حاجی هاشمی مطرح كرد؛

نبود شرکت های ناشر بزرگ از مشکلات صنعت گیم است

نبود شرکت های ناشر بزرگ از مشکلات صنعت گیم است

به گزارش بلک بلاگ، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری می گوید یکی از اشکالات صنعت بازی در کشور نبود شرکتهای ناشر بزرگ است و بنابراین برخی ازتولیدکنندگان با شرکتهای ناشر خارجی همکاری می کنند.



محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه های مقابله با مهاجرت بازی سازان اظهار داشت: باید زیرساخت های تولید و توسعه و نشر بازی در کشور را تقویت نماییم. تا آن زمان که صنعت گیم به عنوان یک حوزه رسمی و مهم در کشور نباشد، نمی توان انتظار داشت که این صنعت به عنوان یک صنعت قوی و پیشران در کشور باشد.
وی اضافه کرد: در درجه اول پیگیر این مسأله هستیم که زیرساخت های اقتصادی نشر بازی در کشور را تقویت نماییم. بازی های خارجی در کشورهای دیگر دلاری عرضه می شود اما متأسفانه در کشورمان رایگان است. این امر سبب می شود تا فضا برای تولیدکننده ایرانی سخت باشد. فضا را باید به شکلی طراحی نماییم که این صنعت برای بازی ساز ایران مزیت داشته باشد. مسیر باید طوری رقم بخورد که عرضه بازی ایرانی به لحاظ قیمت نسبت به بازی خارجی برای بازی ساز ایران یک مزیت تلقی شود. متأسفانه امروز در کشور شاهد این ماجرا نیست و عرضه بازی های خارجی بیش از بازی های ایرانی مزیت دارد و بازار گیم ما گرفتار مشکل است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در ادامه اظهار داشت: ما دنبال این هستیم تا زیرساخت ها را به لحاظ اقتصادی درست نماییم و هم این که صنعت بازی سازی را به عنوان یک صنعت رسمی و پیشرو در کشور معرفی نماییم. برگزاری مجدد جشنواره بازی های کامپیوتری فجر و ادغام آن با نخستین رویداد سرمایه گذاری یکی از راه هایی بود که ما برای تأمین زیرساخت ها در صنعت گیم انجام دادیم. در رویداد سرمایه گذاری، مجموعه های سرمایه گذار را ترغیب کردیم تا وارد این حوزه شوند و از نزدیک با قدرت مخاطب صنعت گیم کشور آشنا گردند. همه این موارد می تواند به بازی ساز کمک نماید تا به این احساس برسد که یک مسیر رشد برای فعالیت هایش در کشور وجود دارد و کارش دیده می شود.
حاجی هاشمی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم این بوده که ما در کشور شرکت های ناشر بزرگ نداریم. اگر شرکت های ناشر بزرگ در کشور فعال بودند، بازی ساز به آسانی بعد از مرحله تولید بازی را به دستش می سپرد و همین مورد سبب نشر بازی اش در وسعت بزرگ تری می شد. کسی که بازی ساز است و توانمندی فنی خوبی دارد، ممکنست نتواند بازی اش را به بازار برساند. بنا بر این به عنوان فردی بازی ساز جذب شرکت تولیدکننده ناشر خارجی می شود. باید بتوانیم شرکت های نشر بازی سازی را در کشور تقویت نماییم. در رویداد سرمایه گذاری از تعدادی شرکتها دعوت کردیم تا تولیدات بازی سازان ایرانی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. همه این اتفاقات سبب می شود تا چرخه صنعت بازی سازی در کشور شکل بگیرد.
وی اضافه کرد: تولیدکننده، ناشر، توزیع کننده، مصرف کننده اجزای چرخه صنعت بازی سازی هستند. امروز بخشی که در این چرخه بسیار قوی عمل می کند، تولید است. ما مصرف کننده و توزیع کننده هم داریم اما مشکل کجاست؟ مسأله اصلی ناشران هستند که به رسمیت شناخته نمی شوند و باید جایگاه خودشان را در صنعت بازی سازی معرفی کنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در آخر اظهار داشت: در اردوهای استانی متوجه شدیم خیلی از بازی سازانی که عملکرد خوبی دارند، برای نشر بازی های شان با شرکت های خارجی همکاری می کنند. به هر حال تعداد شرکت های ناشر در کشورمان محدود است و اکثریت شان در تهران فعالیت می نمایند و در نهایت بازی سازان استانی نمی توانند با آنها ارتباط بگیرند و ارتباط شان ضعیف است. بدین سبب باید زیرساخت های تولید در کشور را فراهم نماییم تا بازی ساز احساس کند که در کشور یک زیست بوم فعال برای این مسئله وجود دارد.

1403/01/13
15:20:54
0.0 / 5
75
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲