یادداشت مهمان؛

نابودی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی نه پیشگویی نه غیب گویی

نابودی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی نه پیشگویی نه غیب گویی

بلک بلاگ: ۶ تا ۷ میلیون یهودی در بین صدها میلیون عرب محاصره شده اند، این عرب ها می دانند دولت یهودی نمی تواند دوام آورد و عاقبت در ۳۰ تا ۵۰ سال آینده بر آنها پیروز می شوند.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: علی معروفی پژوهشگر حوزه صهیونیسم و یهودیت اخیرا یادداشت دیگری در رابطه با اسراییل و رژیم صهیونیستی نوشته که با تیتر «نابودی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی؛ نه پیشگویی و نه غیب گویی» برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است. وی در این مقاله به این مسئله اشاره کرده که این نابودی قریب الوقوع، علاوه بر همه جنبه های سیاسی و بین المللی، شفا بخش سینه های دردمند مومنین است.
در ادامه مشروح این یادداشت را می خوانیم؛
وعده نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده، توسط حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار اقشار مختلف مردم مطرح شده اما آن چه وعده ی سال ۱۳۹۴ را برجسته نموده است، تعیین سقف زمانی برای نابودی این رژیم است.آینده تاریخ با گذشت زمان، در جهت تمحیص یعنی خالص سازی مؤمنان از هرگونه عیب و محق یعنی نابودی تدریجی کافران پیش می رود. ازاین رو مسئله اصلی این یادداشت اینست که: با عنایت به تعیین سقف زمانی ۲۵ ساله برای نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی از جانب رهبر انقلاب، قریب الوقوع بودن این نابودی چگونه با آیات قرآن تبیین میشود؟آیا بر اساس آیات قرآن کریم می توان از قریب الوقوع بودن نابودی رژیم صهیونیستی سخن گفت؟ در این یادداشت، تلاش داریم منطق پشتیبان «نابودی قریب الوقوع» رژیم صهیونیستی را در قرآن با تاکید بر آرای تفسیری حضرت آیت الله خامنه ای و استفاده از آرای دیگر مفسران به طور مختصر تبیین نماییم.
اکنون که قرنها از رسالت پیامبراعظم حضرت محمد (ص) می گذرد، اسرائیل یکی از دشمنان سر سخت دنیای اسلام است. صهیونیسم که همان یهودیان افراطی هستند، حالا کشور فلسطین را اشغال کرده اند و با کمک قدرتهای بزرگ و همچون آمریکا با مسلمانان به جنگ برخاسته اند.
«قاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَ یُخْزِهِمْ وَ یَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَ یَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ: با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شما را بر آنان پیروزی دهد و سینه های [پر سوز و غم ] مردم مؤمن را شفا بخشد.»آیه ۱۴سوره توبه
ترس از نابودی قریب الوقوع «اسرائیل» در بین نخبگان رژیم صهیونیستی درحال گسترش است، بیشتر کسانی که از آینده تاریک اسرائیل می ترسند، دانشگاهیان نیستند بلکه عموما سیاستمداران رده بالای رژیم هستند. مولفه های نابودی رژیم صهیونیستی حالا در غزه موجود است و رژیم صهیونیستی به دیوار سخت و برگ برخورد کرده است بگونه ای که هم اکنون فقط ۴۰ درصد از مردم اسرائیل حاضرند در این اسراییل زندگی کنند.
هم اکنون۶ تا ۷ میلیون یهودی در بین صدها میلیون عرب محاصره شده اند، این عرب ها می دانند دولت یهودی نمی تواند دوام آورد و سر انجام در ۳۰ تا ۵۰ سال آینده بر آنها پیروز می شوند. امروز در رژیم صهیونیستی بسیاری دریافته اند نابودی نزدیک است؛ به این علت که این رژیم جعلی با زور و فقط برای خدمت به منافع غرب بوجود آمده و هیچ نوع یکپارچگی جغرافیایی، زبان، تاریخی یا فرهنگی میان اقشار مختلف آن وجود ندارد و سر انجام به یاری مقاومت مردم غزه و فلسطین در دریایی از مسلمانان و اعراب ناپدید خواهد شد.
فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ لَعَنّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِیهً ؛
( بنی اسرائیل را ) به خاطر پیمان شکنی، از رحمت خویش دور ساختیم و دلهای آنان را سخت و سنگین نمودیم.آیه ۱۳سوره ماعده
سنت قرآنی برعقوبت سریع آواره سازان مؤمنان و مسلمین تاکید دارد.آیات گوناگونی از قرآن کریم گویای این مطلب است که یکی از سنت های الهی، تسریع در عذاب و هلاکت و وحشت اقوام ستمگری است که مبادرت به غصب سرزمین و محل سکونت رسولان الهی و مؤمنان کرده اند و قصد داشته اند آنها را از سرزمین هایشان اخراج کنند. ازاین رو در هر عصری (عصر کنونی) اگر مؤمنان شایسته ای دست به دست هم بدهند و در میدان مبارزه با دشمن حاضر (رژیم صهیونیستی )شوند، بدون تردید جبهه مقابل گرفتار وحشت واضمحلال قطعی خواهد شد و عذاب الهی بر ستمگران محقق میشود.
خداوند در سوره اسراء آیات چهارم و پنجم می گوید: ما به بنی اسرائیل در کتاب ( تورات ) اعلام کردیم که دوبار در زمین فساد خواهید کرد و برتری جویی بزرگی خواهید نمود. هنگامی که اولین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکار جوی خویش را بر ضد شما بر می انگیزیم ( تا شما را سخت در هم کوبند، حتی برای به دست آوردن مجرمان ) خانه ها را جست وجو می کنند و این وعده ای است قطعی.
قساوت و سنگدلی و قتل و کودک کشی اسرائیل پوشیده برکسی نیست. کشتن کودکان و نوزادان فلسطینی در غزه یکی از سیاه ترین و کثیف ترین قتل های تاریخ بشری است. خداوند دراین خصوص و درسوره بقره آیه۷۴می فرماید: سپس دلهای شما ( خطاب به یهود ) پس از واقعه سخت شد، همانند سنگ یا سخت تر. در دنیای امروزمی بینیم رژیم صهیونیستی و یهود صهیونیزم پس از ۸۰ سال جنگ تشنه قتل و غارت است یهودیانی که هیچگاه نسل به نسل از قتل و قساوت و غضب دست بر نداشته اند.
در دنیای بهود هر روز خون مسلمانی از فلسطین باید ریخته شود فرق ندارد نظامی باشد یا غیر نظامی این به این معنا است وقتی به انبیا رحم نکردند چگونه به دیگران رح خواهند کرد. امروز اسرائیل غاصب با پیشرفته ترین امکانات خبری همه مشکلات دنیا را به گردن رهبران دینی جامعه اسلامی می داند، رهبران شیعه از امام خمینی و شاگردان امام در کل دنیا و رهبر انقلاب و رهبر حزب الله لبنان و دیگر کشورها.
خداوندآیه ۵۲ سوره توبه می فرماید: «قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَی الْحُسْنَیَیْنِ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِکُمْ أَنْ یُصِیبَکُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَیْدِینا فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَکُمْ مُتَرَبِّصُونَ: بگو: آیا در رابطه با ما جز یکی از دو نیکی [پیروزی یا شهادت ] را انتظار می برید؟در صورتی که ما در رابطه با شما انتظار می بریم که خدا از جانب خود یا به دست ما عذابی به شما برساند پس انتظار برید که ما هم با شما منتظریم.» روشن میشود که «عذاب، همیشه آسمانی و بی واسطه نیست، بلکه گاهی خداوند به وسیله ی مؤمنان شایسته، عذابی را بر سر دشمنان نازل می کند.»
قوم یهود روز گذشته و رژیم صهیونیستی امروز همان کسانی هستند که اذیت و آزار پیشوا و رهبر و مقتدای خویش را در طول تاریخ ثبت کرده اند و با کسی کنار نخواهند آمد. یهود امروز هیچگاه به قرداد صلح پایبند نبوده است. ارباب آمریکا یا نوگر آمریکا هر طور فرض نماییم هیچگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمان های آنها در هیچ عهد و پیمانی ثابت قدم نبوده اند. نمونه امروز آن برجام و عهد شکنی آمریکا.
رژیم صهیونیستی از کشورهای اسلامی ضد مسلمانان استفاده می نماید. تمام روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی به خاطر همین قضیه بوده و خواهد بود. داعش یکی از عناصر ضد الهی بود که رژیم صهیونیستی با کمک کشورهای مسلمان بر ضد مسلمانان ایجاد کرد... اسرائیل در سنگر مسلمانان ضد مسلمانان نقشه می کشد. و عجیب این که مسلمانان را همیشه نوکر خود میدانند و متاسفانه برخی از رهبران مسلمان از آیات الهی غافلند.
حقیقتی که در دنیای اسلام است و اما هنوز در خواب غفلت هستند مسلمانانی که حقیقت ها را می دانند ولی گوش شنوای ندارند. حدود ۴۰ سال است اروپا و آمریکا و یهود و رژیم صهیونیستی تحریم اقتصادی ضد مسلمانان جهان را از برنامه های راهبردی خود قرار دادهاند که همه با شکست مواچه شده است. و امروز رژیم صهیونیستی که ادامه دهنده تفکرات خصمانه یهود افراطی روز گذشته است، با اعمال و رفتار وحشیانه و غیرانسانی به ساحت قدس شریف و همجواران آن، قصد استثمار و استعمار تمامی سرزمینها را دارند … به امید نابودی نهایی یهود به دست منجی مظلومان.
وقوع انقلاب اسلامی ایران، باعث به میدان آمدن ظرفیتهای متراکم مسلمانان و شکل گیری یک جبهه مقاومِ به هم پیوسته ای در مقابل رژیم صهیونیستی شد. در سالهای بعد از انقلاب اسلامی، استقامت جبهه مقاومت به صورت روزافزونی افزایش پیدا کرد. نشانه چنین حدّی از اقتدار و استقامت را می توان در شکست های پی درپی رژیم صهیونیستی توسط جبهه ی مقاومت مشاهده کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مسؤلان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن اشاره به آخرین جنگ میان رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین که در آبان ماه ۱۳۹۷ رخ داد، به این ضعف روز افزون اشاره کرده اند: «چند سال پیش از این، رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله لبنان شکست خورد؛ ۳۳ روز توانست مقاومت بکند و بعد شکست خورد؛ دو سال پس از آن در مقابل فلسطینی ها ۲۲ روز توانست مقاومت کند و شکست خورد؛چند سال بعد در مقابل مردم مظلوم غزّه ۸ روز توانست مقاومت بکند و شکست خورد؛ در همین چهار ویاپنج ماه اخیر همه روزه توانست مقاومت بکند و شکست خورد؛ این ضعف رژیم صهیونیستی است، ضعفِ روز افزون رژیم صهیونیستی است.»
با عنایت به شکل گیری چنین جبهه ی مقاومِ به هم پیوسته ای از مؤمنان که بارها امتحان خویش را در میدان مجاهدت به خوبی پس داده اند و در صورت تداوم این حرکت، مطابق با سه سنت قرآنیِ پیش گفته، باید به طور قریب الوقوعی و بلکه در زمانی بسیار کمتر از ۲۵ سال، شاهد تحقق وعده ی قطعی الهی در خصوص عذاب ستمگران به دست مؤمنان و در نتیجه محو رژیم غاصب صهیونیستی باشیم.
وقتی آیاتی در رابطه با حمله به یهودیان مطرح می شود، میتوان با مسائل روز تطبیق داد. طبعاً صرفا بحث تکرار نیست، بلکه بحث تطبیق هم با شرایط فعلی هست. هشتاد سالی است که یهود بخشی از یک منطقه اسلامی را با کمک اروپایی ها و حالا امریکایی ها تصرف کرده است. چندین بار جنگ شده، یهودیان قدرت یافته اند. بر عده و عده آنها افزوده شده و حالا وقتی این آیات خوانده می شود، به شکلی می تواند تطبیق بر جنگ های اعراب با اسرائیل باشد. البته اشکالاتی هم دارد. در این جنگ ها اغلب اعراب شکست خورده اند، اما فارغ از آن، تکرار این آیات و بازتفسیر آنها با تطبیق بر این جنگ ها، همیشه امیدبخش بوده است. وقتی یک مسلمان فکر کند خداوند حتما عرب ها را بر اسرائیلی ها غلبه می دهد، و این را پیام قرآنی بداند، هم خوشحال است و هم شاید خودش هم در این کار مشارکت کند، گرچه امکان دارد که مثل آن قوم به موسی بگوید اذهب انت و ربک انا هاهنا قاعدون.
مبنای زوال آمریکا و رژیم صهیونیستی باید قرآنی دانست اگر امام خمینی (ره) قاطعانه از نابودی رژیم صهیونیستی گفتند و امروز هم حضرت آیت الله خامنه ای از نابودی آن در کمتر از ۲۵ سال می گویند، اینها نه پیشگویی و نه غیب گویی است، بلکه برگرفته از متن قرآن است.
خداوند بشارت می دهد که حق مطلق اوست و عالم هستی برپایه حق آفریده شده و همه اعضای عالم هم جنود خداوند هستند، پس در مقابل هر پدیده باطل، نظام خلقت با او مبارزه می کند تا او را نابود کند. ازاین رو نابودی اسرائیل امری مسلم است. قرآن کتاب تاریخ نیست، بلکه تکرارشونده تاریخ زندگی بشر است. قرآن به روشنی آینده را نسبت به آمریکا، اسرائیل و غرب مستکبر بیان می کند.
تاریخ نشان داده که همه ستمگران و اهل باطل نابود شده اند از چنگیر تا محمدرضا پهلوی و …. تردیدی در سنت خداوند نیست و باطل نابودشدنی است؛ مگر از اسرائیل باطل تر داریم آن هم رژیمی که از اساس بر اساس غصب و جنایت شکل گرفته است.
بحث از فساد رژیم صهیونیستی در «ارض» است نه منطقه ای خاص مثل حجاز، این باید در باره «الارض المقدسه» یا عموم ارض باشد. بندگانی از بندگان مؤمنی خدا ضد رژیم صهیونیستی و یهود وارد جمگ خواهند شد که این جوانان امروز در محور مقاومت قرار دارند.
اگر حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود یک دستور قرآنی بود و اگر حضرت امام و مقام معظم رهبری در رابطه با صهیونیست این همه مواضع تند دارند تبعیت از قرآن است و بزودی فلسطین و قدس عزیز از اسارت رهایی می یابند. خداوند بشارت می دهد که حق مطلق اوست و عالم هستی برپایه حق آفریده شده و همه اعضای عالم هم جنود خداوند هستند، پس در مقابل هر پدیده باطل، نظام خلقت با او مبارزه می کند تا او را نابود کند.
ازاین رو نابودی رژیم صهیونیستی امری مسلم است. قرآن کتاب تاریخ نیست، بلکه تکرارشونده تاریخ زندگی بشر است. قرآن به روشنی آینده را نسبت به آمریکا، اسرائیل و غرب مستکبر بیان می کند. رهبر فرزانه انقلاب فرمودند. حیات امت ها و ملت ها در آشنایی با معارف قرآن و عمل به مقتضای این معارف و عمل به احکام قرآنی است. انسان ها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند.


منبع:

1403/01/21
11:45:49
0.0 / 5
220
تگهای خبر: برنامه , رمان , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵