لوتوس ایرانی مسافر ایتالیا شد

لوتوس ایرانی مسافر ایتالیا شد

بلك بلاگ: فیلم مستند «لوتوس» به كارگردانی «محمدرضا وطن دوست» در دومین حضور جهانی خود در بخش رسمی جشنواره بین المللی «سروینو» ایتالیا به نمایش درخواهد آمد.


به گزارش بلك بلاگ به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «لوتوس» تنها نماینده سینمای ایران است كه در بخش مسابقه بیست و یكمین دوره ی جشنواره بین المللی فیلم «سروینو» شركت دارد. این جشنواره از تاریخ ۳ تا ۱۲ آگوست ۲۰۱۸ برابر با ۱۲ تا ۲۱ مرداد ۹۷ در شهر سروینو ایتالیا برگزار می گردد.
جشنواره بین المللی سروینو CERVINO CINEMOUNTAIN INTRERNATIONAL FESTIVAL گفته می گردد یكی از قدیمی ترین و مهم ترین جشنواره های بین المللی فیلم كوهستان در اروپا و جهان است كه آثاری در موضوعات مختلف محیط زیست، آب و هوا، ماجراجویی، ورزش، فرهنگ و تاریخ را به نمایش می گذارد.
مستند «لوتوس» برای به دست آوردن جایزه اصلی جشنواره، با ۱۰ فیلم دیگر از كشورهای آمریكا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، بلژیك، سوئد و... به رقابت می پردازد كه همه ی آنها در مهمترین جشنواره های جهانی حضور داشته اند و نخستین نمایش آنها در ایتالیا خواهد بود.
در بین برندگان دوره ‎های قبل جشنواره سروینو، نام های آشنای زیادی همچون «كیم كی دوك» با فیلم «بهار، تابستان، پائیز، زمستان و دوباره بهار…» به چشم می خورد.
«لوتوس» در نخستین حضور بین المللی خود، در بخش رقابتی جشنواره ی جهانی مستند «شفیلد» انگلستان به نمایش درآمد.
این فیلم در اولین نمایش ملی خود هم در سه بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» روی پرده رفت و جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم مستند كوتاه را در بخش مسابقه بین الملل این جشنواره دریافت كرد.
در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می بینیم كه ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره ای نشسته است تا به دیدار تنها ساكن آن برود.
«لوتوس» در مركز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: نویسنده، فیلمبردار، تدوینگر و كارگردان: محمدرضا وطن دوست؛ دستیار كارگردان و تصویر: علی طالبی؛ صدابردار و طراح صدا: حسن مهدوی؛ تدوین صدا: شاهین خاكپور؛ گوینده متن: ربابه بخشی درمی؛ موسیقی: محمدرضا اسحاقی؛ تصویر هوایی: محمود حق بیان؛ هماهنگی رنگ تصاویر: علیرضا احمدی؛ امور فنی تصویر: سروش امیرآبادی؛ دستیار تدوین: علی وفایی، نورالله فتاحی؛ مدیر تداركات: سعدالله ولایتی؛ مدیر تولید: محسن پویانفر؛ دستیار تهیه: سارا معیری؛ تهیه كننده: محمدرضا وطن دوست؛ تهیه شده در: مركز گسترش سینمای مستند و تجربی؛ با حمایت شهرداری ساری و مشاركت حوزه هنری مازندران؛ مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری خانه فیلم وطن دوست.
جشنواره بین المللی فیلم «سروینو» از تاریخ ۳ تا ۱۲ آگوست ۲۰۱۸ ( ۱۲ تا ۲۱ مرداد ۹۷) در شهر سروینو كشور ایتالیا برگزار می گردد.




5.0 از 5
1397/05/07
14:21:37
3946
تگهای خبر: جایزه , جشنواره , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳