بر اساس شیوه پشنگ كامكار؛

تالیف کتاب هم نواز حمید قنبری به اتمام رسید

تالیف کتاب هم نواز حمید قنبری به اتمام رسید

بلک بلاگ: کتاب هم نواز با تالیف حمید قنبری تهیه شده و شامل 30 قطعه هم نوازی تمبک و سنتور برمبنای کتاب های پشنگ کامکار است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، مراسم رونمایی از کتاب «هم نواز» با تالیف حمید قنبری ساعت ۱۸ روز شنبه بیست و سوم دی در فرهنگسرای ارسباران انجام می شود.
کتاب «هم نواز» قطعاتی برای هم نوازی تمبک و سنتور دارد که با هدف تسهیل در هم نوازی تهیه و تنظیم شده است.
حمید قنبری مولف این کتاب اظهار داشت: تمامی قطعات از کتاب های «شیوه سنتورنوازی» و «گلنار» نوشته جناب آقای پشنگ کامکار انتخاب شده اند چونکه این کتاب ها طی سالیان متمادی از خوش سابقه ترین مجموعه های آموزشی بوده و نزد علاقه مندان از محبوبیت خاصی برخوردار می باشند. عادت و اصرار به تشکیل کلاس های انفرادی و خصوصی، باب شدن کلاس های مجازی، خودآموزها و ضبط های استودیویی با سیستم دیجیتال، همگی از مواردی هستند که به فاصله ها بیش از پیش دامن زده و همنوازان را روز به روز از هم دورتر می کند.
قنبری توضیح داد: با تهیه و تنظیم چنین مجموعه هایی اهتمام بر آن داریم که بهانه ای برای هنرآموزان ایجاد نماییم تا با هم نشینی و همراهی یکدیگر به بیان هنری مشترک نزدیک تر شده، از لذت گفت و گو آن هم گفت و گو به زبان زیبا و همه فهم موسیقی بهره مند شوند.
پشنگ کامکار آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور هم در مقدمه این اثر نوشته است: «هم نوازی قسمتی بسیار مهم و لازم در راه آموزش هنرجویان همه سازها است. کتابی که به این امر پردازد جایش در کارگان آموزشی سازهای تمبک و سنتور خالی بود. از این که هنرجویان سنتور همراه هنر جویان تمبک می توانند دروس منتخب کتاب شیوه سنتورنوازی و گُلنار را هم نوازی کنند، خُرسندم. از زحمات هنرمند گرامی حمید قنبری نوازنده و مدرس توانای سازتمبک که با ابتکار و خلاقیت خود این کتاب بهادار را نگاشته اند قدردانی می کنم و برایشان آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم.»


منبع:

1402/10/20
15:10:38
0.0 / 5
207
تگهای خبر: آموزشی , رسانه , سیستم , فرهنگسرا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱