جهانگیری:

عزم جدی داریم كه موانع پیش روی صنعت گردشگری را برداریم

عزم جدی داریم كه موانع پیش روی صنعت گردشگری را برداریم

بلك بلاگ: معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: آماده دریافت پیشنهادات برای توسعه گردشگری ایران از جانب كشورهای آسیایی هستیم.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه «رویداد همدان ۲۰۱۸» كه بعنوان پایتخت گردشگری كشورهای آسیایی در این سال معرفی شده است، در سالن همایش های استانداری همدان در حال برگزاری است.
در این برنامه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: امروزه كه جهان با قدرت فزاینده ای به هم نزدیك شده و پنجره آشنایی هر چه بیشتر گشوده شده است، علاقه مندان به تاریخ، طبیعت و سنت ها بیشتر می گردد و به دنبال گسترش تعاملات خود با جهان قرار می گیرند. تولید فرصت های نو در این زمینه مبارك و امیدبخش است. در چنین فضایی گردشگری به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه رشد و بالندگی بیشتری می یابد. كاهش فقر، اشتغال آفرینی، حفاظت از محیط زیست، پاسداری از ارزش ها، تقویت بنیان های خودباوری، گسترش ارتباطات میان فرهنگی و درآمدزایی را این صنعت بوجود می آورد. ما تحول در این حوزه را یك لزوم به حساب می آوریم.
وی افزود: گردشگری یكی از پایه های اصلی جهانی است كه كمك بزرگی در فرآیند توسعه پایدار می كند. طبق پیش بینی های سازمان جهانی جهانگردی، اقتصاد دنیا تا سال ۲۰۲۰ در اختیار گردشگری می باشد و سهم كشورهای در حال توسعه به میزان زیادی افزایش می یابد؛ این فرصت ارزشمندی است و كشورهای حوزه تمدنی آسیا می توانند با همكاری مستمر، سهم بالایی از این صنعت را به خود اختصاص دهند. البته اهمیت گردشگری محدود به بُعد اقتصادی آن نیست. نقش این صنعت در توسعه انسانی، فرهنگی و سیاسی حائز اهمیت می باشد.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه بیان كرد: مجمع گفت وگوی همكاری گردشگری كشورهای آسیایی بعنوان یك سازمان گسترده و فراگیر در آسیا، فرصت هم اندیشی و نزدیك كردن دیدگاه ها را بوجود آورده است و در چارچوب این مجمع می توان تعامل موثری بین كشورهای آسیایی تولید كرد. شناسایی نقاط قوت، ریشه كن كردن فقر، توسعه جامعه مبتنی بر دانش افزایی، رقابت اقتصادی آسیا در بازار جهانی، تقویت همكاری منطقه ای، تبدیل قاره آسیا به جامعه آسیایی با توانایی برقراری ارتباط با همه جهان، جزو اهداف تشكیل این سازمان بوده است كه همه باید به آن پایبند باشند.
جهانگیری اضافه كرد: ایران در طول تاریخ با همه جذابیت هایی كه دارد، مورد توجه جهانیان بوده است. ما عزم جدی داریم كه موانع پیش روی صنعت گردشگری را برداریم. همینطور آماده همكاری با كشورها برای تبادل تجربیات در زمینه سرمایه گذاری های مشترك، توریسم پزشكی، زیارتی و... هستیم و از پیشنهادهای سازنده كشورهای آسیایی استقبال می نماییم.
وی خاطرنشان كرد: در شرایطی كه باید همه ظرفیت های دیپلماسی برای حل مشكلات گوناگون پیش روی جامعه بین المللی در جهت گسترش صلح و امنیت پایدار باشد، متأسفانه رفتارهای خارج از عُرف رئیس جمهور آمریكا در قبال مردم ایران، نشان از درك ناصحیح مقامات آمریكایی از مسائل بین المللی دارد. این در شرایطی است كه ایران به تعهدات خود پایبنده بوده اند. ما رفتار غیرقانونی و سیاسی آمریكا در تحریم كشورها كه باعث اختلال در روابط بین كشورها می گردد را محكوم می نماییم و از مجامع بین المللی می خواهیم كه ثابت كنند در دنیای امروز تحریم ها ابزار ناكارآمد و منسوخ شده ای به حساب می آیند.

5.0 از 5
1397/06/05
13:47:08
4087
تگهای خبر: فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳