مدرس حوزه و دانشگاه:

لای لای علی اصغر (ع)، فریاد مظلومان جهان است

لای لای علی اصغر (ع)، فریاد مظلومان جهان است

بلك بلاگ: مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: فریاد لای لای علی اصغر (ع) فریاد مظلومان جهان است، كودكان بی گناه در یمن، سوریه، عراق و نیجریه در سكوت حقوق بشر جهانی قتل عام می شوند.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام عباس نظری ۲۳ شهریور ماه در چهاردهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی كه به میزبانی حسینیه عاشقان ثارالله زنجان برگزار شد، اظهار نمود: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی مجمع علی اصغر (ع) با دو هدف مهم برگزار می شود، هدف نخست در بعد فردی است كه شخص به واسطه داشتن نیت خاصی در این مراسم حضور می یابد و با بهره بردن از عاطفه عاشورا، خویش را همواره ملزم به حضور مستمر در این همایش می كند.

وی ادامه داد: هدف دوم این همایش، در بعد اجتماعی نهفته است، عمده شركت كنندگان در همایش شیرخوارگان حسینی بانوان هستند كه با به نمایش گذاشتن عفاف و حجاب، بیعت مجدد با اهل حرم امام حسین (ع) انجام می دهند.

نظری خاطرنشان كرد: حجاب یكی از مسائل روز جامعه است، به صورتی كه طی چهل سال قبل در ایران یك جریانی با عنوان كشف حجاب وجود داشت كه به دستور رضاخان پهلوی انجام گرفت كه وقتی مردم را در مقابل خود دید، در مسجد گوهرشاد، زنان و مردان مدافع حجاب را به خاك و خون كشید.

وی خاطرنشان كرد: نیمی از كاروان عاشورا را بانوان تشكیل می دادند تا در صورت به شهادت رسیدن مردان اهل حرم و یاران امام حسین (ع)، بانوان پیام نهضت كربلا را به عالم مخابره كنند؛ با تاسی از این رویداد، تاریخ كشورمان شاهد حضور پررنگ بانوان در رخدادهایی چون انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و امروز در قالب مدافعان حرم هستیم.

مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه اضافه كرد: این همایش برای بانوانی كه نسبت به عفاف و حجاب و سرمایه های اجتماعی حساس و نگران هستند، دارای پیام است كه باید به همگان انتقال دهند، همایش شیرخوارگان حسینی سنت بسیار ارزشمندی است كه از پیشینه بالای عقیدتی برخوردار می باشد.
وی اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی پیام بسیار مهمی را هم برای دشمنان اسلام و بشریت دارد؛ «لای لای علی اصغر (ع)» پیام فریاد برای مظلومان در سراسر دنیا است كه بعنوان مثال می توان به قتل عام كودكان بی گناه در سوریه، عراق، نیجریه و یمن و غیره اشاره نمود كه توسط آمریكا، صهیونیست و عربستان سعودی انجام می گیرد.

نظری تصریح كرد: پیام همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، «مرگ بر ظالم» در سراسر دنیا است كه نمود بارز امروز آن «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» است كه برای آگاه سازی دنیا از این جنایت ها و نشان دادن مظلومیت كودكان در چنین همایشی، در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی با انعكاس ویژه این مراسم تلاش جدی كرد.

وی خاطرنشان كرد: دشمن از برگزاری چنین همایشی به هراس افتاده است، چونكه در این مراسم كودكان و نوزادانی را می بیند كه بستن پیشانی بند منتسب به امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر(ع) آنان را بعنوان سربازان راه دین اسلام و انقلاب اسلامی تربیت می كنند.




1397/06/23
16:05:02
5.0 / 5
4445
تگهای خبر: رمان , شركت , مراسم , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵