گزارش بلك بلاگ؛

آغاز اردوی راهیان نور و پیشرفت دانش آموزان کشور

آغاز اردوی راهیان نور و پیشرفت دانش آموزان کشور

به گزارش بلک بلاگ، اردو راهیان نور و پیشرفت دانش آموزان سمپاد سراسر کشور شروع شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، اردوی پیشرفت و امید ویژه دانش آموزان سمپاد از سراسر کشور توسط سازمان بسیج دانش آموزی، مدارس سمپاد و هوا فضای سپاه شروع شد.
این اردو شامگاه چهارشنبه ۱۶ اسفند با پرواز از فرودگاه مهرآباد به خوزستان شروع شد. این پرواز بیش از ۳ ساعت تأخیر داشت که دلیل آنرا انتظار برای رسیدن دانش آموزان چهارمحال بختیاری به فرودگاه مهرآباد اعلام نمودند.
دانش آموزان در این اردو طی سه روز از پایگاه پهبادی، نمایشگاه هوافضا در یادمان بیت المقدس، یادمان هویزه، بندرماهشهر، نهرخین و یادمان شلمچه بازدید خواهند کرد.
سردار بختیاری خلبان این پرواز در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: نوجوانانی در این اردو حضور دارند که منطق جنگی را ندیده اند. این اردوها موجب می شود نوجوانان با جنگ آشنا گردند و بفهمند این مملکت با چنگ و دندان حفظ شده است.
وی اضافه کرد: این هواپیما که دانش آموزان با آن به خوزستان سفر می کنند هواپیما ایلوشین ۷۶ است. مهندسان ما منبع آبی در این هواپیما قرار داده اند که می تواند ۴۰ تن آب را در عرض چند ثانیه تخلیه کند. کشورهای همسایه همچون ترکیه و پاکستان که گرفتار آتش سوزی شده بودند از کمک خواستند و توانستیم به آنها کمک نماییم و آتش مناطق آتش گرفته را مهار نماییم.
سردار بختیاری با اعلان اینکه هواپیمای فیلم به وقت شام از همین نوع هواپیما است، اظهار داشت: فیلم به وقت شام، فیلمی واقعی است و در آن قسمتی از جنایت های داعش به تصویر کشیده شده است. یکی از برنامه های داعش این بود که داخل ایران بشوند و آنرا تجزیه کنند اما الحمدالله موفق نشدند و کشورمان از این گزند هم محفوظ ماند.
دانش آموزان، مربیان و اصحاب رسانه حاضر در این اردو بعد از رسیدن به خوزستان در اردوگاه گل نرگس مستقر شدند.


منبع:

1402/12/17
13:51:47
0.0 / 5
208
تگهای خبر: برنامه , رسانه , رمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱