ربات جنگی آلمانی موشک ضد تانک شلیک می کند
بلک بلاگ: آلمان یک ربات جنگی دیگر را برای به کارگیری در خط مقدم آماده کرده است. طی آزمایش موشک های ضد تانک به صورت موفقیت آمیز از یک وسیله نقلیه بی سرنشین شلیک شدند.
به گزارش بلک بلاگ به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این آزمایش ها شامل پلت فرم روباتیک «زیسل» توسعه یافته توسط شرکت Diehl Defence وموشک های هدایت شونده SPIKE LR متعلق ابود که بنابراین همکاری RAFAEL Advanced Defense Systems و EuroSpike ساخته شده است. مهندسان کمپین آزمایشی را طی چند روز انجام دادند و ۱۷ موشک از این وسیله نقلیه کوچک بی سرنشین شلیک کردند. این نمایش روی دقت موشک تمرکز کمتری داشت و بیشتر تمرکز روی آن بود که سبک وزنی حامل روباتیک که بتواند از خسارت های ناشی از شلیک های مکرر را جبران کند. وسایل نقلیه زمینی بی سرنشین بیشتر اوقات در حوزه یکپارچه سازی با تسلیحات سنگین گرفتار مشکل می شوند برای اینکه پس زدگی ناشی از شلیک موشک ممکنست به سیستم های تعلیق، قطعات الکترونیکی یا چارچوب وسیله نقلیه لطمه برساند. به قول شرکت سازنده زیسل چند شلیک متوالی را بدون مشکلات مکانیکی بزرگ انجام داد. این پروژه نشان دهنده تغییری وسیع تر در برنامه ریزی نظامی در سراسر کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو است. شرکتهای دفاعی بطور روزافزونی از وسایل نقلیه روباتیک برای انجام کارهای خطرناک خط مقدم که بطور معمول توسط پیاده نظام یا واحدهای زرهی صورت می گیرد، استفاده می نمایند. بدین سان ارتش می تواند بجای آنکه سربازان را نزدیک مواضع ضد تانک، بدون حفاظ قرار دهد، سیستم های بدون سرنشین کوچک تری را برای مقابل با تسلیحات زرهی دشمن از محلهای محافظت شده به جلو بفرستد. پلت فرم زیسل اصولا به عنوان یک وسیله نقلیه پشتیبان برای ماموریت های حمل و نقل و تخلیه قربانیان توسعه یافته بود. بعدا مهندسان با یکپارچه سازی سیستم های پرتاب موشک و فناوری های کنترل خودکار آنرا برای ماشین های مخصوص عملیات های جنگی به کار گرفتند.
منبع: blackblog.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب