نوروزپور:
فرصت هایی که هوش مصنوعی بوجود می آورد را نباید نادیده گرفت
به گزارش بلک بلاگ، معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت ارشاد اظهار داشت: اگر امور خیریه و موقوفات در بسترهای فناورانه و مبتنی بر قراردادهای هوشمند قرار بگیرد، هیچ فردی به اصالت آن تردید وارد نمی نماید.
به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، محمدرضا نوروزپور معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش کارشناسان روابط عمومی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان ها اظهار نمود: تصویر هر سازمانی که مردم آنرا دوست داشته باشند، یا امکان دارد از آن بترسند و یا هر تصویر دیگری توسط روابط عمومی ترسیم می شود.
وی با تاکید بر این که باید هوای تصویر سازمانی را داشته باشیم، اضافه کرد: تصویرسازی درست از هر سازمانی و گرفتن قلم از دست دشمن خیلی اهمیت دارد؛ در دنیا بودجه های کلانی برای تبیین و تصویرسازی هزینه می شود که اصلاً قابل مقایسه با بودجه های کشور در این عرصه نیست.
معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه درخور شأن روابط عمومی ها به آنها اعطا نشده و بودجه لازم هم در اختیار این واحد قرار نمی دهند؛ البته این موارد رافع مسئولیت های سنگین روابط عمومی نیست.
نوروزپور ضمن اشاره به این که روابط عمومی خیلی بیشتر می تواند در حوزه تصویرگری کار کند، تشریح کرد: فعالیتهای خوب فعلی روابط عمومی سازمان اوقاف هم نشان گر تلاشگری رئیس این مجموعه است در غیر این صورت اوقاف در رسانه ها ضربه پذیر بود.
وی اظهار داشت: در دوره ای زندگی می نماییم که دسترسی به منابع خبری بخصوص غیرموثق بیشتر است؛ با پدیده روابط عمومی سیاه روبرو می باشیم که جدایی میان مردم و سازمان را از راه شایعات و اخبار جعلی انجام می دهد.
معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: افشاگری و یا بزرگنمایی از یک مبحث کوچک و تسری آن برای تخریب کل سازمان هم از دیگر اقدامات روابط عمومی های سیاه است؛ برای مبارزه با این اقدامات باید تلاش و تصویر واقعی هر سازمانی را به عموم مردم منعکس کرد.
نوروزپور خاطرنشان کرد: فرصت هایی را که هوش مصنوعی می تواند در اختیار قرار دهد، نباید نادیده گرفت؛ میتوان از این تکنولوژی برای تبدیل اطلاعات و دریافت دیتای جدید درون سازمانی و حرکت بسمت بلاک چین بهره مند شد.
وی ضمن اشاره به این که امور خیریه بر بستر تکنولوژی های جدید محقق می شود، افزود: یکی از دلایلی که در دنیا و حتی کشورهای به ظاهر کمونیستی اقبال بسمت امور خیریه افزوده می شود، همین تکنولوژی های جدید است.
معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وقف در دنیا بشدت درحال افزایش بوده و دلیل عمده آن فعالیت بر پایه تکنولوژی های جدید است؛ دلیل اقبال عمومی از این تکنولوژی های جدید هم این هست که هر تغییری در مجموعه آن شبکه به شکل همزمان ایجاد و هیچ چیزی مخفی از ذینفعان نیست.
نوروزپور تاکید کرد: اگر امور خیریه و موقوفات در بسترهای فناورانه و مبتنی بر قراردادهای هوشمند قرار بگیرد، هیچ فردی به اصالت آن تردید وارد نمی کند؛ حتی روابط عمومی سیاه نمی تواند در این خصوص اخبار جعلی تهیه نماید.
وی ضمن اشاره به این که اگر خیران بدانند که بر مبنای بلاک چین می توانند برای امور عام المنفعه، بهداشتی، زیست محیطی و غیره اقدام نمایند، بیشتر استقبال خواهند داشت، اظهار داشت: باید بسمت روش های نوین حرکت نماییم، به این پدیده وقف نوین می گویند؛ تصویرسازی سازمان، ایجاد ارتباط با رسانه، تبلیغات سازمان، پشتیبانی از برنامه های وقف و موقوفه، حضور در فضای مجازی و راه اندازی کمپین ها همچون وظایف روابط عمومی است.
معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به این که امروز وقف به این نیاز دارد که هر فردی می تواند با پول کم در وقف و امور خیریه مشارکت داشته باشد، بیان نمود: میتوان سبدهای وقف در بورس با اهداف مختلف همچون اشتغالزایی و یا صاحب خانه شدن زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد، این وظیفه روابط عمومی هست که تبیین لازم را در این حوزه انجام دهد؛ افزایش انگیزه برای مشارکت مردم در امور خیریه هم برعهده روابط عمومی است.
نوروزپور خاطرنشان کرد: روابط عمومی اگر با رسانه خوب تعامل نکند، از رسانه که ابزار و مسیر تصویرسازی درست و ارتقا است، محروم و حتی ضربه می خورند؛ با رسانه های دارای مجوز کار کنید، چون رسانه های بدون مجوز به رسانه های اصلی و وجهه سازمانی خدشه وارد می کنند.
وی ضمن اشاره به این که هدف از اطلاع رسانی و گسترش رسانه های استان ها تبیین گری است چون توسعه اقتصادی را از راه رسانه ها محقق می نماییم، افزود: هدف جذب مردم به امور وقف را با تجلیل از واقفان بزرگ محقق کنید، تا مردم بدانند که با اعطای سرمایه و دارایی خود مثل یک قهرمان از آنها یاد می شود.
معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید از واقفان تجلیل و با استفاده از متدهای فناورانه شفاف سازی به مردم اطمینان دهیم که اوقاف همچنان خانه امن آنها است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب