آنچه در نمایش فیلم اصغر فرهادی در سارایوو گذشت

آنچه در نمایش فیلم اصغر فرهادی در سارایوو گذشت

بلك بلاگ: فیلم «همه می دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی با استقبال فراوان مخاطبان در جشنواره فیلم سارایوو به روی پرده رفت و ركورد تعداد تماشاگر در یك نمایش را در این رویداد سینمایی شكست.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از ایسنا، هشتمین فیلم اصغر فرهادی كه امسال یكی از فیلم های برنامه "نمایش در فضای باز" بیست وچهارمین جشنواره فیلم سارایوو بود با حضور این كارگردانی ایرانی و با استقبال چندین هزار تماشاگر به نمایش گذاشته شد.
«میرساد پوریواترا» مدیر جشنواره سارایوو قبل از شروع نمایش فیلم این تعداد تماشاگر را بالاترین تعداد بیننده برای نمایش یك فیلم در جشنواره و ركوردی در همه اداور برگزاری این رویداد سینمایی اعلام نمود.
فرهادی امسال ریاست هیات داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم سارایوو را بر عهده دارد.
فیلم اسپانیولی زبان «همه می دانند» با بازی «خاویر باردم» و «پنه لوپه كروز» نخستین نمایش جهانی خویش را بعنوان فیلم افتتاحیه هفتادویكمین جشنواره فیلم كن و در بخش رقابتی این رویداد سینمایی تجربه نمود و تابحال در سینماهای فرانسه و بلژیك به فروشی بالغ بر ۵.۵ میلیون دلار دست یافته است.
همینطور طبق اعلام پیشین این فیلم از تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) هم در سینماهای آرژانتین، از تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) در سینماهای كشور اسپانیا، از ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) در روسیه و از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) در سینماهای آلمان هم اكران خواهد شد.
ساخته جدید فرهادی تابحال به كشورهای دیگری چون اتریش، ژاپن، چین، یونان، هنگ كنگ، مجارستان، لهستان، جمهوری چك، اسلواكی، سوئیس، تایوان، تركیه، صربستان و منطقه بالتیك، منطقه اسكاندیناوی و آمریكای لاتین هم فروخته شده است.
بیست وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم «سارایوو» از تاریخ ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) با نمایش فیلم «جنگ سرد» ساخته «پاول پالیكوفسكی» كارگردان لهستانی برنده اسكار راه اندازی شد و تا ۱۷ اوت (۲۶ مرداد) در كشور بوسنی و هرزگوین ادامه خواهد داشت.









5.0 از 5
1397/05/23
12:55:05
4312
تگهای خبر: جشنواره , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲