سیدی خبر داد؛

ارسال 1500 اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

ارسال 1500 اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش بلک بلاگ، مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) از ارسال بیشتر از هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه شعر رضوی اطلاع داد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، سید حسین سیدی مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) اظهار داشت: با برگزاری جشنواره های رضوی درصدد هستیم در جهت ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم.
وی با اشاره به اینکه در چارچوب شعر، چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان برگزار را در همواره در برنامه داریم، اظهار داشت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره ها از نظر کمی و کیفی هستیم.
مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره نمود و اظهار داشت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا برای تولید اثر در حوزه رضوی چشم گیر است.
به گفته سیدی، طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به هزار و ۱۰ اثر پارسال رسیده و سال جاری هم بیشتر از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.
وی بر اهمیت توجه به امر کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی هم صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این حوزه اشاره نمود.
سیدی با اشاره به اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، اظهار داشت: در جهت توجه نکردن به مبحث کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند.
مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) با اشاره به اینکه سال جاری شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می شود، اظهار داشت: در این خصوص محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همینطور در افغانستان برگزار می گردد. همینطور علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی شاهد برگزاری جشنواره شعر کودک رضوی هم هم در داخل کشور هستیم.
وی همینطور از برگزاری کارگاه های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی اطلاع داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه ها توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا (ع) در اشعار است.


منبع:

1403/01/08
13:47:42
0.0 / 5
167
تگهای خبر: آموزشی , برنامه , جشنواره , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳