گذر از بیانات به منویات رهبر انقلاب

انتشار جزئیات جدید دوره امین انقلاب

انتشار جزئیات جدید دوره امین انقلاب

به گزارش بلك بلاگ برگزاری دوره های فكری و فرهنگی، از ابتدای انقلاب تابحال یكی از فعالیت های خیلی از تشكل های انقلابی و اسلامی بوده است اما اكنون مقرر است دوره ای كم سابقه برگزار گردد.



به گزارش بلك بلاگ به نقل از مهر دوره آموزشی «امین انقلاب» مقرر است به همت موسسه ای مردمی و خودجوش به نام «منویات» از ۱۲ مرداد امسال كار خویش را آغاز كند. این دوره بر مبنای ۲۹ سرفصل منتخب از نظام مسائل در اندیشه امام و رهبری و با تدریس اساتید فكری انقلاب اسلامی برگزار می گردد.
در این دوره كه حدود ۱۰۰ ساعت كلاس تخصصی را شامل می شود، اساتیدی دعوت شده اند كه در هر یك از مسائل و سرفصل های دوره دارای تألیف هستند و تدریس اساتید مبتنی بر «متن» صورت خواهد گرفت. برای مثال حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه نظام فكری رهبر انقلاب را بر مبنای اثر خود با عنوان «منظومه فكری آیت الله العظمی خامنه ای» تدریس می كند.
اساتیدی مانندشهریار زرشناس، موسی نجفی، علی اكبر رائفی پور، ابراهیم فیاض، علی ثقفی، اسماعیل فخریان، مهدی جمشیدی، عطاءالله بیگدلی، احمد جهان بزرگی، محمدمهدی اسماعیلی، علی جعفری و... در دوره امین انقلاب حضور دارند و بر مبنای متون انتشار یافته و ایده های علمی خودشان تفكر رهبر انقلاب را تدریس و شرح خواهند داد.
مخاطبان این دوره ۱۵ روزه شامل طلاب، دانشجویان و فارغ التحصیلان و فعالان فرهنگی و پژوهشی سراسر كشور می شوند و مقرر است در انتها دوره بنابر استعداد، علاقه و توانایی شان در یكی از موضوعات و سرفصل های دوره مشغول به پژوهش و یا فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در حوزه عمومی شوند.

بعضی از سرفصل های دوره عبارتند از شخصیت شناسی مقام معظم رهبری، تاریخ سیاسی-اجتماعی صدر اسلام، اخلاق و معنویت، ولایت فقیه و پیشینه آن، انقلاب اسلامی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، اصول جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی، ادبیات، هنر و رسانه، تمدن نوین اسلامی، تاریخ معاصر ایران، مفاهیم بنیادین سیاسی-اجتماعی، مكتب امام، نظام فرهنگی انقلاب اسلامی، بصیرت و تحلیل سیاسی، جهاد و شهادت طلبی، زن و خانواده، جامعه اسلامی و...متاسفانه نگاه به رهبری بعنوان نظریه پرداز در بین اندیشمندان ما مهجور است.
زمان برگزاری دوره آموزشی «امین انقلاب» برای آقایان ۱۲ تا ۲۸ مرداد و برای بانوان شهریور امسال است و مكان آن شهر تهران است كه امكان اسكان و تغذیه برای شركت كنندگان فراهم گشته است. هزینه ثبت نام در این دوره ۳۱۵هزار تومان تعیین شده است كه به صورت اقساط قابل پرداخت می باشد.
به قول شفیعی تابحال از سراسر كشور استقبال چشمگیری از این دوره شده است. علاقه مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت manviat.com رجوع كنند.

 

5.0 از 5
1397/05/09
14:47:07
4629
تگهای خبر: رسانه , فرهنگی , تدریس , اساتید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵