چرا باید برای تلفن استفاده نشده قبض پرداخت کنیم؟

چرا باید برای تلفن استفاده نشده قبض پرداخت کنیم؟

به گزارش بلک بلاگ، معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ تعرفه تلفن ثابت مبنی بر هزینه تمام شده نگهداری یک خط محاسبه می شود بدین سان اگر کسی بخواهد خط تلفن را داشته و این خط بوق داشته باشد، چه استفاده نماید چه استفاده نکند، برای اپراتور هزینه دارد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از خبر آنلاین، داوود زارعیان در جواب سوالی بر اساس آن که چرا مشترکانی که از تلفن ثابت خود استفاده نمی کنند همچنان قبض با مبلغ مشخص دریافت می کنند؟ اظهار نمود: از سال ۱۴۰۰ تعرفه تلفن ثابت مبنی بر هزینه تمام شده نگهداری یک خط محاسبه می شود. بدین سان اگر کسی بخواهد خط تلفن را داشته باشد و این خط بوق داشته باشد، چه استفاده بکند چه استفاده نکند، برای اپراتور هزینه دارد.
معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران - در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: شورای رقابت مصوبه ای را در آن تاریخ در سال ۱۴۰۰ گذراند که بابت هزینه نگهداری هر خط مشترکین عددی را بپردازند. این مصوبه در سال ۱۴۰۴ هم مجدداً تصویب گردید و تعرفه ای را سازمان تنظیم مقررات ابلاغ نمود.
وی افزود: البته این تعرفه از هزینه تمام شده خیلی کمتر است. به عبارتی اگر مخابرات بخواهد یک خط تلفن در یک ماه بوق داشته باشد، چه مشترک استفاده بکند چه استفاده نکند، مثلا در تهران ماهانه ۵۰ هزار تومان باید به پیمانکاران پرداخت گردد. بدین سبب هزینه ای که مشترک می دهد بابت هزینه نگهداری خط است.
زارعیان ضمن اشاره به تعرفه ها اظهار داشت: چهار تعرفه داریم؛ در تهران ماهانه ۳۰ هزار تومان، در مراکز استانها ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در سایر شهرها ۱۷ هزار تومان و در روستاها صفر برای مشتریان خانگی. در کل کشور هم برای مشتریان غیرخانگی ۵۰ هزار تومان است.
وی ادامه داد: البته قانون گذار به جهت اینکه مشترکان انگیزه داشته باشند از خط تلفن خود بهره گیرند و بابت این ۳۰ هزار تومان یا ۲۰ هزار تومانی که می دهند ضرر نکنند، پنج هزار دقیقه مکالمه رایگان درون استانی برای هر مشترک پیش بینی کرده است.
زارعیان پاسخ داد: اگر مشترکی پنج هزار دقیقه را استفاده نماید عملا هزینه آبونمانش صفر می شود. کما این که تعداد زیادی از مشترکان ما هم اکنون از این امتیاز استفاده می نمایند.
معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران در ادامه صحبت هایش تشریح کرد: یک خط تلفن به جهت اینکه فقط بوق داشته باشد و هر وقت بخواهید از آن استفاده کنید، هم اکنون در شهر های مختلف حداقل ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان و تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد. بنظر می رسد اگر کسی واقعا اصلاً از تلفنش نمی خواهد استفاده نماید چرا خط را خریده و چرا خط تلفن را دارد. همین مشترکان اگر یک روز خطشان قطع شود از ما درخواست می کنند که آنرا دایر نماییم.
زارعیان افزود: به عقیده من باید در فرهنگ استفاده از تلفن ثابت تجدیدنظر شود و بیش از تلفن ثابت استفاده شود، چون امروز بالاخره یک نیاز است.
ایشان در ادامه به کاربردهای این سرویس اشاره نمود و اظهار داشت: یک برآورد و تحلیلی که از رفتار مشتریان داریم نشان داده است تلفن ثابت خصوصاً در زمان های بحران، زمانی که تلفن همراه به دلایلی قطع می شود، خیلی کاربرد دارد و زیاد استفاده می شود.
زارعیان اشاره کرد: برای نمونه میزان مصرف تلفن ثابت در ۴۰ روز جنگ نسبت به ۴۰ روز قبلی آن بیشتر شده است. به این علت که یک خط امن است و برخی مسایل در آن ساده تر است. همانطور که می دانید در تلفن همراه ممکنست اگر در نقطه ای دور هم آنتنی زده شود سبب اختلال شود. بدین سبب با عنایت به کاربرد و هزینه هایی که برای اپراتور دارد این روند به انجام می رسد.
بطور خلاصه این مصوبه در سال ۱۴۰۴ هم مجدداً تصویب گردید و تعرفه ای را سازمان تنظیم مقررات ابلاغ نمود. زارعیان ضمن اشاره به تعرفه ها گفت: چهار تعرفه داریم؛ در تهران ماهانه ۳۰ هزار تومان، در مراکز استانها ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در دیگر شهرها ۱۷ هزار تومان و در روستاها صفر برای مشتریان خانگی.
0.0 از 5
1405/02/19
14:34:53
20
تگهای خبر: خرید , سرویس , شركت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها