فردا سه شنبه؛

رونمائی از رمان یثرب در خانه کتاب و ادبیات ایران

رونمائی از رمان یثرب در خانه کتاب و ادبیات ایران

به گزارش بلک بلاگ، جلسه رونمایی از کتاب یثرب نوشته حسینعلی جعفری فردا سه شنبه ۱۷ بهمن در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می گردد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، مراسم رونمایی از رمان «یثرب» نوسته حسینعلی جعفری فردا سه شنبه ۱۷ بهمن توسط نشر صاد در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انجام می شود.
داستان این کتاب دربرگیرنده بخشی از تاریخ صدر اسلام است که تأثیر مهمی در دعوت پیامبر اکرم (ص) و گسترش دین اسلام دارد. محور اصلی رمان اتفاقاتی است که بعد از هجرت پیامبر (ص) به یثرب یا مدینه النبی رخ دادند؛ شهری که یهودیانش بارها برپایه متون کهن و تورات، وعده ظهور پیامبر آخرالزمان را داده و خبر آمدنش را اعلام نموده بودند. این یهودیان برای دیدن این پیامبر از شامات به عربستان مهاجرت کرده و در یثرب ساکن شده بودند تا محمد (ص) را ببینند.
متن رمان و شروع قصه هم با خود شهر یثرب و معرفی آن است: جدال بر سر یثرب بود... یثرب. یثرب. یثرب. ایستاده میان دو سنگستان سیاه. به سیاهی ذغال. قامت افراشته میان دو کوه عیر و اُحُد. سبز مایل به سیاه. نخلستان گسترده. مثال سفر پرزرق. پر از چاه هایی که زود به آب رسیده بودند...
رمان «یثرب» سه فصل اصلی دارد که هر فصل به بخش های مختلف تقسیم می شود. فصل اول با ۱۷ بخش، فصل دوم با ۴۱ بخش و فصل سوم در ۱۶ فصل نوشته شده است.
مراسم رونمایی از این کتاب با حضور و سخنرانی سید یاسر طاووسی، مهران اسماعیلی و حسینعلی جعفری نویسنده اثر همراه می باشد.
این برنامه فردا سه شنبه ۱۷ بهمن از ساعت ۱۴ در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انجام می شود.

1402/11/17
09:19:22
0.0 / 5
282
تگهای خبر: برنامه , داستان , رمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵