سردار امیریان مطرح كرد؛

دفاع مقدس را با تولید کتاب برای آیندگان ماندگار کنیم

دفاع مقدس را با تولید کتاب برای آیندگان ماندگار کنیم

به گزارش بلک بلاگ، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اظهار داشت: موظف هستیم درسهای دفاع مقدس را با تولید کتاب برای نسل های آینده تاریخ سازی و ماندگار نماییم.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشست خبری بیست و یکمین دوره جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۹ اسفند با حضور سردار مهدی امیریان رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، نصرت الله صمدزاده دبیران علمی این رویداد و اصحاب رسانه در سالن امام خمینی ساختمان شهید سوداگر برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم سردار امیریان اظهار داشت: مبحث کتاب دفاع مقدس، تولید محصولات دفاع است. ما موظف هستیم درسهای دفاع مقدس را با تولید کتاب، برای نسل های آینده تاریخ سازی نماییم. دفاع مقدس قله است و مقاومت در دامنه آن قرار دارد. باید این دوران را بشناسیم و بشناسانیم. درصورتیکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: "جوان و نوجوان همانطوری به دفاع مقدس نگاه کنند که رزمندگان و بازماندگان نگاه می کنند. "
وی اضافه کرد: ما در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس وظایفی داریم. سیاستگذاری، حمایت و نظارت بر کتب حوزه دفاع مقدس از و ظایف ما است. برقراری تعامل فعال و حمایت و شناسایی نویسندگان نوقلم و جوانان، وظیفه دیگر این سازمان است. کتاب های دفاع مقدس در حوزه کمیت ارتقا خوبی پیدا کرده است. در کنار این ارتقا باید به کیفیت دقت شود. موظف هستیم کیفیت را هم ارتقا بدهیم. تلاش داریم کتاب هایی که در این سازمان تولید می شوند قابلیت ترجمه داشته باشند تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به کشورهای دیگر صادر نماییم.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اختتامیه مخاطبین کتب دفاع مقدس را نمایندگی می کند. باید بدانیم این مخاطبان به چیزی علاقه مند هستند. این رویداد مهم فرهنگی با حمایت نهادهای فرهنگی دیگر کشور اتفاق می افتد. اقدامات اجرایی گوناگونی در دبیرخانه انجام شده است.
صمد زاده در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: ۲ هزار و ۴۹۲ عنوان اثر به دست ما رسید که نیازمند پالایش بودند. با استفاده از دو منبع شناسایی خانه کتاب و کتابخانه ملی، بعد از پالایش به ۲ هزار و ۲ عنوان رسیدیم. برنامه های داوری با ۲ هزار و ۲ عنوان اثر و مشارکت ۱۲ ناشر پیش برده شد. تیم داوری متشکل از ۶ گروه اصلی پژوهش، مرجع نگاری، مستند نگاری، ادبیات، هنر، کودک و نوجوان و ۳ گروه فرعی ترجمه، بخش ویژه و خادمان ترویج و نشر بود. هر گروه یک سرگروه داشت. ۶۰ کتابی که بعنوان نامزد انتخاب شدند، توسط گروههای داوری طی دو ماه بررسی شدند. پس از این دو ماه به ۱۸ کتاب برگزیده و ۴۶ کتاب تقدیری رسیدیم. در اختتامیه این جشنواره در هر گروه و شاخه، یک برگزیده و یک تقدیری خواهیم داشت.


منبع:

1402/12/09
14:46:47
0.0 / 5
209
تگهای خبر: برنامه , جایزه , جشنواره , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱