انجام می گردد.
بر اساس این گزارش كه رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آن را تهیه كرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، «هدای سیداشرف» (Heday Seyed-Ashraf) در كتاب «هنر در خاور نزدیك باستان: شوش- شهری در ایران باستان» توسعه هنر در این منطقه را مورد بررسی قرار داده است.
وی قبل از این هم با انتشار كتاب «ایلام-یك فرهنگ كهن در ایران» در سال ۲۰۰۸ و نگارش كتاب «كلان شهرهای شرق باستان» در سال ۲۰۱۵ به شرح جزئیات تاریخ و فرهنگ خاورمیانه نزدیك در عهد باستان پرداخته بود.
كتاب ۱۸۸ صفحه ای «هنر در خاور نزدیك باستان: شوش- شهری در ایران باستان» اخیرا به زبان آلمانی و در این كشور انتشار یافته است.

5.0 از 5
1397/06/31
12:45:52
4181
تگهای خبر: فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳