مانتوهای لاکچری با رنگ و طرح خاص انقلابی در صنعت مد

مانتوهای لاکچری با رنگ و طرح خاص انقلابی در صنعت مد

به گزارش بلک بلاگ، یک تولیدکننده اظهار داشت: هم اکنون خیلی از کارگاه ها و تولیدی ها به جای ایجاد طرح های نوآورانه، معمولا الگوهای آماده موجود در بازار را کپی می کنند و به مبحث طراحی اهمیت زیادی نمی دهند.



فاطمه بشیری، تولیدکننده لباس، در گفت و گو با گزارشگر مهر اعلام نمود که سال جاری تصمیم بر آن شده است تا تمرکز بیشتری روی رنگ ها صورت گیرد. هدف اینست که بر مبنای هر فصل، تحقیقات در رابطه با رنگ های مناسب همان فصل صورت گیرد و این اطلاعات در انتخاب پارچه ها به کار گرفته شود. خوشبختانه طی یکی دو سال گذشته، محصولات پرکار و پرخرج (مجلل) جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند که این امکان را فراهم ساخته تا تنوع محصولات و طرح های مختلف افزایش یابد.
بشیری افزود که اگر به گذشته بازگردیم، مثلا دو یا سه سال پیش، هنگام تولید یک مدل مانتو، تمامی جزئیات مانند دکمه ها و بخش های دیگر تقریبا مشابه هم بودند. اما حالا، حتی در تیراژ صد عددی، هر محصول می تواند با تنوع در جزئیاتی مانند دکمه ها یا تکه دوزی ها کاملا متفاوت باشد. این شیوه سبب شده است تا محصولاتی خاص تر و منحصر به فرد ارائه شود که مشتریان هم استقبال فراوانی از آنها دارند، چون که همواره بدنبال انتخابهای ویژه و کم تیراژ هستند. این تغییرات به تولیدکنندگان امکان داده است با خلاقیت بیشتری محصولات خویش را ارائه نمایند.
این تولیدکننده همینطور بیان کرد که در طول این مدت به راه اندازی بخشی جدید در تولید فکر شده است که هزینه های بخش اصلی کار را تأمین کند. به عنوان نمونه، در فصل پاییز می توان طرح هایی در رابطه با فصل را اجرا کرد، مانند نماد انار که متعلق به پاییز است و می توان آنرا با نگین یا سنگ دوزی روی لباس ها پیاده کرد که بسیار جذاب و چشمگیر خواهد بود. همینطور طرح های خاص دیگری مثل برگ های پاییزی به رنگ نارنجی یا قرمز با روش های متنوعی مانند سنگ دوزی، روبان دوزی یا گلدوزی روی لباس ها قابل اجرا هستند.
او اضافه کرد که گلدوزی، که مدتی از صنعت مد و لباس فاصله گرفته بود، مجدداً جایگاه خویش را یافته و بخصوص در مجموعه های پاییزی حضور قابل ملاحظه ای دارد. گلدوزی بشکلی هنری و جذاب به کارها افزوده شده و تنوع و زیبایی زیادی به وجود آورده است.
بشیری اضافه کرد: کار طراحی بشدت وابسته به سلیقه است. ممکنست برخی تصمیم بگیرند از پارچه های موجود استفاده نمایند و طرح خویش را بر مبنای آن پیش ببرند، اما او شخصاً برای ویژند خود از طراحان مختلف بهره می گیرد. به عنوان مثال، طراحانی که ممکنست در هنرستان تحصیل کرده باشند اما طرح های آنها در مسابقات برنده شده و قابلیت اجرایی دارند. این طرح ها با قیمت مناسبی تهیه می شوند و تیم طراحی آنها را به روز، مدرن و قابل اجرا می کند.
این تولیدکننده بیان کرد: در عرصه طراحی تلاش بسیاری صورت می گیرد چونکه در تولید، طراحی نقش اصلی را ایفا می کند. بخش دیگری که اهمیت دارد، دوخت است. دوخت باکیفیت و اصولی به همراه استفاده از اتو مناسب، سبب می شود لباس جلوه واقعی خویش را نشان دهد. در حقیقت، این یک زنجیره به هم پیوسته است؛ اگر طراحی ضعیف باشد یا دوخت به خوبی انجام نشود، خروجی نهائی مورد پسند مخاطب نخواهد بود. به همین میزان که به دوخت اهمیت داده می شود و نیاز به خیاط حرفه ای احساس می شود، باید برای طراحی هم وقت و هزینه کافی صرف شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.
او اضافه کرد: متاسفانه خیلی از کارگاه ها و تولیدی ها هم اکنون به جای خلق طرح های نوآورانه، به طور معمول الگوهای آماده موجود در بازار را کپی می کنند و اهمیت چندانی به طراحی نمی دهند. اما در عرصه پوشش اسلامی و برندهایی که در این مورد فعالیت دارند، توجه بیشتری به طراحی صورت می گیرد. از نظر او و همکارانش، طراحی در این مورد بسیار مهم تلقی می شود و به طور معمول با ایده های خلاقانه کار می کنند.
بشیری عنوان کرد: بر مبنای ارزیابی میدانی مشخص شده است که مانتوهای بلند به آرامی درحال تبدیل شدن به مد جدید هستند. حتی خانم هایی که چندان تمایل به پوشیدگی ندارند هم این مدل لباس ها را انتخاب می کنند. این مورد نشان دهنده تغییرات مثبتی در ذائقه عمومی است. دغدغه اصلی آنها کوتاهی لباس هایی است که در بازارهای پاساژهای لوکس، بخصوص در مناطق غرب، شرق و شمال تهران عرضه می شوند. البته تغییراتی که در پوشاک بلند و پوشیده مشاهده می شود، جایگاه مناسبی یافته است؛ همانطور که در سطح جهانی هم محبوبیت زیادی کسب کرده است.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی از اقوامش که سال ها در آلمان زندگی می کند، سال جاری به ایران آمده بود و تمام لباس هایش بلند و پوشیده بود. نکته جالب برای او این بود که این سبک خاص پوشش در آلمان هم جایگاه خویش را پیدا کرده است، چونکه طراحی و رنگ های خاصی در آنها به کار رفته و طرفداران زیادی دارد. در عین حال، این روند در کشور ما به آن شکل که باید جا نیفتاده است. البته اگر تهران را جدا نماییم، این تغییرات بیشتر دیده می شود، اما در شهر های مختلف کشور مانند شمال، شیراز یا اصفهان هنوز خلأهایی در این مورد وجود دارد.
این تولیدکننده اضافه کرد: طراحان کم کم به این نتیجه رسیده اند که دیدگاه ها و معیارهای سختگیرانه را کنار بگذارند و ذهن بازتری داشته باشند. دیگر تمرکز صرف بر لباس های باز نیست؛ بلکه لباس های پوشیده هم جایگاه خویش را یافته اند و با طرح ها و مدلهای چشم نواز روزبه روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. به طور خلاصه ولی اکنون، حتی در تیراژ صد عددی، هر محصول می تواند با تنوع در جزئیاتی مانند دکمه ها یا تکه دوزی ها کاملا متفاوت باشد. این شیوه باعث شده است تا محصولاتی خاص تر و منحصر به فرد عرضه شود که مشتریان هم استقبال فراوانی از آنها دارند، چون که همواره بدنبال انتخابهای ویژه و کم تیراژ هستند. در واقع، این یک زنجیره به هم پیوسته است؛ اگر طراحی ضعیف باشد یا دوخت به خوبی انجام نشود، خروجی نهایی مورد پسند مخاطب نخواهد بود.

0.0 از 5
1404/07/20
09:44:45
14
تگهای خبر: طراحی , كیفیت , محصولات , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها