ایمانی پور مطرح كرد؛

طوفان الاقصی نشان داد باید به تمدن آینده فکر کنیم

طوفان الاقصی نشان داد باید به تمدن آینده فکر کنیم

به گزارش بلک بلاگ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: وقایع طوفان الاقصی به ما نشان داد تحولات جهانی به سرعت درحال رخ دادن است و ما باید به تمدن آینده جهان فکر نماییم.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق، در دفتر این جریان ملاقات و گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش در این نشست، حجت الاسلام ایمانی پور ضمن تشکر از همراهی و همدلی دولت، ملت و مرجعیت عراق در حادثه شهادت شهید رئیسی و همراهانش، نوع همدردی ملت عراق را بی نظیر بیان نمود. همینطور وی خانواده حکیم را همواره برای مردم ایران عزیز و محترم شمرد.
سید عمار حکیم در این نشست اظهار داشت: شهادت شهید رئیسی خسارت بزرگی برای ایران و منطقه است. همدردی ملت عراق در این حادثه ناشی از عمق روابط فرهنگی دو ملت است. واکنش ملت عراق حتی دشمنان دو ملت را هم گرفتار تعجب کرد. ایران و عراق اشتراکات فرهنگی زیادی دارند که مراسم اربعین حسینی یکی از این اشتراکات فرهنگی است. روابط فرهنگی دو کشور باید هر روز تکامل پیدا کند، اما چالش های مشترکی هم وجود دارد که نیازمند همکاری مشترک است. همچون این چالش ها، انحرافات فکری، مواد مخدر، اباحی گری و جنگ رسانه ای است. جامعه عراق به علت حضور مرجعیت دینی و سنت های عشیره ای جامعه ای مذهبی است، اما این امر نیازمند مراقبت و محافظت است.

حجت الاسلام ایمانی پور در ادامه دیدار مذکور اظهار داشت: وقایع طوفان الاقصی به ما نشان داد تحولات جهانی به سرعت درحال رخ دادن است و ما باید به تمدن آینده جهان فکر نماییم. امروز حمله جدی ضد خانواده شکل گرفته و یک جنگ جهانی ضد خانواده به وجود آمده است. تمدن پژوهی و پاسخ گویی به سوالات جدی در حوزه های حقوق بشر، حکمرانی و محیط زیست هم ضروری می باشد. اگر در موقع مناسب گفت و گو نکنیم، به جای آنکه فاعل باشیم، منفعل خواهیم بود. حوزه های علمیه در تولید نظریات علمی نقش مهمی دارند و ضروری است فعالان حوزه به جای حضور تبلیغی در خارج از کشور به حضور اندیشه ای روی بیاورند.


منبع:

0.0 از 5
1403/03/20
10:19:19
190
تگهای خبر: رسانه , فرهنگی , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳