علت برق داشتن بدنه یخچال ال جی

علت برق داشتن بدنه یخچال ال جی

تعمیر یخچال ال جی در زمان برق داشتن بدنه این وسیله، نیاز به بررسی عوامل مختلفی دارد.


یخچال ال جی، یکی از پر استفاده ترین محصولات این برند به شمار می آید. تعمیر یخچال ال جی در زمان برق داشتن بدنه این وسیله، نیاز به بررسی عوامل مختلفی دارد. در واقع می توان گفت که یکی از رایج ترین مشکلات یخچال فریزر ال جی،  برق داشتن بدنه آن می باشد که به واسطه عیب یابی بخش های متفاوتی، امکان برطرف کردن آن وجود دارد.

دلایل مهمی که منجر به برق دار شدن یخچال ال جی می شوند، در این مطلب توسط تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع هر کدام راهکار های ارائه شده است. با انجام اقدامات گفته شده می توانید مشکل به وجود آمده را رفع نمایید.

 

چرا بدنه یخچال ال جی برق دارد؟

در مجموع می توان گفت که 7 دلیل برای برق داشتن بدنه یخچال فریزر ال جی وجود دارد که در ادامه نام برده و سپس آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم:

  1. از بین رفتن عایق و فرسودگی سیم ها
  2. اشکال در اتصال بدنه ترموستات
  3. وجود الکتریسیته ساکن
  4. وجود رطوبت در یخچال ال جی
  5. خرابی قطعات یخچال
  6. بروز ایراد در سیم و دو شاخه
  7. معیوب بودن پریز برق

فرسودگی و از بین رفتن عایق سیم های یخچال ال جی

عایق سیم ها در اثر فرسودگی، پارگی یا ساییدگی ممکن است از بین برود و باعث تماس سیم های حامل برق با بدنه فلزی یخچال ال جی شود. این اتفاق می تواند منجر به برق داشتن بدنه یخچال و خطر برق گرفتگی شود. لازم است با مشاهده فرسودگی عایق سیم ها، آن ها را با سیم های جدید با همان رنگ و ضخامت تعویض کنید.

اتصال بدنه ترموستات ایراد دارد

 ترموستات یخچال ال جی وظیفه تنظیم دمای داخل یخچال را دارد. در صورتی که اتصال بدنه ترموستات به درستی انجام نشود، ممکن است برق به بدنه یخچال راه پیدا کند. اتصال بدنه ترموستات را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید. چنان چه اتصال ترموستات شل است، آن را با آچار محکم نمایید. از دیگر ایراداتی که با ترموستات مرتبط می شود، می توان به نوعی اتصال سیم های ترموستات و انتقال برق به بدنه یخچال اشاره کرد ، در این شرایط ترموستات یخچال باید تعویض شده و ترموستات جدید جایگزین آن شود.

بدنه یخچال ال جی الکتریسیته ساکن دارد

 در برخی موارد، الکتریسیته ساکن می تواند در بدنه یخچال ال جی جمع شود و باعث برق داشتن آن شود. این اتفاق بیش تر در فصل های خشک و کم رطوبت رخ می دهد. برای رفع مشکل الکتریسیته ساکن، می توانید از یک دستمال مرطوب برای تمیز کردن بدنه یخچال استفاده کنید.

یخچال ال جی دارای رطوبت است

در صورتی که رطوبت داخل یخچال ال جی بیش از حد باشد، می تواند باعث رسانا شدن بدنه یخچال و برق داشتن آن شود. باید حتما اقدام به تنظیم رطوبت داخل یخچال نمایید.

قطعات معیوب یخچال ال جی را عیب یابی کنید

مشکلات فنی در یخچال ال جی هم چون خرابی موتور، کمپرسور، برد الکترونیکی یا لامپ می تواند منجر به برق داشتن بدنه این وسیله شود. اطمینان حاصل کنید که یخچال به برق وصل است. پریز برق باید سالم و بدون نقص باشد. سیم برق یخچال ال جی نیز نباید شل، پاره یا دچار فرسودگی شده باشد. مطمئن شوید که فیوز یخچال نسوخته باشد. صدای موتور و کمپرسور را گوش کنید، موتور و کمپرسور باید بدون صدا و لرزش کار کنند. هم چنین موتور و کمپرسور باید کمی گرم باشند، اما نه داغ. علاوه بر این فن ها باید به طور آزادانه بچرخند و صدای غیرعادی نداشته باشند. باید فیلتر یخچال را به طور مرتب تعویض کنید.

سیم و دو شاخه یخچال ال جی معیوب شده اند

کابل برق و دو شاخه، وظیفه برق رسانی را به یخچال ال جی بر عهده دارند. اگر دو شاخه، سیم برق یخچال معیوب باشد، ممکن است برق به بدنه یخچال راه پیدا کند. در صورتی که سیم برق یخچال شل، پاره یا فرسوده شده است، آن را تعویض کنید. در صورتی که در این زمینه تسلط کافی ندارید، با تعمیرکار یخچال ال جی تماس بگیرید.

پریز برق خراب است

مطمئن شوید که پریز برقی که سیم و دو شاخه یخچال ال جی را به آن متصل کرده اید، سالم بوده و هیچ گونه ایرادی نداشته باشد. در صورتی که مشکل از پریز برق باشد، باید از برقکار ساختمان در این زمینه کمک بگیرید.

سایر دلایل برق داشتن یخچال ال جی

علاوه بر موارد ذکر شده، چند دلیل دیگر نیز می تواند باعث برق داشتن بدنه یخچال ال جی شود:

نشت گاز یخچالاگر گاز یخچال ال جی نشت کند، می تواند باعث رسانا شدن بدنه یخچال و برق دار شدن آن شود.

استفاده از یخچال در محیط مرطوب در صورتی که یخچال در محیط مرطوب استفاده شود، رطوبت می تواند باعث رسانا شدن بدنه یخچال و برق داشتن آن گردد.

قرار گرفتن یخچال در معرض نور مستقیم خورشیدنور مستقیم خورشید می تواند منجر به ایجاد الکتریسیته ساکن در بدنه یخچال ال جی شده و در نهایت باعث برق دار شدن بدنه این وسیله شود.

 

راه حل های پیشگیرانه از برق دار شدن بدنه یخچال ال جی

به منظور جلوگیری و هم چنین پیشگیری از برق دار شدن بدنه یخچال فریزر ال جی، نکات و راهکار هایی را آورده ایم که با رعایت آن ها می توانید به راحتی از بروز این خرابی خطرساز جلوگیری کنید:

  • به طور مرتب عایق سیم ها را بررسی نمایید و در صورت مشاهده هر گونه خرابی، آن ها را تعویض کنید.
  • باید یخچال ال جی در محیط خشک و خنک مورد استفاده قرار دهید.
  • از قرار دادن یخچال ال جی در معرض نور مستقیم خورشید خودداری نمایید.
  • باید به طور مرتب و به صورت دوره ای یخچال ال جی نظافت و تمیز شود.
  • از یک محافظ برق برای اتصال یخچال ال جی خود به پریز برق استفاده کنید.
  • با بروز این ایراد، حتما یخچال ال جی را از پریز برق جدا نمایید.
  • برق دار بودن بدنه یخچال ال جی از جمله مشکلات خطرساز است که اگر جدی گرفته نشود، می تواند خطرات جانی و مالی فراوانی به همراه داشته باشد.
  • در صورتی که در انجام اقدامات گفته شده مهارت و تسلط کافی ندارید، با تعمیرکار یخچال ال جی تماس بگیرید.
  • برای استفاده از خدمات تعمیر یخچال ال جی در محل، باید با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس حاصل نمایید.

برای مشاهده مقاله صلی در تین نیوز کلیک کنید.

1402/12/19
21:09:58
0.0 / 5
192
تگهای خبر: رپورتاژ , الكترونیكی , خدمات , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱