اسماعیلی مطرح كرد؛

کوشش برای ارائه یارانه مستقیم خرید از نمایشگاه کتاب تهران

کوشش برای ارائه یارانه مستقیم خرید از نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش بلک بلاگ، وزیر ارشاد اظهار داشت: تصمیماتی درباره ی اختصاص کارت فرهنگ به مردم اتخاذ شده که با تامین زیرساخت ها بتوانیم یارانه مستقیمی با عدد قابل توجه برای خریداران کتاب ارائه نماییم.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، شورای سیاست گذاری سی وپنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شنبه ۷ بهمن با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمدمهدی سموعی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و اعضای شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب اجرا شد.
اسماعیلی در این جلسه اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تجربه کم نظیری در حیات فرهنگی ایران است و به همین دلیل ذوق، شور و علاقه ای که در نمایشگاه کتاب وجود دارد علاوه بر این که برای مسؤولان فرهنگی مایه مباهات است، مسئولیت بیشتری را بر دوش آنان قرار می دهد. تامین بستر به جهت اینکه چند میلیون نفر در فرصتی محدود با حوزه کتاب و مقولات فرهنگی از نزدیک انس بگیرند، خرید کنند و تفرج فرهنگی داشته باشند یک موهبت به شمار می آید.
وی با تأکید بر این که گله مندی های فعالان این عرصه باید برطرف شود، از گرانی کاغذ به عنوان یکی از دغدغه های سال قبل فعالان فرهنگی یاد کرد و اظهار داشت: ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی با بهره گیری از کاغذ ایرانی چاپ شده و علاوه بر آن ظرفیت تولید کاغذ کشور نزدیک به ۸۰ هزار تن رسیده است که باید با بهره گیری از این ظرفیت تلاش نماییم تا مشکلات ناشران در این حوزه برطرف شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: نباید اجازه دهیم مشکلات کهنه شوند. بدین جهت برای حل مشکلات موجود در صنعت نشر، عنوان جلسه کارگروه کاغذ که با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور و تعدادی از وزرا برگزار می گردد به جلسه کارگروه کاغذ و نشر تغییر کرد تا مشکلات موجود در صنعت نشر نیز بررسی شود.
اسماعیلی با اشاره به دیگر نکاتی که باید در برگزاری نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شود، اظهار داشت: نمایشگاه باید در فضایی دلپذیر برگزار شود، علاوه بر آن نرخها هم باید مناسب باشد. برای برطرف شدن تعدادی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد نظام یارانه ای ویژه ای باید در نظر بگیریم. بدین جهت تصمیماتی درباره ی اختصاص کارت فرهنگ به مردم اتخاذ شده که انشاالله با تامین زیرساخت ها بتوانیم از این ظرفیت استفاده نمائیم و یارانه مستقیمی با عدد قابل توجه برای خریداران کتاب ارائه نماییم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کتاب فروشی ها نیز اظهار داشت: معاون اول رییس جمهور استانداری ها را مکلف کرده اند تا اماکن مناسب را جهت راه اندازی کتاب فروشی ها قرار دهند چونکه کتابفروشی ها نماد فرهنگی شهرها است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر با اعلان اینکه مسؤولان باید انتظارات ناشران از نمایشگاه کتاب را تا پیش از برگزاری آن تامین کنند، اظهار داشت: امسال باتوجه به حوادث رخ داده، مساله فلسطین برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردارست و به همین دلیل باید کمیته ویژه فلسطین در نمایشگاه کتاب داشته باشیم.


منبع:

1402/11/08
16:21:07
0.0 / 5
242
تگهای خبر: خرید , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲