شروع کاهش وابستگی های ارزی در عرصه سلامت

شروع کاهش وابستگی های ارزی در عرصه سلامت

به گزارش بلک بلاگ، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های زیستی و سلول های بنیادی اظهار کرد: برای پیشرفت امنیت سلامت و کاهش وابستگی های ارزی، برنامه ای با تأکید بر شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های زیستی و سلول های بنیادی معاونت علمی در آئین امضای تفاهم نامه چهارجانبه میان معاونت علمی، وزارت بهداشت، صندوق نوآوری و سازمان برنامه و بودجه، هم افزایی، کاهش آلام مردم و پیشرفت امنیت در عرصه سلامت را اولویت اصلی این طرح برشمرد و عنوان کرد: این مدل عملیاتی با هدف تحقق سه محور کلیدی شامل هم افزایی نهادهای حاکمیتی، استفاده از قابلیت شرکت های دانش بنیان برای رفع نیازهای ضروری کشور و قطع وابستگی به واردات طراحی شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های زیستی و سلول های بنیادی معاونت علمی با اشاره به اینکه مدل تأمین مالی این طرح بر پایه یک مشارکت راهبردی استوار است؛ اذعان کرد: در این فرایند، ۱۰ هزار میلیارد تومان (۱۰ همت) منابع مالی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین شده و در مقابل، بخش خصوصی هم با تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان (۱۶ همت) سرمایه، به میدان آمده است. این سرمایه گذاری با احتساب زیرساخت های موجود، پشتوانه اصلی برای دستیافتن به هدف گذاری بومی سازی ۱.۵ میلیارد دلار از نیاز ۵ میلیارد دلاری وزارت بهداشت تعیین شده است.

قانعی درباب نحوه مدیریت این طرح توسط معاونت علمی ریاست جمهوری توضیح داد: نقش محوری معاونت در این پروژه، تسهیل گری و مدیریت هوشمندانه است؛ به این صورت که ابتدا ظرفیتهای موجود در کشور که قابلیت عملیاتی سازی این هدف را دارند شناسایی شدند. در گام دوم، نیازهای اساسی کشور که دارای توجیه اقتصادی کلان و ارزبری بالا هستند احصاء گردیدند.

وی در آخر تصریح کرد: معاونت علمی با انطباق دقیق ظرفیتهای موجود با نیازهای شناسایی شده، مسیر را برای ورود شرکت های توانمند هموار کرد. در ادامه هم با حمایت های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی و پشتیبانی های سازمان برنامه و بودجه، شرکت های برگزیده وارد عمل شده و اجرای پروژه را بر عهده گرفتند.




به گزارش بلک بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های زیستی و سلول های بنیادی معاونت علمی در آیین امضای تفاهم نامه چهارجانبه میان معاونت علمی، وزارت بهداشت، صندوق نوآوری و سازمان برنامه و بودجه، هم افزایی، کاهش آلام مردم و پیشرفت امنیت در حوزه سلامت را اولویت اصلی این طرح برشمرد و عنوان کرد: این مدل عملیاتی با هدف تحقق سه محور کلیدی شامل هم افزایی نهادهای حاکمیتی، استفاده از قابلیت شرکت های دانش بنیان برای رفع نیازهای ضروری کشور و قطع وابستگی به واردات طراحی شده است. دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های زیستی و سلول های بنیادی معاونت علمی با اشاره به این که مدل تأمین مالی این طرح بر پایه یک مشارکت راهبردی استوار است؛ اذعان کرد: در این فرآیند، ۱۰ هزار میلیارد تومان (۱۰ همت) منابع مالی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین شده و در مقابل، بخش خصوصی هم با تزریق ۱۶ هزار میلیارد تومان (۱۶ همت) سرمایه، به میدان آمده است. در گام دوم، نیازهای اساسی کشور که دارای توجیه اقتصادی کلان و ارزبری بالا هستند احصاء گردیدند. وی در آخر اشاره کرد: معاونت علمی با انطباق دقیق ظرفیت های موجود با نیازهای شناسایی شده، مسیر را برای ورود شرکت های توانمند هموار کرد.



منبع:

0.0 از 5
1405/03/22
10:56:25
47
تگهای خبر: برنامه , سرمایه گذاری , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها