میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته

از تفاهمنامه با برنامه و بودجه تا بازگشت آثار از موزه لوور

از تفاهمنامه با برنامه و بودجه تا بازگشت آثار از موزه لوور

بلك بلاگ: گران شدن نرخ بلیت هواپیماها، دادن پورسانت به آژانس های خارجی، جزئیات طرح تعطیلات زمستانی و تفاهمنامه با سازمان برنامه و بودجه همچون خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر در این هفته از موزه لوور فرانسه خبر رسید كه آثار كاخ گلستان كه چند ماهی در موزه لوور شهر لانس به نمایش گذاشته شده بود به مخازن كاخ گلستان در ایران برگشت. مدتی بود كه ۱۹ اثر از شاهكارهای هنری كاخ گلستان در نمایشگاه امپراطوری گل های سرخ به نمایش درآمده بود و بیش از ۱۹۰ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن كرده بودند.
مدیر مجموعه میراث جهانی كاخ گلستان گفته است كه این آثار مقرر است بزودی در كاخ گلستان به نمایش گذاشته شود.
در این هفته همینطور یك تفاهمنامه مهم مبنی سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی امضاء شد. در این تفاهمنامه قرار شده سازمان میراث فرهنگی با هدف تولید اشتغال گسترده برنامه هایی را در حوزه اشتغال جوانان در بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری اجرایی كند. بودجه این طرح از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ تأمین خواهد شد.
در حاشیه این برنامه همینطور رئیس سازمان میراث فرهنگی از جزئیات طرح تعطیلات زمستانی اطلاع داد و گفت این طرح محدود به دانش آموزان بوده و به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد كرده ایم كه اگر ۱۰ روز امكان اجرا شدن آن وجود نداشته باشد می توان آن را به یك هفته در فصل زمستان كاهش داد و از آن طرف به دوره آموزشی اضافه كرد.
این هفته همینطور افزایش بی سابقه قیمت پروازهای خارجی، مبحث بحث و گفتگو بین كاربران فضاهای مجازی شده بود. این هفته بررسی نرخ بلیت های خارجی نشان می داد كه در بعضی از مقاصد گردشگری ایرانیان، پروازهای خارجی آنقدر گران شده كه بعضی از آنها تا سه برابر بوده است پرواز تهران-بانكوك ۶ میلیون تومان نرخ داشت. پرواز تهران- استانبول كمتر از یك و نیم میلیون تومان نبود. برای مسیرهای دورترمانند ژاپن، این افزایش قیمت تا ۵ برابر رسید. هنوز هم مسئله گران بودن بلیت هواپیما دغدغه مسافران خارجی است.
در این هفته همینطور محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی مقرر است كه این سازمان را ترك كند. او اكنون معاونت گردشگری و معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی را برعهده دارد. مقرر است ولی تیموری كه قبل از این مدیر كل نظارت و ارزیابی دفاتر خدمات مسافرتی بوده است، جانشین وی شود.
محب خدایی قبل از این از پورسانت به آژانس های خارجی برای ورود توریست به ایران اطلاع داده بود و گفته بود با عنایت به افزایش نرخ دلار در ایران، پورسانت هایی كه شركت های خارجی می توانند از ایران بگیرند را افزایش داده ایم و در ایام آینده جلساتی با تورگردانان آذربایجان و ایران برگزار می گردد.
این هفته نشست خبری رویداد همدان ۲۰۱۸ هم برگزار گردید و در این برنامه استاندار همدان اعلام نمود وزرای گردشگری كشورهای آسیایی ۵ تا ۷ شهریورماه به همدان می آیند. مجمع گردشگران جهان هم آبان ماه با حضور ۱۸۰ كشور در این شهر برگزار می شود.
نیك بخت همینطور درباره بودجه در نظر گرفته شده برای رویداد همدان ۲۰۱۸، پایتخت گردشگری كشورهای آسیایی گفت اعتبارات ما زیاد نیست. ۱۰ میلیارد تومان بودجه تصویب شده ولی هنوز یك ریال از آن به ما تعلق نگرفته است.

5.0 از 5
1397/05/26
12:51:26
4101
تگهای خبر: برنامه , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱