این هفته در شهر كتاب؛

قدیمی ترین مقتل امام حسین(ع) نقد و بررسی می گردد

قدیمی ترین مقتل امام حسین(ع) نقد و بررسی می گردد

بلك بلاگ: نشست نقد و بررسی كتاب وقعه الطّفّ كه بازسازی مقتل ابومخنف از ماجرای شهادت امام حسین(ع) است، روز دوشنبه ۲۶ شهریور در مركز فرهنگی شهر كتاب برگزار می گردد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، كتاب «وقعه الطّفّ» با ترجمه محمدصادق روحانی و بازسازی محمدهادی یوسفی غروی اخیرا چاپ شده و نشست نقد و بررسی آن روز دوشنبه ۲۶ شهریور در مركز فرهنگی شهر كتاب برگزار می گردد.
دستیابی به روایتی معتبر و دقیق از واقعه كربلا همواره دغدغه علاقه مندان و پژوهشگران تاریخ عاشورا بوده است. كتاب ابومخنف (متوفای ۱۵۷ هـ.) با نام «مقتل الحسین (ع)» نزدیك ترین روایت از این واقعه را گزارش كرده است.
محمدهادی یوسفی غروی كتاب ابومخنف را بر مبنای منابع معتبر، بازسازی و احیا كرده است. این اثر با نام «وقعه الطّفّ» انتشار یافته و در سالیان اخیر جزو منابع اصلی واقعه ی عاشورا بوده است. ترجمه «وقعه الطّفّ» طی روزهای گذشته با ترجمه محمدصادق روحانی توسط نشر كتاب طه انتشار یافته است.
نشست ویژه شهر كتاب در این هفته به نقد و بررسی كتاب «وقعه الطّفّ» اختصاص دارد كه با حضور محمد اسفندیاری، علی بهرامیان و محمدصادق روحانی همراه خواهد بود.
این برنامه در آستانه عاشورای حسینی، روز دوشنبه ۲۶ شهریور از ساعت ۱۶: ۳۰ در مركز فرهنگی شهر كتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش كوچه سوم برگزار می گردد.

5.0 از 5
1397/06/24
12:57:59
4012
تگهای خبر: برنامه , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱