توسط انتشارات نیستان انجام شد؛

چاپ دو فیلمنامه سیروس همتی در قالب کتاب

چاپ دو فیلمنامه سیروس همتی در قالب کتاب

بلک بلاگ: کتاب پای برتر شامل دو فیلمنامه از سیروس همتی توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «پای برتر» نوشته سیروس همتی بتازگی توسط انتشارات نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب شامل دو فیلمنامه کوتاه از این نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون است.
کتاب پیش رو دو فیلمنامه «پای برتر» و «بیشه» را در بر می گیرد. فیلمنامه پای برتر روایتی است طنزآمیز با محوریت فوتبال. روستایی ساده دلی تنها پسر خودرا که عصای دستش است در چنبره علاقه به فوتبال و بازی با توپ می یابد. در همین حین پسر از طرف یک مسابقه تلویزیونی برای انتخاب بالاترین پدیده های فوتبال دعوت می شود و باید برای این حضور مبلغی را نیز پرداخت کند. این اتفاق سرآغاز داستانی است که همتی به طنازی و شیرینی زایدالوصفی آنرا بازگو کرده است. فیلمنامه پر از صحنه های قابل تصور و ساده برای اجراست و در عین حال شوخی های کلامی و طنز زبانی که شاخصه همتی نیز بشمار می رود در آن موج می زند و مخاطب را با خود حتی در مقام خوانش داستانی فیلمنامه و بدون در نظر گرفتن میزانس، همراه می کند.
فیلمنامه بیشه داستانی است درباره ی جریان دزدی خاک منطقه ای در شمال کشور که از قضا ایستگاه قطاری نیز دارد و این ایستگاه و مسافرانش محل درآمد قسمتی از اهالی روستاست. داستان زمانی شکل می گیرد که قطار برای مدتی از ایستادن در ایستگاه آن منطقه امتناع می کند و همین مساله اهالی را به اتفاقات درحال رخ دادن حساس می کند. همتی در این فیلمنامه کوتاه اهتمام کرده بصورت نمادین عشق و علاقه اش به سرزمینش را در قالب یک قصه کوتاه به تصویر بکشد.


منبع:

1402/10/04
07:49:29
0.0 / 5
261
تگهای خبر: داستان , سینما , طنز , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵